2023-03-18, 09:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Zelenskylinjen är bruten. Det innebär att Donbass faller extremt lätt hädanefter. Ryssarna har redan påbörjar en ny möjlig pincermanöver mot norr. Samtidigt håller Wagner på att rensa Bakhmuts största industrikomplex från fiender. Du kan fantisera hur mycket du vill, men Bakhmut har redan fallit, och de cirka 20 000 av ukrainas trupper som är omringade riskerar dessvärre att gå ett hemskt öde till mötes. Man skulle ha retirerat när möjlighet fortfarande fanns.
...
Citat:
Problemet är att den karta du använder som referens är ett västligt propagandaverktyg.
Jaha? Och var är den alternativa kartan du utgår från som visar att Bakhmut är inringat? Inte ens Prigozhin själv har påstått det, så var får du det ifrån? Deepstatemaps har f.ö. en historia av att märka ut alla ryska framsteg, vilket du kan se om du tittar efter.
https://deepstatemap.live/en#11/48.5941/37.9869
Av alla dina önskedrömmar och fantasier så är den om ”Bakhmut omringat” och ”Bakhmut har fallit” den mest märkliga och kontraproduktiva eftersom du ständigt motbevisas. Slutsatsen blir att allt du skriver är svammel.

Hur var det sedan med källan till att ”20,000 ukrainare är inringade”?

För den som är intresserad av läget på marken i Bakhmut så har ISW en uppdaterad situationskarta baserad på ukrainska och ryska källor i sin senaste rapport:
https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-march-17-2023
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-03-18 kl. 09:44.
Citera
2023-03-18, 09:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Ukro - Nassarna är nu så desperata att de jagar och kidnappar manskap på nattklubbar!

Så i natt stormade då militären in på en av de stora klubbarna i staden Charkiv och släkte ner musiken och tände belysningen för att kunna få tag i nytt kött till kvarnen.

Och i övriga Ukraina så får polisen nu då en extra bonus för att fånga in personal i åldern 20 - 40 år till köttkvarnarna.

Det var ju Ryssland som gjorde detta
Citera
2023-03-18, 09:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det händer ju just nu. Dessutom har du ingen trovärdig källa gällande Rysslands förluster, de har tio gånger mer artilleri än Ukriania. Du ägnar dig åt önsketänkande och fria fantasier. Ukraina har snart slut på 155 mm artilleriammunition och USA klara inte av att fixa detta. Snacka om en supermakt på dekis.

Lol. Langa källor nu. Alla påståenden ovan.

Citat:
Du begriper fortfarande inte. Videoklipp och bilder utgör inte bevismaterial. Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter, Länkar du till annat så ägnar jag inte mer än en minut av min tid till detta trams.

Obs ’vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter[sic!]’ ska det vara. Allt annat är trams.
Citera
2023-03-18, 09:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Haha, det är fria fantasier från din sida. Du är så pass uppslukad i det västliga propagandanarrativet att du inte ens inser att USA håller på att förlora sitt proxykrig mot Ryssland i Ukraina. Ryssland har skaffat sig många nya vänner: Brasilien, Sydafrika, Iran, KIna, Indien, Saudiarabien (begriper du vidden av detta mot dollarn?), med flera. Den här konflikten handlar egentligen om en enda sak: USA håller på att förlora sitt världsherravälde, tack och lov.

Låt mig svara med ett citat:

Citat:
Jag är ledsen. Ser inga bevis, bara propaganda.
Citera
2023-03-18, 09:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag försökte kolla upp men det står så lite. Men det jag fick fram var att 600 väger 25kg vs 2.5kg för 300. Den (600) ska ha en stridsspets som är baserad på Javelin. Javelin (enbart)missilen väger 8.4kg. Jag är för dåligt insatt men det verkar inte helt omöjligt att den skulle kunna i teorin göra något liknande Javelins gör?

