2023-03-18, 00:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du har fått allt om bakfoten. Det är USA som just nu får sitt internationella anseende ännu mer solkat. Inte nog med att man är aggressiv och kolonial i den aktuella proxykonflikten i Ukraina, man förlorar dessutom. Om du vore vaken så skulle du se hur väst isolerar sig från omvärlden, och alltmer utvecklar en paranoid världsbild.

Märkligt.., kan du visa mig arresteringsordern på Biden, f.d BoJo, Zelensky eller någon annan ledare i väst ?

Jag vill bara veta..

Vem är det som har problem internationellt : Biden eller Putin ?
Citera
2023-03-18, 00:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Du har fått allt om bakfoten. Det är USA som just nu får sitt internationella anseende ännu mer solkat. Inte nog med att man är aggressiv och kolonial i den aktuella proxykonflikten i Ukraina, man förlorar dessutom. Om du vore vaken så skulle du se hur väst isolerar sig från omvärlden, och alltmer utvecklar en paranoid världsbild.
Tack för skrattsalvan fyllot. Du måste verkligen leva i en parallellvärld.

Ryssland stand still - strong and mighty!
Lilleputt-Ryssland som har en ekonomi lägre än Italien ska mucka gräl med USA.
USA blir impopulära för att Ryssland invaderar Ukraina???
"Omvärlden" kommer inte isolera sig från väst. Alla vill bo här inklusive ryssar och du.
Citera
2023-03-18, 00:29
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Tack för skrattsalvan fyllot. Du måste verkligen leva i en parallellvärld.

Ryssland stand still - strong and mighty!
Lilleputt-Ryssland som har en ekonomi lägre än Italien ska mucka gräl med USA.
USA blir impopulära för att Ryssland invaderar Ukraina???
"Omvärlden" kommer inte isolera sig från väst. Alla vill bo här inklusive ryssar och du.

Hur går det med den sista infarten/utfarten till och från Bakhmut? Den är ju inom skotthåll för ryskt artilleri. Hur fungerar ukrainska transporter av trupp och materiel? Är det ens möjligt för Ukraina att retirera?
Citera
2023-03-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det var Ukraina som attackerade etniska ryssar i Donbass. Både civila och separatister.
Du, det är lönlöst att prata med såna troll. De pratar skit om Putin och något propaganda-påstått folkmord mot ukrainare men det var inte Putin eller någon annan europeisk president som 2014 sade i ett tal att de "kommer att vinna kriget genom att ukrainska barn ska få leva sina liv i källare." Såhär behandlade Kievregimen sina egna medborgare i Östra Ukraina, de sk separatisterna som var emot Maidan händelserna. Och Väst sket i vad som pågick eftersom de var på Ukrainas sida.

Det var Poroshenko som sade det om civila i Donbass. Poroshenko: "Their children will hole up in the basements - this is how we win the war!" [ENG SUBS] https://www.youtube.com/watch?v=aHWHqj8g7Bk
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2023-03-18 kl. 00:41.
Citera
2023-03-18, 00:31
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Från 2016? Jaha, vad hände innan dess då din manipulativa lögnare.

1. Ryssland attackerade Ukraina 2014 och ockuperade Krim.
2. Man beväpnade separatister i Donbass och underblåste oroligheter och uppror.
3. Man sköt ner ett civilit holländskt flygplan fullt med semesterfirare.

Jo, Rysslands attacker gentemot Ukraina är så oprovocerade de kan bli och Ryssland är en skurkstat som ska bli behandlad som en sådan. Det låter betryggande att McCain lovar att USA redan 2016 kommer att bistå Ukraina med allt de behöver för att knäcka den invaderande kackerlackan Ryssland.

Edit: Vet du vad "offensivt" betyder?
Det som drog igång händelserna 2014 var en våldsam statskupp i Ukraina mot den sittande ryssvänliga presidenten, en kupp backad av den djupa staten i USA. Samma djupa stat som gjorde sig hörd i det klipp jag länkade till. Ytterligare en provokation.

Den till stor del ryska befolkningen i östra Ukraina försökte bryta sig loss från Ukraina av egen vilja då dessa inte ville erkänna juntan i Kiev efter statskuppen. Juntan i Kiev attackerade dem för det och skapade ett narrativ där man målade upp separatisternas agerande som en attack från Ryssland. Men dessa ville bara vara ifred. Det var Ukrainska paramilitärer som attackerade dem, inte tvärtom.
Citera
2023-03-18, 00:31
Medlem
Snapcounts avatar
"Tack Akademikerfyllot" för ditt pm.

Men jo, jag vill veta, och det är i topic. Så svara i tråden..

