2023-03-15, 10:42
Medlem
Mogaku-sans avatar
Kan detta vara en typisk praktik för en person i programmet Rusta och matcha?

Tur att jag klarar mig utanför det programmet.
Citera
2023-03-17, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san

Jag har också klarat mig från Rusta&Jula-tramset i ett år snart!

Hur har du gjort när du fintar AF?
Citera
2023-03-18, 07:01
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Haddock
Jag har också klarat mig från Rusta&Jula-tramset i ett år snart!

Hur har du gjort när du fintar AF?
Jag tror jag bara haft ren tur. Levererat intervjuer varje månad och hela tiden kollar runt på alla olika jobbsidor.

Hoppas verkligen att den intervju som jag har i nästa vecka slutar med att jag får börja jobba. Vill komma igång på riktigt och slippa hamna på Rusta och matcha.
Citera
2023-03-18, 08:59
Bannlyst
Citat:
Jag tror jag bara haft ren tur. Levererat intervjuer varje månad och hela tiden kollar runt på alla olika jobbsidor.

Hoppas verkligen att den intervju som jag har i nästa vecka slutar med att jag får börja jobba. Vill komma igång på riktigt och slippa hamna på Rusta och matcha.

Jag tror inte Rusta&Jula-tramset är så farligt ändå. Möte varannan vecka med någon tramscoach.

Jag kör ju med att jag är muslimtransa, för att slippa delta i fysiska möten/tramsaktiviteter.

Rädd för att bli utsatt du vet....🤣
Citera
2023-03-18, 18:32
Medlem
Nisse71s avatar
Citat:

Förstår ärligt talat inte de som låter sig förnedras i denna typ av aktivitet jag hade försökt med sabotage ( typ avföring i behållaren) så att verksamheten inte kunde fortsätta.
Citera
2023-03-18, 20:44
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Wow 6-7 år? Det är fan många år.. hittar inte folk ett jobb eller är de snarare lata och väljer att leva på de ca 8-10 K de får ut i månaden? Vart har du läst det? Är väldigt nyfiken.

Folk söker förmodligen jobb men ibland är det inte så enkelt att få det med kräsna arbetsgivare. Alla arbetssökande saknar ju inte högre utbildning men det hjälper knappast när arbetsgivare inte är tillmötesgående.
Citera
2023-03-23, 16:46
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Spelar nog ingen roll. Är det nån som blivit hjälpt av dem tro?
Citera
2023-03-23, 18:59
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Spelar nog ingen roll. Är det nån som blivit hjälpt av dem tro?

Vet i fan, men där jag går är många 60+. Varför ens lägga resurser på coach till någon som är 60+?!
Citera
2023-03-25, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Vet i fan, men där jag går är många 60+. Varför ens lägga resurser på coach till någon som är 60+?!

Hur ofta måste du gå till tramset?
Citera
2023-03-26, 06:35
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSM
Hur ofta måste du gå till tramset?

1 gång i veckan, 1h + möte varannan vecka.
Citera
2023-03-29, 23:58
Medlem
chippolinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttolini
Will do!

Vilket bluffbolag har du som leverantör? Jag funderar på att välja Lernia. Eftersom det är statligt, så är ju religionstrams och HQBBQWPOC-dyngan i stort sett helig för dom. Statliga tramsbolag har ju diskriminering, jämställdhet och liknande högst upp på sina prio-listor.

Fördelen med att välja en privatägd aktör, är ju dock att man kan totalsänka dom ekonomiskt, genom att gå till media, sprida ut negativ image om företaget (att dom är antisemitiska, homofobiska osv) dessutom kan man begära granskning utav företaget från såväl Skatteverket (tipsa om misstänkt skattebrott), begära att Arbetsförmedlingen utför en granskning av dom (hur dom hanterar sina "kunder" och vad deras ersättningar baseras på osv)

Sen är ju JK/DO/JO, facket, RFSU och andra myndigheter också perfekta om man vill sätta käppar i hjulen för dom. Det kan bli RIKTIGT jävla jobbigt att ha ett blufföretag om man får in "fel" kunder

Jag är intresserade av att få veta vad du menar med att begära att AF granskar leverantören? Har aldrig hört talas om någonting annat än att skicka en överklagan, antar att det är inte det du menar, har jag fel?
Citera
2023-03-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chippolinen
Jag är intresserade av att få veta vad du menar med att begära att AF granskar leverantören? Har aldrig hört talas om någonting annat än att skicka en överklagan, antar att det är inte det du menar, har jag fel?

Antar att det är det här som menas https://arbetsformedlingen.se/kontakt/ge-oss-tips-och-synpunkter/synpunkt-pa-vara-leverantorer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in