Citat:
Ursprungligen postat av
AllramEast
Hatten av för en fantom som du!
Jag hyser en makalöst stor beundran för dig, som frankt deklarerar att du har en tuffare livssituation än mannen som just släckt Olof Palme, Sveriges statsminister, och ändå bara sover 4 timmar per dygn.
Då fattar jag att du skrattar åt min förundran över att mannen som enligt din/Filters bestämda uppfattning orkade hålla sig vaken drygt ett och ett halvt dygn för att ”keep his story straight”.
Extra imponerande är det förstås eftersom Thomas Pettersson/Mattias Göransson/Felix Herngren har kommit överens om att Engström var s.k. stormalkoholist och drack både under arbetstid och hemma.
Ändå så har du det tuffare - och Engström hade så bra koll på läget att ingen misstänkte honom innan en synsk alkoholistkärring på Åland löste Palmemordet.
*styrkekram*
Tror du missade ordet "möjligen". Men som SE sprang så förefaller han ha varit vid god vigör, fysiskt. För egen del kan jag då inte springa så där bra. Hur det var med den mentala biten är mer oklart.
Han behövde heller inte hålla sig vaken i ett och ett halvt dygn, eftersom Aktuellt-sändningarna och radioprogrammen sannolikt gick under hela förmiddagen.
Kan dock tänka mig att en sådan händelse, som vittne eller GM, ger en del adrenalin och energi.
Kommit överens om? Både medarbetare och hans fru vittnar om drickandet.
Aha! Så du är inne på, trots allt, att SE satt i en tuff sits och hade en del problem?
Kan motivet finnas någonstans i den avdelningen, månntro?