2023-03-18, 15:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag menar att det saknas bevis mot alla utpekade/potentiella/misstänkta.

SE vinner då eftersom bevis mot honom helt saknas? Hur landade du i den slutsatsen? Är det inte mer rimligt att SE bara är ett vittne, då inget talar mot den teorin.
Citera
2023-03-18, 15:36
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Rättelse, såvida det är en enskild gärningsman.

Fast mer i SE-spåret än vid andra ensamma gm än SE.

Många potentiella gm har sett LOP under kvällen, och har haft tid och möjlighet att skaffa sig ett vapen. Särskilt alla de som sett dom gå in på bion. Alternativt vara mer frekventa vapenbärare.

De har med lätthet kunnat följa efter och knäppa dom vid första bästa flyktväg. I det här fallet en mörklagd gränd med byggbaracker.

Det är mycket mindre slump inblandat i ett sådant scenario än att bara råka gå ut på gatan med ett vapen och ammunition, och direkt fått syn på LOP och utan tvekan skjuta dom.
Citera
2023-03-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE vinner då eftersom bevis mot honom helt saknas? Hur landade du i den slutsatsen? Är det inte mer rimligt att SE bara är ett vittne, då inget talar mot den teorin.

Har du läst vad jag skrivit så vet du var jag står. Min poäng är att det är så oerhört känsligt med SE när det gladeligen spekuleras om CP och CA. Den förstnämnde är dessutom "bevisat" oskyldig.
Citera
2023-03-18, 15:39
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag menar att det saknas bevis mot alla utpekade/potentiella/misstänkta.

Det stämmer inte riktigt. I andra spår finns utpekanden och/eller bevisat innehav av ammunition av rätt typ.

SE-spåret är det med minst bevis. Förutom teatermordet antar jag.
Citera
2023-03-18, 15:49
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Det fetade:

Så du kör samma huvudet-i-sanden-taktik när det gäller frun som avseende Engström själv?

När det frun deklarerar är att Engström drack redan vid tiden för mordet, då är det ett bevis på att så är fallet.

När hon säger att han var en pratkvarn och inte kunde döda en fluga så ljuger hon…

————

Tråkigt att du inte är så mobil längre. Ändå kul hobby, att fördjupa sig i true crime.

Du har hamnat totalt fel avseende MOP och eftersom du förefaller tillhöra den övre skalan intelligensmässigt så är det extra tråkigt.

Det går inte att likställa drickande och mord på det sättet. Väldigt sällan säger en anhörig att en närstående är nära att begå ett mord, däremot kan många erkänna att anhöriga kanske dricker för mycket, är psykiskt svaga, etc. SE:s drickande är absolut en omständighet som indikerar psykisk instabilitet. Motivbilden för misstänkta gärningsmän med substansmissbruk är självklart mer oklar. Många av oss har nog en bild av att SE i långa perioder inte mådde psykiskt särskilt bra.
Citera
2023-03-18, 16:10
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jo, du har inga bevis mot någon gärningsman/organisation. Utpekandet är ogiltigförklarat och bara för att man har rätt ammunition är man ingen mördare. Du ser tydligen inga problem med att spekulera kring någon som är friad av rättsväsendet.

Är inte rätt ammunition ett bevis? Det är såklart inget som i sig gör att man peka ut någon såklart, då krävs mer. Men det är inget annat än en fysisk bevisning.

Jag har heller aldrig spekulerat kring CP. Det är heller inte han som är gm med största sannolikhet. Jag påpekade bara att det i andra spår finns utpekanden att luta sig mot. Men det finns fler spår med utpekanden än i det med CP.

I SE-spåret är de enda utpekningarna som finns de av honom som varande på brottsplatsen direkt efter mordet.
Citera
2023-03-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Är inte rätt ammunition ett bevis? Det är såklart inget som i sig gör att man peka ut någon såklart, då krävs mer. Men det är inget annat än en fysisk bevisning.

Jag har heller aldrig spekulerat kring CP. Det är heller inte han som är gm med största sannolikhet. Jag påpekade bara att det i andra spår finns utpekanden att luta sig mot. Men det finns fler spår med utpekanden än i det med CP.

I SE-spåret är de enda utpekningarna som finns de av honom som varande på brottsplatsen direkt efter mordet.

"Är inte rätt ammunition ett bevis?"

Nej, det kan finnas andra med samma ammunition. Annars är handledsväskan ett bevis mot SE. Antar att du inte tycker det?
Citera
2023-03-18, 16:22
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
"Är inte rätt ammunition ett bevis?"

Nej, det kan finnas andra med samma ammunition. Annars är handledsväskan ett bevis mot SE. Antar att du inte tycker det?

Ja, såklart. Det var därför jag skrev att mer krävdes. Och visst, väskan kan väl räknas som ett bevis mot SE om man är snäll. Men att det är det starkaste kortet rent bevisningsmässigt är inte överdrivet imponerande.

Vilket bevis väger tyngst tycker du? En väska sedd av endast en person, som inte är ett mordplatsvittne. Eller bevisat innehav av rätt ammunition, av en ovanlig typ.

Eller vad tror du det fanns flest av i Stockholm denna kväll. Ägare till metal piercing-ammuntion eller folk med handväskor?
Citera
2023-03-18, 16:26
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Då är det fullkomligt obegripligt att KP&co kommit till en annan slutsats.
Nej inte alls obegripligt, KP&co läste förhören och kom därför till en annan slutsats.

(FB) Skandiamannen

Och de slutsatserna var inte alls långsökta, tvärtom.
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-03-18 kl. 16:34.
Citera
2023-03-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, såklart. Det var därför jag skrev att mer krävdes. Och visst, väskan kan väl räknas som ett bevis mot SE om man är snäll. Men att det är det starkaste kortet rent bevisningsmässigt är inte överdrivet imponerande.

Vilket bevis väger tyngst tycker du? En väska sedd av endast en person, som inte är ett mordplatsvittne. Eller bevisat innehav av rätt ammunition, av en ovanlig typ.

Eller vad tror du det fanns flest av i Stockholm denna kväll. Ägare till metal piercing-ammuntion eller folk med handväskor?

"Väskan kan väl räknas som ett bevis mot SE,om man är snäll"

Alltså finns det substans i misstankarna. Eller?

"Vilket bevis väger tyngst tycker du?"

Det är tyngd i att inneha rätt ammunition. Å andra sidan har vi alltså två män med väldigt lika utstyrsel som sprungit samma sträcka inom ett par minuter. Vad säger slumpen om det?
Citera
2023-03-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej inte alls obegripligt, KP&co läste förhören och kom därför till en annan slutsats.

(FB) Skandiamannen

Och de slutsatserna var inte alls långsökta.

Min poäng är att det är obegripligt att KP misstänker SE som varit på Bohemia och identifierats av LL. Det har två skribenter "bevisat".
Citera
2023-03-18, 16:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Min poäng är att det är obegripligt att KP misstänker SE som varit på Bohemia och identifierats av LL. Det har två skribenter "bevisat".
Japp, jag förstod att det fanns ett inslag av typ ironi i ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in