2023-03-17, 17:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Värt pengarna vet jag inte om det är, det kostar ju som en ps5:a men det är helt klart en cool upplevelse och spelen kommer väl allt eftersom. Har man pengar över rekommenderar jag ett köp men det är ju inte direkt ett rationellt beslut.

Tusen tack!
Jag väntar på fler och bättre spel.
Citera
2023-03-17, 17:31
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spraktfrukt
Dyra? Spel har kostat 700-800kr sedan 2004. Det är egentligen sjukt att de fortfarande är så billiga och aldrig gått upp i pris på snart 20 år

Kommer ihåg att jag betala 399kr för legend of zelda på NES. Detta måste varit i slutet av 80 talet eller början på 90 tal.
Citera
2023-03-17, 19:36
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Vänta några år, de flesta spel hamnar runt hundringen förr eller senare eller dyker upp gratis på PS+.

Just Dead Space kommer definitivt dyka upp på EA Play inom 1 år, då kan du spela igenom det med EA Play för 40 kr.

Vill spela nuuuuu
Citera
2023-03-17, 20:17
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tusen tack!
Jag väntar på fler och bättre spel.
Det är sjukt uppslukande dock, jag tillbringade en bit över en timma på en skjutbana i Pavlov-spelet. Då har jag ändå egna vapen och skjuter rätt ofta.
Citera
2023-03-17, 21:03
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vill spela nuuuuu

Har du ingen backlog du kan ge igenom tills det sjunker i pris?
Citera
2023-03-17, 21:23
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har du ingen backlog du kan ge igenom tills det sjunker i pris?

Har en hyfsad backlog men inget som lockar direkt, tog nyligen platinum på The last of us både ettan och tvåan. Kan nog bli att man köper Resident evil 4 remaken för mina drömmar om en låna spel grupp verkar grusas totalt
Citera
2023-03-17, 22:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är sjukt uppslukande dock, jag tillbringade en bit över en timma på en skjutbana i Pavlov-spelet. Då har jag ändå egna vapen och skjuter rätt ofta.

Det kan jag tänja mig att det är.
Själv är jag en sån som tröttnar fort. Och då blir 7.000 (?) kr. slöseri.
Citera
2023-03-17, 23:35
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Finns det ingen facebook grupp eller liknande där man kan låna spel av varandra nu när de är så satans dyra?

Kan inte komma på någon grupp där man lånar spel av varandra, men på vissa spelgrupper finns det folk som rent ut av vill byta spel. Så då annonserar de vad de byter och vad de söker. Något sådant kanske skulle funka för dig.
Citera
2023-03-18, 00:21
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kan inte komma på någon grupp där man lånar spel av varandra, men på vissa spelgrupper finns det folk som rent ut av vill byta spel. Så då annonserar de vad de byter och vad de söker. Något sådant kanske skulle funka för dig.

Tack för tipset även om byta spel inte riktigt är vad jag söker.
Citera
2023-03-25, 15:46
Medlem
Kan man använda PS5 utan att behöva ha en internetuppkoppling, månadsabonnemang osv utan bara kunna koppla in det och börja spela direkt (tänker mig att man har spelet på skiva och inte behöver "hämta" spelet från internet)?
Citera
2023-03-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Kan man använda PS5 utan att behöva ha en internetuppkoppling, månadsabonnemang osv utan bara kunna koppla in det och börja spela direkt (tänker mig att man har spelet på skiva och inte behöver "hämta" spelet från internet)?

Svar ja.
Citera
2023-03-27, 07:18
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher

Du behöver inte prenumera på ps+ men de flesta spel behöver patchar för att fungera bra, så räkna med att du måste koppla upp dig ibland även om du har spelen på skivor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in