2023-03-18, 15:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Va inte så jävla uppkäftig...........

Man kan bli trött i huvudet av att lusläsa Fupar och missar sakaer men det har väll aldrig hänt dig.................

Du var mig en manipulativ jävel. Du försöker få oss som läser FUP så att ögona blör, ska läsa den åt dig för att du inte ska bli trött i huvet.

Diagnos?
Citera
2023-03-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Hyreslägenhet.
Ja jag har snappat upp det nu, iom att hon gick med i hyresgästföreningen och att det inte va på hennes initiativ badrummet renoverades.

Vem vill köpa en lägenhet där någon blivit mördad, stackars hyresvärd.
Citera
2023-03-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
När TT smsar pojkvännen att hon blivit slagen varför åkte han inte och hämtade henne

Bra fråga. TT hade låst in sig i badrummet och smsade till pojkvännen att hon var rädd och att de andra två stod utanför dörren... Hade hon ringt 112 i stället, så kanske det hela hade fått ett annat slut.

Så himla tråkigt och grymt allt detta. TTs föräldrar måste leva i fruktansvärd sorg och saknad.

*Ljus, styrka och hopp till dem*.
Citera
2023-03-18, 15:52
Medlem
Får lite Tiskho-vibbar av Johanna ...
Citera
2023-03-18, 15:53
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det blir märken etc även om du vrider armarna/handlederna för att försöka komma ut ur den som håller digs grepp. Samma sak om du sparkar med fötterna, du skulle få blåmärken antingen på hälarna eller tex brutna tånaglar eller skrap etc. Du skulle röra på huvudet så huden vrider sig runt halsen där J hade greppet, du hade sannolikt tryckt/stångats med huvudet mot golvet etc för att försöka komma loss. Du hade spänt kroppen och förmodligen fått skador i munnen av att bita ihop av ansträngning samt att kippa efter andan etc. Men inget sådant finns här. Inga spår på varken T, J, M eller i lghn. I mina ögon är det iaf glasklart att T måste ha varit medvetslös när hon ströps.

Du kan testa med en kamrat. Be kamraten hålla i dina armar och försök ta dig loss. Du kommer vrida dig så skinnet gör ont och det blir röd rodnad där. Det är spår som rättsmedicinska hade hittat på såväl MGM som offer. För sådana spår blir på båda parter, inte bara på den ena. Det är ju friktion etc hud mot hud som påverkar underliggande artärer osv.

Okidoki det kan nog stämma.
Citera
2023-03-18, 15:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Tycker synd om dig.

JJ ville uppenbarligen komma åt AW och förstöra TTs och AWs förhållande.

Svartsjukan var total!!

Inte i detta fallet. Men du har ju en tjock BO i det fallet du håller på med.
Citera
2023-03-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det förklarar även dunsarna som grannen hört. Den tunga dunsen är när någon åker i golvet. Dom efterföljande är misshandel till exempel banka bakhuvudet några gånger i golvet så medvetslöshet uppstår. Därefter kan J i lungn och ro strypa T.

Troligen.
Citera
2023-03-18, 15:57
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra fråga. TT hade låst in sig i badrummet och smsade till pojkvännen att hon var rädd och att de andra två stod utanför dörren... Hade hon ringt 112 i stället, så kanske det hela hade fått ett annat slut.

Så himla tråkigt och grymt allt detta. TTs föräldrar måste leva i fruktansvärd sorg och saknad.

*Ljus, styrka och hopp till dem*.

Jesus. Är det klarlagt att hon låste in sig av rädsla och smsade efter hjälp? Och grannen under, som förmodligen hörde när T blev mördad...
Citera
2023-03-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
MH adopterades hit som 9 månaders bebis till Sverige av missionärer, som uppenbarligen gjorde allt för henne och hennes lite äldre bror. Tror hon är en snäll person i grunden (som vi alla andra), men hon var psykiskt skör, hade många funderingar.

Men hon var trög pga svårigheter att anpassa sig, eftersom hon var en sökare men som hamnade fel. Låg självkänsla och blev därmed ett perfekt offer och följeslagare till JJ.

I MHs utredning står bl.a att hon var dålig på bl.a processhastighet. Vilket jag tolkar som att om hon har svårigheter för att klara vissa uppgifter snabbt, om det behövs.
Jag noterar att du inte försöker svara på någon av mina frågor, men tack ändå för info.

"trög pga svårigheter" och "svårigheter för att klara vissa uppgifter" går helt i linje med att inte förstå konsekvensen av sina egna handlingar (aktuellt mord) och lågt IQ, viket alltihop är betydligt mer vanligt bland personer med afrikanskt ursprung.

Och exakt det var det jag frågade om, och hoppas att någon kunde motbevisa, men ingen har ännu försökt.

Jag vill gärna förstå de faktorer som ligger bakom denna typ av brott.
Citera
2023-03-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jesus. Är det klarlagt att hon låste in sig av rädsla och smsade efter hjälp? Och grannen under, som förmodligen hörde när T blev mördad...
Ingen tvekan om att det var mordet han hörde.
Citera
2023-03-18, 16:02
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Avsaknaden av kamp under själva strypningen gör ändå att jag utgår från att slaget i huvudet kom innan och att T var medvetslös när hon ströps. Det finns ju ingenting som tycks antyda på någon form av kamp om livet hos T samt övermanning av henne av J och M. Bristen på DNA-spår på såväl offer, MGM samt i lghn tycker jag tyder starkt för min slutsats i alla fall.
Jag får inte ihop detta scenario.

Att dunsen grannen hör är säkert när TT hamnar på golvet. Var kommer då sparkarna i väggen in i bilden som grannen vittnat om?

Enligt honom går det ca 3 minuter mellan sparkar i väggen och att JJ kommer från lägenheten.
Citera
2023-03-18, 16:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den mycket farliga kvinnliga duon från Vetlanda.

Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Det tror jag. Det finns kvinnliga psykopater, kvinnliga mördare, och dessa två har ju dessutom påtagligt androgyna eller tom maskulina drag.

De har det ja.

JJ kan ta för sig, är mycket stark och har i viss mån maskulina drag. Vilka lår. Där finns det styrka. MJ har androgyna drag och verkar både vara smidig, snabb och seg. En mycket farlig kombination för någon som utsätts för denna duo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in