Sedan så fick jag inget om min mina tankar, att ICC arresteringsorder kommer att ge en större chans för kupp i Kreml.

Vad tror du om det ?
Citera
2023-03-18, 00:32
Avstängd
Citat:
Från 2016? Jaha, vad hände innan dess då din manipulativa lögnare.

1. Ryssland attackerade Ukraina 2014 och ockuperade Krim.
2. Man beväpnade separatister i Donbass och underblåste oroligheter och uppror.
3. Man sköt ner ett civilit holländskt flygplan fullt med semesterfirare.

Jo, Rysslands attacker gentemot Ukraina är så oprovocerade de kan bli och Ryssland är en skurkstat som ska bli behandlad som en sådan. Det låter betryggande att McCain lovar att USA redan 2016 kommer att bistå Ukraina med allt de behöver för att knäcka den invaderande kackerlackan Ryssland.

Edit: Vet du vad "offensivt" betyder?

Fan vad du snackar skit.

Det var en CIA-stödd statskupp 2014. Efter det har Ukraina attackerat Donbass.

Du kan heja på Ukraina, men använt inte ordet oprovocerad.
Citera
2023-03-18, 00:34
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Hur går det med den sista infarten/utfarten till och från Bakhmut? Den är ju inom skotthåll för ryskt artilleri. Hur fungerar ukrainska transporter av trupp och materiel? Är det ens möjligt för Ukraina att retirera?
Bra! Nu låter du som den Bakhmut-pajas vi känner dig som. Du svarar inte alls på det jag skriver utan du babblar vidare om Bakhmut.
Citera
2023-03-18, 00:37
Medlem
Citat:
du har ju tjatat i flera månader att Bakhmut ska falla och än har det inte hänt fast ryssland har över 30000 förluster där och Ukraina under 5000. ryssland blir ju fulkomligen slacktade i Bakhmut.
Citera
2023-03-18, 00:38
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Tack Akademikerfyllot" för ditt pm.

Men jo, jag vill veta, och det är i topic. Så svara i tråden..

Sedan så fick jag inget om min mina tankar, att ICC arresteringsorder kommer att ge en större chans för kupp i Kreml.

Vad tror du om det ?

Haha, det är fria fantasier från din sida. Du är så pass uppslukad i det västliga propagandanarrativet att du inte ens inser att USA håller på att förlora sitt proxykrig mot Ryssland i Ukraina. Ryssland har skaffat sig många nya vänner: Brasilien, Sydafrika, Iran, KIna, Indien, Saudiarabien (begriper du vidden av detta mot dollarn?), med flera. Den här konflikten handlar egentligen om en enda sak: USA håller på att förlora sitt världsherravälde, tack och lov.
Citera
2023-03-18, 00:38
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det som drog igång händelserna 2014 var en våldsam statskupp i Ukraina mot den sittande ryssvänliga presidenten, en kupp backad av den djupa staten i USA. Samma djupa stat som gjorde sig hörd i det klipp jag länkade till. Ytterligare en provokation.

Den till stor del ryska befolkningen i östra Ukraina försökte bryta sig loss från Ukraina av egen vilja då dessa inte ville erkänna juntan i Kiev efter statskuppen. Juntan i Kiev attackerade dem för det och skapade ett narrativ där man målade upp separatisternas agerande som en attack från Ryssland. Men dessa ville bara vara ifred. Det var Ukrainska paramilitärer som attackerade dem, inte tvärtom.
En saga dikterad av mästerorchen Poopin. Åtskilliga ukrainare med ryska som modersmål dementerar detta.

Hursomhelst var din video med Lindsey och McCain falsk då det inte alls var ett "proxykrig" mot Ryssland utan en respons på rysk aggresivitet. Fattar ni inte hur patetiska ni är när ni spelar ut offerkofta-kortet?
Ryssland är skurken som utan omsvep "annekterar" län från andra länder. Man måste vara bra dum i huvudet som försöker försvarar sådan aggresivitet (eller relativisera det). Skäms!
Citera
2023-03-18, 00:43
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Fan vad du snackar skit.

Det var en CIA-stödd statskupp 2014. Efter det har Ukraina attackerat Donbass.

Du kan heja på Ukraina, men använt inte ordet oprovocerad.
Släng dig i väggen. Typiskt er nätorcher att avfärda seriös argumentföring med två rader av tomma påståenden. Nej, det var verkligen ingen CIA-stödd statskupp och Ukraina anföll verkligen inte Donbass. Varför skulle de göra det? Om du verkligen skulle vara konsekvent så kan du googla Grosnyj 2000 så får du se vad självbestämmande har för innebörd för den ryska diktaturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in