Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2023-03-18, 14:18
  #1
Medlem
LakeDonJulios avatar
14 år.
Tidigare erfarenheter. Cannabis och lite Tram

Alltid fått frågan om hur det var första gången jag testade droger. Det är en ganska lustig historia så jag hoppas att ni finner den lika roande som jag gör.

(07-15)
Det var en tidig vintermorgon i januari, jag va 14 år och hade testat röka ett fåtal gånger innan så jag kände mig lite som Al Capone. Jag var på väg till skolan då jag sneglade på en snusdosa som låg strategiskt utplacerad på sätet bredvid mig på bussen, nästan som att någon ville att jag skulle ta den.
Jag sket i den till en början men på något underligt sätt så kallade den på mig, mitt undermedvetna skrek till mig att jag skulle titta i dosan. Och det skulle visa sig vara ett utmärkt beslut, i den skabbiga dosan av märket Kaliber så gjorde jag fyndet som skulle vara grunden till ett dygn fyllt av ångest, svett, slagsmål och spyor. Snusdosan var fullproppad med säkert 15-20 stycken blåa punisher, så jag tog dosan och hörde ivrigt av mig till en vän som var lite mer erfaren av esh än vad jag var, som förklarade att det var en av dom starkaste tabletterna som han hade tagit. Perfekt tänkte jag och dagen i skolan har aldrig gått så långsamt, timmarna gick och vips så slutade jag, satte spurt mot bussen och ringde en kompis och frågade om han var på att testa, "absolut" va hans svar. Mötte upp polarn som vi kan kalla "Johan" vid hans skola som låg ungefär 2 mil bort, vi diskuterade hur fan vi skulle gå till väga med detta och han la fram förslaget att vi kunde käka dom hemma hos honom för hans föräldrar skulle resa bort över helgen.

(16-19)
Väl hemma hos Johan så började vi googla febrilt hur vi skulle inta dessa preparat, om det var bäst att börja med en halv eller kanske snorta dem?
Nervositeten var ett faktum så vi tog en sväng med skotrarna och rökte några holkar, blev jagade av samer då vi jagade en renflock men det kan vi ta en annan gång.
När klockan närmade sig 6 tiden på kvällen så hörde en tjejkompis av sig och frågade om hon kunde joina (hon hade hört på ryktesväg vad vi skulle göra) så vi väntade på henne sen va det dags att köra igång.

(20-23)
Vi tog en hel tablett var och satt exalterade i sovrummet och undrade vad som skulle ske och hur det kommer kännas, minuterna gick och efter ungefär 20-30 minuter så kändes det som en klump i magen, jag började ångra mig lite och gick på toaletten och satt mig och funderade över tillvaron, en våg av ångest sköljde över mig, hur kunde jag göra såhär mot mina föräldrar? dom som alltid varnat mig för droger... Hur kunde jag? Tankarna snurrade runt tills en rysning gick igenom kroppen och jag blev alldeles varm, nu va alla tankar borta och jag har nog aldrig mått såhär bra. Jag befann mig i ett fullskaligt lyckorus ända tills jag hör Johans pappa vråla från undervåningen "Vad i helvete är detta för någonting!" Tankarna snurrade och jag tänkte att han hittat någon tablett eller en gås fimp, det va kört tänkte jag.. Sprang ut från toaletten och satt mig inne på Johans rum när hans far gick med bestämda steg uppför trappen, bankade på dörren och steg in, "Kan ni förklara detta?" och höll upp en upprökt gås, i all hast så slängde en piss-eshad Johan ur sig "eeh, det ser ut som en cigg?" Hans far tittade på oss besviket och sa "Jag hoppas att det inte är eran, ni är för ung för att röka" sedan gick han och satt sig i bilen och åkte sin väg. Satan de var nära ögat tänkte vi och fortsatte njuta av trippen. Jag, Johan och en tjej låg i samma säng och minns inte vad vi gjorde och vill noga inte veta heller, men är ni lite kreativa så kan ni nog luska ut vad man gör eshade i en säng med en tjej.

(01-04)
Trippen började avta och vi kom på den briljanta iden att bjuda in lite mer folk till en fest, nu när vi ändå var ensamma så var det lika bra att köra fullt ut. Den ena personen rullade in efter den andra och jag hade tydligen beställt ett flak Arboga 10,2, bra ide ellerhur? Vi tog en öl, och en till, och en till, och en till.. och med ölen så svalde vi tabletterna. Min hjärna började balla ur och jag gick upp o la mig för en taktik vila, sov i ungefär en timme tills jag hör en smäll som kan klassas med att någon kastar en långtradare från månen, springer ner till vardagsrummet och ser att det är fullskaligt slagsmål mellan typ 8 pers, folk har fått flaskor i huvet, blod överallt, flickvänner som gråter och främlingar har sex i varje hörn i huset. Tänkte att snuten kommer vilken sekund som helst så Johan sprang upp och hämtade sin farsas älgstudsare, påtänd, full och förbannad som den 15 åring han var så började han aggressivt vifta med geväret och hota folk att han skulle blåsa skallen av dom. Detta skulle visa sig vara ett klokt beslut eftersom dessa främlingar som var ungefär 10 år äldre än oss begav sig iväg i full fart och vi kunde nu fortsätta med vårat festande.

