Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
MH adopterades hit som 9 månaders bebis till Sverige av missionärer, som uppenbarligen gjorde allt för henne och hennes lite äldre bror. Tror hon är en snäll person i grunden (som vi alla andra), men hon var psykiskt skör, hade många funderingar.
Men hon var trög pga svårigheter att anpassa sig, eftersom hon var en sökare men som hamnade fel. Låg självkänsla och blev därmed ett perfekt offer och följeslagare till JJ.
I MHs utredning står bl.a att hon var dålig på bl.a processhastighet. Vilket jag tolkar som att om hon har svårigheter för att klara vissa uppgifter snabbt, om det behövs.
Jag noterar att du inte försöker svara på någon av mina frågor, men tack ändå för info.
"trög pga svårigheter" och "svårigheter för att klara vissa uppgifter" går helt i linje med att inte förstå konsekvensen av sina egna handlingar (aktuellt mord) och lågt IQ, viket alltihop är betydligt mer vanligt bland personer med afrikanskt ursprung.
Och exakt det var det jag frågade om, och hoppas att någon kunde motbevisa, men ingen har ännu försökt.
Jag vill gärna förstå de faktorer som ligger bakom denna typ av brott.