2023-03-17, 12:57
Medlem
Karppas avatar
Vieira fick sparken. Hodgson favorit att ta över, jag hade inte varit glad som Palace-supporter.
Citera
2023-03-17, 13:22
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Vieira fick sparken. Hodgson favorit att ta över, jag hade inte varit glad som Palace-supporter.

''Is that Roy Hodgson's music?''
Citera
2023-03-17, 17:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hade nog gärna gett Vieira lite tid till. Man ligger ändå hyfsat till i tabellen. Gjorde en förbättrad insats mot Brighton senast.

Samtidigt är det lätt att se vart det brister. Innan Brighton matchen hade man 3 raka matcher utan skott på mål. Överlag händer väldigt lite framåt. 21 mål på 27 matcher. Sällan man ens kommer upp i tvåsiffrigt i avslutsstatistiken.

Med detta är ju Roy den sista dom borde ringa. Men dom är kanske desperata efter ett säkert kort att rädda kontraktet. Men tror Vieira fixat det ändå och sen hade man kunnat göra om i sommar.

Mitt i den dåliga statistiken får man inte glömma att jävligt spelschema också efter VM

2x Man united
2x Brighton
Chelsea
Liverpool
Man City
Chelsea
Newcastle

9 av 13 har varit toppmotstånd.
Citera
2023-03-18, 08:50
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Att ge Vieira sparken är en sak, men Roy? Trist.

En av få ljusglimtar i Liverpool denna säsong, Bajcetic är skadad och missar resten av säsongen. Darwin är också skadad men förhoppningsvis är det inte så illa.
Citera
2023-03-18, 08:52
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa

Nu kanske spelare får spela pga deras talang istället för hudfärg iaf
Citera
2023-03-18, 09:25
Medlem
HycklarSveriges avatar
Alexander Isak gjorde två mål mot Nottingham igår och blev matchens lirare. Han var också nära på att göra en väldigt snygg assist, som blev bortdömt för offside. Jag hoppas för hans skull att Newcastle kan norpa 4:e platsen.

Blir intressant vad han kan göra mot Belgien nästa vecka. Det kan dock bli stökigt i landslaget nu när Zlatan ska tillbaks, och jag vill hellre se Isak spela i mitten än Zlatan med tanke på hans ålder och form.
Senast redigerad av HycklarSverige 2023-03-18 kl. 09:44.
Citera
2023-03-18, 10:26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu kanske spelare får spela pga deras talang istället för hudfärg iaf

Vilka spelare med talang har inte fått spela?
Jag kan inte CP:s trupp, men det verkar du göra.
Citera
2023-03-18, 10:29
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Alexander Isak gjorde två mål mot Nottingham igår och blev matchens lirare. Han var också nära på att göra en väldigt snygg assist, som blev bortdömt för offside. Jag hoppas för hans skull att Newcastle kan norpa 4:e platsen.

Blir intressant vad han kan göra mot Belgien nästa vecka. Det kan dock bli stökigt i landslaget nu när Zlatan ska tillbaks, och jag vill hellre se Isak spela i mitten än Zlatan med tanke på hans ålder och form.

Kul att Isak gör det bra i England. Vi behöver fler svenska spelare i PL.

(ot. Jag förväntar mig att Zlatan inte spelar en sekund i landslaget. Han är med i truppen av andra skäl. Allt annat är skandal och borde ge Janne kicken.)
Citera
2023-03-18, 13:35
Medlem
Masingas avatar
De två bästa spelarna denna säsong i PL är norrmän. Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva😀
Citera
2023-03-18, 14:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De två bästa spelarna denna säsong i PL är norrmän. Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva😀

Haaland och Ajer?
Citera
2023-03-18, 14:36
Medlem
Alltid kul när Palace får lite uppmärksamhet, även om det kanske är av en tråkig anledning.

Hoppas innerligt att det inte blir någon korttidslösning med Hodgson, den eran är över och då ser jag hellre att interimtränare Paddy McCarthy, tidigare spelare med laget som gick upp från Championship för tio år sen och numera u21-tränare, leder laget säsongen ut.

