2023-03-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Mobilen i en sjö vid en rastplats påvägen till Ekenässjön, nycklarna påvägen mot Sjunnen.

Lär er läsa FUP istället....

Va inte så jävla uppkäftig...........

Man kan bli trött i huvudet av att lusläsa Fupar och missar sakaer men det har väll aldrig hänt dig.................
Citera
2023-03-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Men varför skulle det bli lättare att bevisa medhjälp till mord menar du?
Kan han placera henne i lgh när brottet begås är det lätt att få till medhjälp.

T har bragts om livet just där utan att någon tillkallat sjukvården. Det säger en del om hur M agerat om hon var där . . . .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Hej linakova 😊 Jag har inte kommit till det än i fuppen, men det finns alltså inga tecken på Toves kropp att MH skulle ha hållit i armarna?

Hejsan ellaaa
Läget?

Det som framkommer i obduktionsutlåtandet är att det saknas bevisning som kan klarlägga till 100% vilken version av M:s respektive J:s vittnesmål som stämmer. Man kommer fram till att det lika väl kan vara så som M säger att J begick dådet själv. Men man kommer också fram till att det lika väl kan vara så som J säger att M deltog vid mordet och höll i T:s armar när J ströp henne. Det man konstaterar är att det varken finns spår på M eller T som kan tala om huruvida M faktiskt hållit i hennes armar alls. Det enda DNA-spåret som kopplas samman mellan offer och MGM är mellan J och T.

Hoppas att allt är bra med dig.
Kom vi av oss på PM btw? :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Kära du!

JJ har ju själv sagt att hon vill umgås med AW men ställt sig frågan om det är värt det för att då behöver hon träffa den hon hatar mest, TT samtidigt.

Såg du meddelandet med alla hjärtan som JJ skrev till AW efter hon mördat TT?

Nog fanns där ett intresse åtminstone från JJs sida.

JJ ville ju förstöra relationen mellan TT och AW och la mer mycket möda och kraft...

Jag förstår att du vill försvara honom MEN du måste öppna ögonen och se sanningen!

Läs FUP på ett objektivt och oberoende sätt är ett tips!

Pröva läs den själv.... hon kallar AW för tjock och frågar Tove hur hon kan ligga med tjockis osv, är det någon man är tänd på då?

Alla deras vänner och de själva förnekar att det skulle varit något emellan de två.

Hon skickar givetvis hjärtan osv för just då så håller hon ju på att försöka övertala honom, hon lurar honom att hon bryr sig...
Likaså dagen efter skickar hon hjärtan och diverse och att hon ska hjälpa till att leta när det är förfan hon som har dumpat henne i skogen och mördat henne.

Använd hjärnan för en gångs skull....
Citera
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Bevisen för Ms aktiva deltagande i själva mordet föll med obduktionsprotokollet och avsaknaden av fynd i badrummet. Det är inte ställt bortom alla tvivel. J kan ha haft knäna på Ts armar, och på så vis låst dem, när hon satt på henne och pressade tummarna mot halsen.

Jag tycker det är lite märkligt att Rullman sätter större tilltro till Js berättelse än Ms, när han tidigare inte ens tyckt att det var lönt att förhöra henne p g a hennes lögner. Där sjönk han lite.
Ja, det blir lite konstigt när Rullman igår på P4 Jönköping sa att JJ's förhör stämmer väldigt bra med med bevisen och den tekniska undersökningen om händelseförloppet.

När i tiden sa Rullman att det inte var lönt att förhöra JJ p g a hennes lögner?

Det känns lite tufft av honom att yrka på mord för MH med informationen som kommit fram.
Citera
2023-03-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
P7orna hit och dit. Läser man FUP så förstår man att Johanna inte är frisk.

Sannolikt en psykopat.
Citera
2023-03-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Har inte påstått att luft fanns i skallen.

Små blödningar fanns däremot!

Lunga ner dig! Du verkar ju ha behov av hjälp!

Läs FUP förhelvete innan du uttrycker dina lögner gång på gång.

I obduktionen står det "inget blod eller luft i skallen".

Du sa att det fanns massa blod i skallen....

Vet du mer än vad RMV gör?

