Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Jo, men T var läkarstudent. Förvisso blott en termins studier, men man får förmoda att hon därmed ändå både var högintelligent samt hade läst biologin mm i gymnasiet med toppbetyg. Om hon vore vid medvetande när strypningen sker så är jag relativt övertygad ändå om att hon hade agerat på något vis som ändå hade lämnat antingen inre eller yttre spår på antingen sig själv eller på MGM. Visst kan man hävda motargumentet att hon var full och kanske fick panik, men det är ändå en sådant total brist på spår på lgh/MGM/offer att jag i praktiken har svårt att se hur det här skulle ha gått till om hon nu var vid medvetandet. Det är ju inte så att M eller J är erfarna mördare heller.
Angående lungorna så framgår det i FUPen att hon hade ojämn lungkapacitet. Jag vet dock inte i vilken mån det kan spela in? Det borde någon med medicinsk kunskap kunna besvara. Antar dock att det är rätt vanligt att man har det?
Att M skulle ha lyckats hålla i T:s armar/handleder så att det varken lämnade spår på T eller M samt ej heller DNA är också anmärkningsvärt. Om du dessutom håller i dem trycker du dem väl mot golvet i badrummet? Borde det inte ha lämnat åtminstone något litet blåmärke på en knog eller något? Om vi nu ponerar att T var vid medvetande och stretade emot.
Nej, som sagt, enligt min uppfattning så måste T trots allt ha varit medvetslös när detta hände. Och det är ju den beskrivningen som MGM också ger om man läser mellan raderna.
Får sätta mig in mer i obduktionen.
Ojämn lungkapacitet, att en lunga var friskare än den andra? Kan mycket väl vara att det är vanligt. Vet att det är vanligt att man har en starkare njure och en svagare iallafall. Även om det är två helt andra organ.
Det är säkert svårt att överbemanna någon och strypa någon. Försöker bara förstå. Dom var två vad ante mig starka tjejer mot en mindre.
Allt vad JJ påstår att Tove sagt och gjort, som knuffat och fnäst ”här finns inte så mycket att se” angående JJs hem får man ju ta med en nypa salt. Tove har ju tidigare erkänt sig rädd för JJ för många av sina vänner och till och med bland folk gömt sig för JJ. Om det nu inte var My..
När tjejerna drog ur Tove från bakluckan så träffade hennes huvud marken. Sedan gjorde JJ bål av henne.
Oavsett så blir jag förundrad av JJs sluga och manipulativa sida. Tror inte hon har varit så smart och kunnat vända saker till hennes fördel. Snarare aggressiv och korkad bara. Hon borde haft en saftblandare på huvudet så ogenomtänkta hennes handlingar är. Beslutade men icke planerade.