(04-08)
Totalt bränd av ungefär 4 esh och massa massa öl så stökade vi vidare genom natten/morgonen.
Dom som inte höll måttet låg däckade eller avsvimmade utspridda som plockepinn, både i huset och i snön utanför. (ska nämnas att detta var i januari och här uppe är det kallt såhär års, runt 20-25 minus)
Vi hade riktigt skoj nu när problemen lämnat huset, trodde vi, tills ena polaren som kom med ölen började snea ur på riktigt, han såg ormar i taket och slog alla som kom nära honom. Hans flickvän försökte lugna ner honom men det var förgäves, han började balla ur mer och mer och han ringde sen polisen, övertygade om att vi hade tagit honom som gisslan och skulle avrätta honom.
Jag började få en lätt psykos dels av alla piller och dels av alla händelser hämtade direkt ur en skräckfilm, eller en sketch det beror på hur man ser det.
Jag i sällskap av en tjej sprang ut ur huset och satt oss i en skrotbil som stod 60 meter bort på gården, kedjerökte 4 gåsar tills vi var helt väck, jag kände mig helt klar i huvet men kroppen var som slime, hon fick påminna mig att andas och hur man gjorde det för det hade jag glömt.
Vi hade suttit i bilen i ungefär en timme när vi såg 3 polisbilar rulla upp på gårdsplanen.
Med dragna vapen, en hund och sköld så omringade dom huset och sparkade in dörren, dom sökte på hela gården men hittade inte oss. (jag vill minnas att jag försökte krypa in i handskfacket dock utan framgång)
När dom kom in i huset så blev dom nog besvikna, det enda som fanns där var däckade ungdomar och den enda som var vaken var killen som hade ringt dom, hon stod fortfarande naken och skrek att han var kidnappad och när han såg polisen så gick han till attack, han försökte ta en av doms tjänstevapen och fick ordentligt med stryk, ORDENTLIGT. (Pratade med honom 2 dagar senare och han berättade att han hade bajsat i polisbilen och därefter fått ännu mer stryk, han såg inte så hel ut)

(09-12)
Polisen lämnade huset utan några bekymmer, för oss. Inga gripna och inget samtal till någon förälder. (värsta tänkbara)
Smög mig tillbaka och fick skrubba hela huset i timmar, det såg ut som baghdad.
Kom på att jag hade en snusdosa med esh men den gick inte att hitta, enda spåret av den är en sedelbunt jag hade i fickan så misstänker att jag lyckas sålt dom, och det var nog tur. För nu kom jag och Johan på den briljanta iden att för pengarna jag sålt eshen för så skulle vi köpa flytande syra av en same-tant, så vi tog varsin skoter upp på fjället och knackade på hos troll-packan.

Så. För att inte bli sittande hela dagen så tar jag mig friheten att skriva om syra trippen i en kommande tripprapport, om ni visar intresse förståss.
På återseende! Höres.
Citera
2023-03-18, 14:47
  #2
Medlem
oldeubois avatar
Sen vaknade du? Antar att du fortfarande är 14 år gammal.
Citera
2023-03-18, 15:10
  #3
Medlem
LakeDonJulios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Sen vaknade du? Antar att du fortfarande är 14 år gammal.
Detta var 9 år sen
Citera
2023-03-18, 17:30
  #4
Medlem
Niggwards avatar
Att vara 14 och ta E måste vara lite som att stoppa huvet i torktumlaren och tro att allt är som vanligt efter
Citera
2023-03-18, 19:23
  #5
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakeDonJulio
Detta var 9 år sen

Wat blåa punisher fanns inte för 9 år sen
Citera
2023-03-18, 19:32
  #6
Medlem
LakeDonJulios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Wat blåa punisher fanns inte för 9 år sen

Dom va blå, triangelformade med en logga i mitten, kan ha varit något annat också med de va så jag minns dom.
Citera
2023-03-18, 19:34
  #7
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakeDonJulio
Dom va blå, triangelformade med en logga i mitten, kan ha varit något annat också med de va så jag minns dom.

Okej 2/5 flashbacks från min sida iaf på din rapport .
Lycka till med din nästa
Citera
2023-03-18, 20:37
  #8
Medlem
biraochpattars avatar
hahaha, sjukaste kvällen bror
// Johan
Citera
2023-03-18, 21:27
  #9
Medlem
LakeDonJulios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biraochpattar
hahaha, sjukaste kvällen bror
// Johan
Minns det som igår, fortfarande inte rehabiliterad
Citera
2023-03-18, 21:57
  #10
Medlem
LakeDonJulios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Att vara 14 och ta E måste vara lite som att stoppa huvet i torktumlaren och tro att allt är som vanligt efter
1000 hjärnceller fattigare. Ett minne rikare. Ett dunder byte om du frågar mig
Citera
2023-03-19, 01:53
  #11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tror inte på ett ord av historien, men ändå underhållande läsning. TS kan bli författare om han vill.
Citera
2023-03-19, 11:53
  #12
Medlem
LakeDonJulios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag tror inte på ett ord av historien, men ändå underhållande läsning. TS kan bli författare om han vill.
Var och en får bilda sin egen uppfattning. Men kan försäkra dig om att varenda ord är sanning. Ser ingen poäng med att ljuga i något annat än förhör
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback