Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
Ser att du äntligen erkänner att du inte begriper att det skyltarna innan CP som talar om vad det är för nåt, och inte själva utformningen av CP. Kruka, gräsmatta, swimmingpool, rondellhund, eller what ever i mitten spelar ingen jävla roll! SKYLTEN talar om vad det är - inte vad din reptilhjärna/känsla säger.
I rest my case. Du är bortom all räddning.
Det är inte mitt fel att du tolkar text med din intelligentaste kroppsdel, arslet, för att det ska passa din egen agenda….
Ingenstans i mitt inlägg påstod jag att en liten CP inte skulle vara just en CP, med de regler som CP har.
Det jag försökte få folk att förstå är att marginaler, utrymme, siktsträcka, och behovet av tydliga signaler etc inte ändras över natten bara för att man sätter en blomkruka i mitten av en liten fyrvägskorsning och gör den till CP. Behovet av tydliga signaler är i praktiken desamma. För man får inte mer tid, bättre sikt, större marginaler efter blomkrukans införande. Och detta medger även körskolor, styrande myndigheter etc etc, och säger att det finns mer behov av VB i små CP än i större.