2023-03-18, 13:35
Medlem
Snubchurps avatar
P7orna hit och dit. Läser man FUP så förstår man att Johanna inte är frisk.
Citera
2023-03-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Obduktionen ger ju stöd för att hon slagit i huvudet så jag utgår från att hon varit medvetslös. Om vi säger så här istället att hon inte blev medvetslös av fallet så ska i så fall J och M ha lyckats övermanna henne på ett helt otroligt bra sätt för att inga spår ska lämnas varken på offer, MGM eller i lägenheten. Hur skulle det ha gått till? Lägg dessutom till att åtminstone 2 personer inte var nyktra. Det låter helt otroligt allt de skulle ha lyckats genomföra strypningen så pass "bra" att inga som helst spår lämnades om nu T varit vid medvetande när det skedde.

Nej all logik säger att T var medvetslös och att hon blev det i fallet. Hon måste ha slagit i huvudet i ett fall baklänges. I vad framstår som oklart. Det nämns i obduktionen trubbigt föremål, möjlighet finns att hon blev slagen i huvudet med något också, men i så fall är det föremålet inte identifierat såvitt jag sett i FUPen iaf.

JJ berättar i förhör att när de nästan är nere vid dörren i trapphuset så trillar båda och JJ tror att tove slog i bakhuvudet i stentrappan.
Citera
2023-03-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej jag menade mest att förundersökningsprotokollet ska visa vad som hänt oavsett om det är jag, rätten eller någon annan som ska bedöma innehållet. Omedelbarhetsprincipen osv i rätten och enda komplementet är sidomaterialet/slasken som ”vi” inte har tillgång till här. Det finns säkert omständigheter vi inte känner till men då är de inte relevanta flr förundersökningen då de ej presenteras. Men mellan raderna och viss avsaknad av i formation i de rapporter som skrivs får mig att dra de slutsatser jag gjort - processen att hitta henne har varit på tok för lång.

Hoppas verkligen du har ett yrke där du kan använda dig utav den kompetens du besitter. Är otroligt imponerad.
Citera
2023-03-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vet vi något om JJ's sexuella läggning?

Antagligen hetero.

Hon tittar på lesbisk porr(vanligt hos heterotjejer)

MEN porren JJ njuter av har inslag av grovt våld, tex strypning.

Tror definitivt att JJ njöt av att ha fullkomlig makt över TT, att sitta på henne och döda henne med sina bara händer.

JJ är en mycket farlig individ som kan mörda igen och igen och igen.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja precis.

Det som också är vidrigtr hur JJ förtalde TT.... genom att ljuga för AW och hitta på falska historier och påstå att TT varit otrogen och att AW förtjänade bättre.

JJ verkar ha haft svårt att acceptera att AW valde TT och inte henne själv.. Svartsjukan och raseriet blev totalt!

JJ fixade inte att TT var tillsammans med "hennes" AW.
Är AW verkligen någon att bråka om?
Citera
Medlem
Man har ju inte mycket innan för pannbenet om man tror 3 små flaskor kemisk bensin ska få en kropp att försvinna hahah.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Det konstiga är att dom erkänt de mesta men inte vart dom gjort av toves mobil, vad skulle det kunna ha för betydelse nu att dom inte vill säga det? eller har jag missat det att dom hittat toves mobil någon som vet bättre?

JJ berättar exakt i flera av sina förhör vart Toves mobil och nycklar är slängda.
Citera
2023-03-18, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Jo fast, är man som åklagare övertygad om mord så måste ju rubriceringen bli så, även om själva bevisningen mot MH blir svår, medhjälp till mord är nåt helt annat.
Nja jag har alltid gillat åklagare med både hängslen och livrem. Han kunde ha slängt med medhjälp till mord som en nödraket.

Men visst, han kanske har en vattentät kanot utan just det. Jag vet inte. Jag har inte läst hela FUP än.
Citera
2023-03-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoySnitch
Det förstår jag och håller med om. Men att kritisera henne för att hon företräder sin klient på 'bästa' sätt, vilket hon MÅSTE göra, är ofantligt korkat.

Det håller jag med om, men som i senaste intervjun försöka måla upp JJ som en person att tycka synd om och att varje gång detta ärende bubblar upp så mår hon jättedåligt, vi ska inte vara elaka mm... det är verkligen att greppa efter halmstrån och snudd på respektlöst mot anhöriga. Man går över lik för att företräda sin klient tycker jag nog lite.
Senast redigerad av anteanti 2023-03-18 kl. 13:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
JJ berättar i förhör att när de nästan är nere vid dörren i trapphuset så trillar båda och JJ tror att tove slog i bakhuvudet i stentrappan.

Tror du på det själv?
"Trillar"..… ja kanske men då var hon ju redan död isåfall!

Tror snarare att JJ slog TT med en hantel eller en stekpanna etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo

Det är ju dock MGM:s egna vittnesutsago det. Finns det någon bevisning i övrigt som skulle styrka det scenariot över huvud taget?
Citera
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Obehaglig tjej den där JJ. Narcissist, psykopat, kontrollerande psykfall.

Kolla bara bilderna på henne. Helt tom i blicken. När hon klämmer fram leenden på bilderna som man ska. Det är tydligt att hon inte ens har dessa känslouttryck på riktigt, hon härmar bara hur andra ser ut.

Ett påklistrat falskt leende, i ögonen ser man dock att inget finns där.

Hon är helt klart mer straffvärd än redskapet Maja. Hade inte hon hamnat i sällskap med den här psykopaten hade hon aldrig suttit för mord. Det här kommer hennes försvarare garanterat att trycka på.

Maja ska ändå ta konsekvenserna av sina val och handlingar. Hon hjälpte till att mörda TT och att forsla bort och bränna hennes kropp! Det finns INGA ursäkter för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in