Sanningen är att det sett riktigt ruttet ut på plan hela vintern, och det är inte enbart Vieiras fel. Dock så har laguttagningarna känts konstiga (renodlade strikers i Mateta och Edouard har varit fastrotade på bänken i förmån för Zaha eller J. Ayew i den rollen, medan kritiserade Arsenallånet Sambi Lokonga fått rejält med speltid över egna spelare som Eze och Nahamada). Samtidigt är vi fans inte tränare och ser inte vad som försiggår under träningar, och det kan mycket väl vara så att det är bästa elvan som mönstrats.
Tramset om att Vieira tog ut spelare baserat på deras hudfärg kan vi lägga ner med en gång, pinsam Flashback-retorik.

Hade gärna sett typ Carrick som ny tränare (varför han skulle lämna ett Middlesbrough på uppgång vetefan dock, London pull?), eller varför inte Kjetil Knutsen som en liten joker?
Ogärna Lampard eller Gerrard, men samtidigt måste också en viss realism finnas på plats. CP är knappast det mest attraktiva jobbet, och bevisligen får managers inga obegränsade medel att shoppa spelare för heller, så. Tror aldrig att t.ex. Benitez eller Bielsa skulle vilja ta jobbet.

In conclusion känns det trist att Vieira fick gå, ville verkligen att det skulle fungera för honom. Bara att hoppas att laget (ffa offensiven) lyfter sig under slutspurten och löser PL-spel till nästa säsong, tycker verkligen att truppen är för bra för att trilla ur.
Senast redigerad av Jaugs 2023-03-18 kl. 14:40.
Citera
2023-03-18, 14:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
CP har spelat mycket bättre än vad deras placering antyder. Deras 3 förluster har kommit mot Arsenal, City och Chelsea. De har kryssat på bortaplan mot Newcastle och Liverpool. Enda plumpen är egentligen ett kryss mot Brentford hemma.

Deras hot är om tabellplaceringen sätter sig i huvudet. Men om de bara gnetar på hör de egentlige hemma kring plats 8-12.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Alltid kul när Palace får lite uppmärksamhet, även om det kanske är av en tråkig anledning.

Hoppas innerligt att det inte blir någon korttidslösning med Hodgson, den eran är över och då ser jag hellre att interimtränare Paddy McCarthy, tidigare spelare med laget som gick upp från Championship för tio år sen och numera u21-tränare, leder laget säsongen ut.

Sanningen är att det sett riktigt ruttet ut på plan hela vintern, och det är inte enbart Vieiras fel. Dock så har laguttagningarna känts konstiga (renodlade strikers i Mateta och Edouard har varit fastrotade på bänken i förmån för Zaha eller J. Ayew i den rollen, medan kritiserade Arsenallånet Sambi Lokonga fått rejält med speltid över egna spelare som Eze och Nahamada). Samtidigt är vi fans inte tränare och ser inte vad som försiggår under träningar, och det kan mycket väl vara så att det är bästa elvan som mönstrats.
Tramset om att Vieira tog ut spelare baserat på deras hudfärg kan vi lägga ner med en gång, pinsam Flashback-retorik.

Hade gärna sett typ Carrick som ny tränare (varför han skulle lämna ett Middlesbrough på uppgång vetefan dock, London pull?), eller varför inte Kjetil Knutsen som en liten joker?
Ogärna Lampard eller Gerrard, men samtidigt måste också en viss realism finnas på plats. CP är knappast det mest attraktiva jobbet, och bevisligen får managers inga obegränsade medel att shoppa spelare för heller, så. Tror aldrig att t.ex. Benitez eller Bielsa skulle vilja ta jobbet.

In conclusion känns det trist att Vieira fick gå, ville verkligen att det skulle fungera för honom. Bara att hoppas att laget (ffa offensiven) lyfter sig under slutspurten och löser PL-spel till nästa säsong, tycker verkligen att truppen är för bra för att trilla ur.

Sambi ingen succé hos er alltså? Har inte följt hans utlåning, var bara nöjd att slippa se hans slarv och dåliga positionering i Arsenal.

Ovan har jag citerat vad jag skrev i oktober om CP. De hade i princip haft samma tuffa matchföljd då som nu.

Men tycker CP har presterat så som man kan förvänta sig och de ligger där i mitten där de ska. Visserligen är man rent poängmässigt för tillfället indragen i den mycket ovissa nedflyttningsstriden men realistiskt ser jag CP som ett av de bättre lagen i den klungan och borde plocka hem tillräckligt med poäng.
Med Hodgson kan man ju räkna med att vara i bottenstriden nästa år i alla fall. Finns ingen möjlighet till progression där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in