2023-01-21, 17:34
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sam Bankman-Fried är krypto -branchens Elon Musk. Allt han tagit i har blivit till guld de senaste 5-6 åren, och han har nyss fyllt 30.

Tänkte skriva, men här har du en riktigt bra tråd på vad som hänt de senaste veckorna

https://twitter.com/milesdeutscher/status/1589631447517655040?s=20&t=0wGb6cjmGx5GjB49otMYbg
Det där inlägget har inte åldrats bra
Citera
2023-01-23, 16:08
Avslutad
FTX's SECRET Bank: This SBF Story Will BLOW Your Mind!

https://www.youtube.com/watch?v=l0VUdbS4a0I

The Network Behind FTX with Marty Bent and Michael Krieger

https://soundcloud.com/unlimited-hangout/the-network-behind-ftx
Citera
2023-01-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
FTX's SECRET Bank: This SBF Story Will BLOW Your Mind!

https://www.youtube.com/watch?v=l0VUdbS4a0I

The Network Behind FTX with Marty Bent and Michael Krieger

https://soundcloud.com/unlimited-hangout/the-network-behind-ftx
Det är fan helt otroligt att detta kunde hända. Hur kunde stora banker och företag gå in i detta med USD? Det florerar en del konspirationsteorier nu om att storfinansen har iscensatt denna skandal bara för att dra krypto i smutsen. Bitcoin är ju potentiellt slutet för bankcirkusen. Men som tur är lyckades de inte döda Bitcoin. BTC har rusat upp +25% på en vecka. Snarare verkar FTX bli ett nyttigt stålbad där många scammers och shitcoins blir utrensade från kryptobranschen.
Citera
2023-03-18, 13:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Berätta var du har dina krypto nu så kollar vi om 3 månader. Själv har jag kortat Stockholmsbörsen och OMXS30 som är på 2046 idag. Vi kollar om 3 månader.
Nu har det gått exakt 3 månader så det är läge att följa upp.

Bitcoin är upp 65%
OMX, som du blankat, har gått upp 2.3%

Du ligger på minus, Bitcoin ligger på plus.

Vill du göra nytt bet eller kan vi konkludera att du kanske inte skall utala dig så mycket om Bitcoin och andra saker du inte förstår dig på?
Citera
2023-03-18, 14:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Bitcoin är upp 65%

Vill du göra nytt bet eller kan vi konkludera att du kanske inte skall utala dig så mycket om Bitcoin och andra saker du inte förstår dig på?
Hehe lustigkurre. Vi kanske precis är i början av värsta bank-kraschen, inledd av FTX som jag förutspådde för 3 månader sedan, men du låtsas som ingenting.

BTC kan både gå upp eller ner av en bankkrasch., För BTC har ingenting med verkligheten att göra. För sju dagar sedan stod BTC i $20k.

Jag har inte sålt något och inte köpt något så jag har inget förlorat eller vunnit. Men mina xact gick upp 1.465.000 kr i måndags så ändå rätt roliga tider på gång.

Berätta vad du sålt och köpt dessa tre månader?

Berätta hur du som (slumpmässig) vinnare av vår bet ser på kommande tre månader?

Naturligtvis fortsätter vår bet tre månader till, juni 17! Jag kommer inte att köpa eller sälja någonting förrän OMXS30 går tillbaka till 1900. Då börjar jag realisera mina miljonvinster där och kanske köpa en del aktier. Detta är inte något råd, det är en beskrivning av vad jag gör. Vad är din plan?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-03-18 kl. 14:17.
Citera
2023-03-18, 15:04
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

Bitcoin är upp 65%

Du verkar inte tåla kritik av andra då du är så jävla skitnödig det ska gå ner så sluta med att avslöja dina känslor är mitt tips.

Enda anledningen till att bitcoin och ethereum gått upp starkt sista veckan beror på att man flytt kapital från fiat bankerna.

När detta lugnar sig och stabiliserar sig kommer det ske en återgång och vi kommer se bitcoin nere på $15K igen och lägre, det är flera som säger det, det är luft i uppgången just nu och kommer falla som en sten, bara sitta och vänta ut.
Citera
2023-03-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Enda anledningen till att bitcoin och ethereum gått upp starkt sista veckan beror på att man flytt kapital från fiat bankerna.