Om inte annat lär vi bli varse det inom sinom tid

Uppifrån behöver man inte så väldigt kraftig verkansdel. En tandemladdming med en liten förstsladdning som utlöser ERA och sedan en rsv med genomslagsförmåga på kanske 20 cm. Bör gå att bygga med en vikt på något kg. Resten får vara "flygplan".
Citera
2023-03-18, 09:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Zelenskylinjen är bruten. Det innebär att Donbass faller extremt lätt hädanefter. Ryssarna har redan påbörjar en ny möjlig pincermanöver mot norr. Samtidigt håller Wagner på att rensa Bakhmuts största industrikomplex från fiender. Du kan fantisera hur mycket du vill, men Bakhmut har redan fallit, och de cirka 20 000 av ukrainas trupper som är omringade riskerar dessvärre att gå ett hemskt öde till mötes. Man skulle ha retirerat när möjlighet fortfarande fanns.

Det finns också nya tecken på slitningar mellan administrationen Washington och i Kiev. Även Biden och hans tomtar till rådgivare börjar få nog av kokainskallen.

Nu ska vi se… Här behöver du sluta transa och servera lite ’vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter’. Kommer det inga såna är det bara att konstatera att du sitter och blåljuger.

Citat:
Du begriper fortfarande inte. Videoklipp och bilder utgör inte bevismaterial. Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter, Länkar du till annat så ägnar jag inte mer än en minut av min tid till detta trams.

Har du ens sett en vetenskaplig ’tidsskrift’, som du tror det heter. Du är ju helt tom.
Citera
2023-03-18, 09:53
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Det är ett lamt skäl då ryssen påstås vara där just pga att rädda dessa och deras hemtrakter, ger man sig in i leken får man tåla den...
Ser samma mönster i krig mellan ledare av kriminella gäng i svensk förort och krig mellan makthavare i stormakter.

Ledarna kämpar för mer makt, större rikedom och att kunna trampa ner konkurrerande ledare i skiten.

Vanliga människor kämpar för att överleva, för att släktingar och vänner ska överleva och att inte bli fråntagna det lilla de äger. De har ingen makt att påverka vad ledarna tar sig till.
Citera
2023-03-18, 09:57
Avstängd
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Hahaha!

Internet har verkligen gett alla dårar ett skyltfönster.
Ja sjukt kul att de pga dumhet visar hur korkade de är!

Att det just är stollar som håller på Putin i det här kriget är ju ingen överraskning!

Det är ju inte friskt att stå på en invasionsarmés sida i ett anfall på en suverän stat som Ukraina!
Citera
2023-03-18, 09:57
Medlem
HejaFinlands avatar
En bra video med översättning som visar några ukrainska killar i Bakhmut. Roligaste citatet: "Ryssarna är en evolutionär återvändsgränd". De verkar ha västerländska pansarbilar?
https://twitter.com/wartranslated/status/1636852114465882112
Citera
2023-03-18, 09:58
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Ukro - Nassarna är nu så desperata att de jagar och kidnappar manskap på nattklubbar!

Så i natt stormade då militären in på en av de stora klubbarna i staden Charkiv och släkte ner musiken och tände belysningen för att kunna få tag i nytt kött till kvarnen.

Och i övriga Ukraina så får polisen nu då en extra bonus för att fånga in personal i åldern 20 - 40 år till köttkvarnarna.

Har du någon källa på det?
Citera
2023-03-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Alla brott Putin har begått är fake news, om de inte är det så var det förtjänat.

Så brukar det heta hos nazister. Enligt Nazisterna kan deras führer (Tsar i detta fall) aldrig ha fel. Är det inte psykologiskt jobbigt att tillbe en slav i stället för en arier? En folkslag som din sanna führer hatade.

Men din blinda tillbedjan visar väl kanske vilka som är de sanna nazisterna i detta krig. Ryssarna begår krigsbrott. Kidnappar små barn och våldtar kvinnor. De har övertaget rollen som nazister i denna värld.
Citera
2023-03-18, 10:02
Avstängd
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Här är en typisk tillfångatagen orch.

Intatuerat hakkors samt aids o hepatit... Har de aids epidemi pga drogmissbruk eller homosexualitet? eller både och?

https://twitter.com/TreasChest/status/1636818688278970381?t=WhHnqbU61LcSctbG9xO13Q&s=19
Ha ha jag ser framför mig en av våra egna hårda nazister i tråden då jag ser denna tunntarm till avskräde!

Kul att se dessa ryska bögar avklädda.

Helvete vad kul det hade varit att fått vara med då de grep detta missfoster. 😂😂😂

Är det såna där vandrande pinnar ryssen mobiliserar behöver in Ukraina oroa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in