2023-03-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja precis.

Det som också är vidrigtr hur JJ förtalde TT.... genom att ljuga för AW och hitta på falska historier och påstå att TT varit otrogen och att AW förtjänade bättre.

JJ verkar ha haft svårt att acceptera att AW valde TT och inte henne själv.. Svartsjukan och raseriet blev totalt!

JJ fixade inte att TT var tillsammans med "hennes" AW.

Du har ju fortfarande inte fattat någonting..... de själva och alla deras vänner bekräftar att det inte finns och har aldrig funnits en enda "gnista" mellan JJ och AW varken gemensamt eller på enskilt håll!

Ge satan i att fortsätta sprida falska rykten och förstöra AWs liv mer än vad det redan är!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
JJ berättar exakt i flera av sina förhör vart Toves mobil och nycklar är slängda.

Inte hittat det någonstans? vart någonstans är det hon slängt dom då, det kundce du väll ändå svarat på när du ändå svarade?
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jo, men T var läkarstudent. Förvisso blott en termins studier, men man får förmoda att hon därmed ändå både var högintelligent samt hade läst biologin mm i gymnasiet med toppbetyg. Om hon vore vid medvetande när strypningen sker så är jag relativt övertygad ändå om att hon hade agerat på något vis som ändå hade lämnat antingen inre eller yttre spår på antingen sig själv eller på MGM. Visst kan man hävda motargumentet att hon var full och kanske fick panik, men det är ändå en sådant total brist på spår på lgh/MGM/offer att jag i praktiken har svårt att se hur det här skulle ha gått till om hon nu var vid medvetandet. Det är ju inte så att M eller J är erfarna mördare heller.

Angående lungorna så framgår det i FUPen att hon hade ojämn lungkapacitet. Jag vet dock inte i vilken mån det kan spela in? Det borde någon med medicinsk kunskap kunna besvara. Antar dock att det är rätt vanligt att man har det?

Att M skulle ha lyckats hålla i T:s armar/handleder så att det varken lämnade spår på T eller M samt ej heller DNA är också anmärkningsvärt. Om du dessutom håller i dem trycker du dem väl mot golvet i badrummet? Borde det inte ha lämnat åtminstone något litet blåmärke på en knog eller något? Om vi nu ponerar att T var vid medvetande och stretade emot.

Nej, som sagt, enligt min uppfattning så måste T trots allt ha varit medvetslös när detta hände. Och det är ju den beskrivningen som MGM också ger om man läser mellan raderna.

Hej linakova 😊 Jag har inte kommit till det än i fuppen, men det finns alltså inga tecken på Toves kropp att MH skulle ha hållit i armarna?
Citera
2023-03-18, 13:42
Medlem
snooper123s avatar
Det är ganska uppenbart att JJ är pyroman
Citera
2023-03-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
TT hade blödningar i skallen så ja hon kan ha utsatts för våld mot huvudet innan JJ ströp ihjäl henne.

TT hade INGA blödningar eller luft i skallen enligt obduktionen!

SLUTA SPRID LÖGNER!
Citera
2023-03-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Inte hittat det någonstans? vart någonstans är det hon slängt dom då, det kundce du väll ändå svarat på när du ändå svarade?

Mobilen i en sjö vid en rastplats påvägen till Ekenässjön, nycklarna påvägen mot Sjunnen.

Lär er läsa FUP istället....
Citera
2023-03-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Nja jag har alltid gillat åklagare med både hängslen och livrem. Han kunde ha slängt med medhjälp till mord som en nödraket.

Men visst, han kanske har en vattentät kanot utan just det. Jag vet inte. Jag har inte läst hela FUP än.

Men varför skulle det bli lättare att bevisa medhjälp till mord menar du?
Citera
2023-03-18, 13:47
Medlem
Citat:
Du har ju fortfarande inte fattat någonting..... de själva och alla deras vänner bekräftar att det inte finns och har aldrig funnits en enda "gnista" mellan JJ och AW varken gemensamt eller på enskilt håll!

Ge satan i att fortsätta sprida falska rykten och förstöra AWs liv mer än vad det redan är!

Kära du!

JJ har ju själv sagt att hon vill umgås med AW men ställt sig frågan om det är värt det för att då behöver hon träffa den hon hatar mest, TT samtidigt.

Såg du meddelandet med alla hjärtan som JJ skrev till AW efter hon mördat TT?

