Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Synd att du inte gjorde det då. Tre gånger insatsen ungefär låg en svensk seger på. Jag vet inte riktigt vad du menar med "hänt något"? Om nu banan är så förbaskat lätt borde väl fler lag än fyra vara samlade inför slutet.
Kläbo har ju avstått vid flera tillfällen i världscupen under den här säsongen.
Ja, man kanske ska börja spela trots allt.
Med "lätt" så syftar jag främst på herrarna, eftersom det är mixed stafett. Med enbart damer så hade ju dagens tävling varit betydligt mer öppen, särskilt som Sverige för tillfället står utan Ebba och Frida.
Bara att titta på masstarterna. Damernas tävlingar brukar spricka upp relativt snabbt, medans herrarna kan åka i stor klunga väldigt länge, vilket i sig är förbannat tråkig.
5 km är helt enkelt för kort sträcka för herrarna för att bli annat än transport. Med "hänt något" menar jag just att någon/några spräcker fältet på t ex andra sträckan. Sånt som händer i de vanliga stafetterna.
Samt att vara i Falun och INTE inkludera hela mördarbacken vid dessa tillfällen är för mig en gåta?
Mixed stafett är en postmodern kompromiss som inte är lyckad i sin nuvarande utformning.