Berätta isåfall din lustigkurre....
Citera
2023-03-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Då hade det varit dråp. Inte mord. Lindra inte på omständigheterna nu. Det är solklart mord.
Jag skrev att TT (Tove) råkade av misstag knuffa till JJ (johanna) så hon blev jättearg på nytt. Därför gick hon hon lös på TT och ströp henne. Ja det är solklart mord, det är jag helt införstådd med. Även MH bör dömas för mord tycker jag!
Citera
2023-03-18, 13:54
Medlem
Lyyysandes avatar
Trist läsning av FUP med all denna sekretess, förståeligt men ändå trist att behöva fantisera ihop uppfattningar
Citera
2023-03-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Pröva läs den själv.... hon kallar AW för tjock och frågar Tove hur hon kan ligga med tjockis osv, är det någon man är tänd på då?

Alla deras vänner och de själva förnekar att det skulle varit något emellan de två.

Hon skickar givetvis hjärtan osv för just då så håller hon ju på att försöka övertala honom, hon lurar honom att hon bryr sig...
Likaså dagen efter skickar hon hjärtan och diverse och att hon ska hjälpa till att leta när det är förfan hon som har dumpat henne i skogen och mördat henne.

Använd hjärnan för en gångs skull....

Tycker synd om dig.

JJ ville uppenbarligen komma åt AW och förstöra TTs och AWs förhållande.

Svartsjukan var total!!
Citera
2023-03-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Får sätta mig in mer i obduktionen.

Ojämn lungkapacitet, att en lunga var friskare än den andra? Kan mycket väl vara att det är vanligt. Vet att det är vanligt att man har en starkare njure och en svagare iallafall. Även om det är två helt andra organ.

Det är säkert svårt att överbemanna någon och strypa någon. Försöker bara förstå. Dom var två vad ante mig starka tjejer mot en mindre.

Allt vad JJ påstår att Tove sagt och gjort, som knuffat och fnäst ”här finns inte så mycket att se” angående JJs hem får man ju ta med en nypa salt. Tove har ju tidigare erkänt sig rädd för JJ för många av sina vänner och till och med bland folk gömt sig för JJ. Om det nu inte var My..

När tjejerna drog ur Tove från bakluckan så träffade hennes huvud marken. Sedan gjorde JJ bål av henne.

Oavsett så blir jag förundrad av JJs sluga och manipulativa sida. Tror inte hon har varit så smart och kunnat vända saker till hennes fördel. Snarare aggressiv och korkad bara. Hon borde haft en saftblandare på huvudet så ogenomtänkta hennes handlingar är. Beslutade men icke planerade.

Du är klok och har goda resonemang med klokhet bakom. Fortsätt med det.

Angående det sistnämnda så blev jag smått paff av att J faktiskt uppenbarligen har planerat/tänkt på att mörda sedan tidigare vad det framkommer kring i hennes googlesökningar. Ändå så blev sedan mordet ganska dåligt utfört om man bortser från att de lyckades göra det utan att lämna särskilt mycket spår på offret/sig själva. Bara det faktum att J åker samma morgon och köper bensin i Vetlanda i en butik med övervakningskameror vittnar ju ändå om precis det du säger - hennes ogenomtänkta handlingsförmåga. Det är ju som du säger i vardagstal - korkat.

MEN, jag tror delvis allt detta har sin grund i att J uppenbarligen har begått brott tidigare som hon helt har kommit undan med och i det undermedvetna så kan jag mycket väl tänka sig att hon naivt nog trodde att hon skulle kunna komma undan den här gången också. Det faktum att hon bränner upp kroppen så dåligt tyder ju på det, hon har idéen och förståelsen för vad hon -bör- göra, men hon saknar kunskapen och nycklarna för att utföra det på ett bra sätt.
Citera
2023-03-18, 13:58
Medlem
Många i tråden verkar uppenbarligen ha grava läsproblem eller förstår inte svenska meningar i förundersökningsprotokollet.

Är det något specifikt ni undrar över så kan jag meddela att det finns en funktion i nästan varje visningsprogram där man kan trycka på "sök" eller på ett "förstoringsglas" och därmed söka efter det man undrar över.

Finns inte informationen i FUP så vet ingen annan i tråden det heller, det kan jag lova er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in