Nog fanns där ett intresse åtminstone från JJs sida.

JJ ville ju förstöra relationen mellan TT och AW och la mer mycket möda och kraft...

Jag förstår att du vill försvara honom MEN du måste öppna ögonen och se sanningen!

Läs FUP på ett objektivt och oberoende sätt är ett tips!
Citera
2023-03-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jo, men T var läkarstudent. Förvisso blott en termins studier, men man får förmoda att hon därmed ändå både var högintelligent samt hade läst biologin mm i gymnasiet med toppbetyg. Om hon vore vid medvetande när strypningen sker så är jag relativt övertygad ändå om att hon hade agerat på något vis som ändå hade lämnat antingen inre eller yttre spår på antingen sig själv eller på MGM. Visst kan man hävda motargumentet att hon var full och kanske fick panik, men det är ändå en sådant total brist på spår på lgh/MGM/offer att jag i praktiken har svårt att se hur det här skulle ha gått till om hon nu var vid medvetandet. Det är ju inte så att M eller J är erfarna mördare heller.

Angående lungorna så framgår det i FUPen att hon hade ojämn lungkapacitet. Jag vet dock inte i vilken mån det kan spela in? Det borde någon med medicinsk kunskap kunna besvara. Antar dock att det är rätt vanligt att man har det?

Att M skulle ha lyckats hålla i T:s armar/handleder så att det varken lämnade spår på T eller M samt ej heller DNA är också anmärkningsvärt. Om du dessutom håller i dem trycker du dem väl mot golvet i badrummet? Borde det inte ha lämnat åtminstone något litet blåmärke på en knog eller något? Om vi nu ponerar att T var vid medvetande och stretade emot.

Nej, som sagt, enligt min uppfattning så måste T trots allt ha varit medvetslös när detta hände. Och det är ju den beskrivningen som MGM också ger om man läser mellan raderna.

Får sätta mig in mer i obduktionen.

Ojämn lungkapacitet, att en lunga var friskare än den andra? Kan mycket väl vara att det är vanligt. Vet att det är vanligt att man har en starkare njure och en svagare iallafall. Även om det är två helt andra organ.

Det är säkert svårt att överbemanna någon och strypa någon. Försöker bara förstå. Dom var två vad ante mig starka tjejer mot en mindre.

Allt vad JJ påstår att Tove sagt och gjort, som knuffat och fnäst ”här finns inte så mycket att se” angående JJs hem får man ju ta med en nypa salt. Tove har ju tidigare erkänt sig rädd för JJ för många av sina vänner och till och med bland folk gömt sig för JJ. Om det nu inte var My..

När tjejerna drog ur Tove från bakluckan så träffade hennes huvud marken. Sedan gjorde JJ bål av henne.

Oavsett så blir jag förundrad av JJs sluga och manipulativa sida. Tror inte hon har varit så smart och kunnat vända saker till hennes fördel. Snarare aggressiv och korkad bara. Hon borde haft en saftblandare på huvudet så ogenomtänkta hennes handlingar är. Beslutade men icke planerade.
Citera
2023-03-18, 13:48
Medlem
Citat:
TT hade INGA blödningar eller luft i skallen enligt obduktionen!

SLUTA SPRID LÖGNER!

Har inte påstått att luft fanns i skallen.

Små blödningar fanns däremot!

Lunga ner dig! Du verkar ju ha behov av hjälp!
Citera
2023-03-18, 13:49
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Antisocial personlighetsstörning. Hon är ju sjuk på sitt sätt, men inte psykiskt sjuk. Det går inte att bota hennes störda sidor, vilket psykotiska personer kan bli.

Förr i tiden hamnade jag psykopater på rättspsyk rätt ofta. Sedan friskförklarades de och blev utsläppta efter något enstaka år för man manipulerade doktorn. Kolla på personer som Svartenbrandt och Christer Pettersson. De satt flera vändor på rättspsyk. Sedan fick man en annan inställning till denna typ av person. De är obotliga och måste helt enkelt bara hållas undan från samhället.

Otroligt och rätt läskigt! Tickande bomber ute i samhället.
Citera
2023-03-18, 13:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Det är ganska uppenbart att JJ är pyroman

Ja. Vi borde ha förstått att hon försökt bränna kroppen när obduktionen tog så lång tid. Men det var väl för hemskt för att ens tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in