När detta lugnar sig och stabiliserar sig kommer det ske en återgång och vi kommer se bitcoin nere på $15K igen och lägre, det är flera som säger det, det är luft i uppgången just nu och kommer falla som en sten, bara sitta och vänta ut.

Allt är möjligt, men håll inte andan medan du väntar.
Citera
2023-03-18, 15:10
Medlem
Citat:
Hehe lustigkurre. Vi kanske precis är i början av värsta bank-kraschen, inledd av FTX som jag förutspådde för 3 månader sedan, men du låtsas som ingenting.

BTC kan både gå upp eller ner av en bankkrasch., För BTC har ingenting med verkligheten att göra. För sju dagar sedan stod BTC i $20k.

Jag har inte sålt något och inte köpt något så jag har inget förlorat eller vunnit. Men mina xact gick upp 1.465.000 kr i måndags så ändå rätt roliga tider på gång.

Berätta vad du sålt och köpt dessa tre månader?

Berätta hur du som (slumpmässig) vinnare av vår bet ser på kommande tre månader?

Naturligtvis fortsätter vår bet tre månader till, juni 17! Jag kommer inte att köpa eller sälja någonting förrän OMXS30 går tillbaka till 1900. Då börjar jag realisera mina miljonvinster där och kanske köpa en del aktier. Detta är inte något råd, det är en beskrivning av vad jag gör. Vad är din plan?

Det bettet vill jag vara med på. Jag kör vidare med 90 procent av allt ägande i bitcoin i tre månader till. Dollarpris i dag: cirka 27500.
Citera
2023-03-18, 15:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det bettet vill jag vara med på. Jag kör vidare med 90 procent av allt ägande i bitcoin i tre månader till. Dollarpris i dag: cirka 27500.
Noterar krypto-optimismen spira! 27500 är den högsta kursen på nästan ett år, och du tänker slå den, ett år när alla länders ekonomi faller samman. OK.

Själv hade jag sålt alla BTC omedelbart. Fantastiskt att pricka denna topp som bara återkommer någon gång per år.
Citera
2023-03-18, 15:26
Medlem
Citat:
Noterar krypto-optimismen spira! 27500 är den högsta kursen på nästan ett år, och du tänker slå den, ett år när alla länders ekonomi faller samman. OK.

Själv hade jag sålt alla BTC omedelbart. Fantastiskt att pricka denna topp som bara återkommer någon gång per år.

Vi ligger långt ifrån ATH och bitcoin har precis brutit sönder en massa nedåtgående trender, så jag är ganska optimistisk att priset kommer att ligga högre. Om det skulle ligga lägre så är inte det hela världen. De är inte till salu för fiat oavsett.
Citera
2023-03-18, 15:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Vi ligger långt ifrån ATH och bitcoin har precis brutit sönder en massa nedåtgående trender, så jag är ganska optimistisk att priset kommer att ligga högre. Om det skulle ligga lägre så är inte det hela världen. De är inte till salu för fiat oavsett.
Jo, men ATH i krypto är ju bara ett totalt påhittat värde. Inte som ett aktievärde t.ex som är kopplat till företagets vinst. Så ATH är ett totalt meningslöst värde för krypto, och egentligen alla valutor. Utom mentalt. Och i GREED-läge som du har så är allt bra. I FEAR, som du möjligen upplevde på 16000 men troligen inte så är ingenting möjligt.
Citera
2023-03-18, 15:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Detta är ett felaktigt narrativ som bitcoinförespråkarna gärna vill sprida, men är ej samstämmig med fakta. Den absolut största andelen av all bitcoin-handel sker inte med dollar (eller annan fiat), utan med stablecoins (företrädesvis på Binance). Varifrån dessa kommer är en annan fråga, dock inte från "kapital från fiat bankerna".

Handeln med fiat-dollar sker främst från bitcoin till dollar, inte tvärtom. Konstigt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in