2021-03-13, 00:38
Medlem
Geronimos avatar
Står att det går att boka PS5 på iphonehome.se. Men låter som ett så extremt oseriöst företag så jag vågar inte boka. Någon annan som har något tips på företag som kommer få en PS5 på ingång?
Citera
2021-03-13, 06:42
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pabloescobar08
Jag lyckades också lägga en beställning. Strax innan 18.

Lagret har ändrats från ”få i lager” till ”Slut i lager” flera gånger. Mellan 18-18:30 ändrades det säkert 6-7 gånger.

Va slut ena minuten, när jag gick in 5 min senare fanns de i lager så..

Så frågan är ifall de har koll på lager kontra alla beställningar. Tror många som fått en bekräftelse tyvärr inte kommer få några konsoler.

Ja, de fick in i intervaller mellan ca 17-19 igår kväll. Det behöver ju inte vara nåt fel, eftersom det troligen rörde sig om väldigt få konsoler åt gången. Men i och med att man börjar bli härdad av det här nu så känns det för bra för att vara sant. Jaja, det är bara att ringa på måndag och dubbelkolla så att allt stämmer.
Citera
2021-03-13, 09:01
Medlem
Köpte ny kontroll för den gamla hade pajat.
Men den nya kontrollen laddar inte.
Och märkligt nog inte den gamla som gptt utmärkt å ladda.
Gäller ps5.
Testat fyra olika laddare.
Mobilen funkar att ladda i alla fyra laddare.

Någon som förstår sig på vad som är fel?
Citera
2021-03-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleJohn
En fråga till er som lyckats beställa från mediamarkt eller vart som helst, går ni bara in på sidan slumpmässigt och råkar ha turen att den finns på lager? Eller får ni någon notis om när den är inne?

Gick ut och in som en tok tills det fungerade.
Citera
2021-03-13, 14:33
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Alltså står i valet mellan Demon souls eller Spiderman spelet (ultimate edition man får miles morales och spiderman från 2018)

Vad hade ni valt och varför?

Har inte tålamod för Demons Souls men hade ändå valt det. Spiderman (åtminstone det från 2018) måste vara det årets mest överskattade spel.
Citera
2021-03-13, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UncleJohn
En fråga till er som lyckats beställa från mediamarkt eller vart som helst, går ni bara in på sidan slumpmässigt och råkar ha turen att den finns på lager? Eller får ni någon notis om när den är inne?

Ren slump, kollade Mediamarkt för den låg kvar i webbläsaren på telefonen, så jag uppdaterade sidan bara och så fanns den i lager.

Har redan fått konsolen för övrigt, gick fort. Postnord delar ju numera ut på lördagar. Köpt Demon´s Souls, ska bli fint!
Citera
2021-03-14, 11:51
Medlem
Burken89s avatar
Ni som har ett ps4 och köper ps5. Hur tänkte ni där? Det finns ju inga exklusiva spel till ps5 än. Allt finns mer eller mindre på ps4 också. Förutom nån enstaka titel som dessutom inte är värd att köpa ps5 för. Så vad var er anledning?
Citera
2021-03-14, 16:00
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Ni som har ett ps4 och köper ps5. Hur tänkte ni där? Det finns ju inga exklusiva spel till ps5 än. Allt finns mer eller mindre på ps4 också. Förutom nån enstaka titel som dessutom inte är värd att köpa ps5 för. Så vad var er anledning?

Om alla PS4-spel fanns tillgängliga till PS2, skulle du köra samma argument? Man kanske vill ha en bättre hårdvara och spela spel som motsvarar hur spel ska upplevas 2021 och inte 2013.
Citera
2021-03-14, 16:16
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Snabbare laddtider, mindre ljud från fläkten och uppdaterad kontroll var anledningen att jag köpte.

Dessutom är det inte någon jättekostnad för mig så det var mest att jag ville ha en snarare än att jag behöver en.
Citera
2021-03-14, 16:23
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Om alla PS4-spel fanns tillgängliga till PS2, skulle du köra samma argument? Man kanske vill ha en bättre hårdvara och spela spel som motsvarar hur spel ska upplevas 2021 och inte 2013.
Det är ju inte alls samma sak. Inte ens i närheten. Skillnaden mellan spelen som finns på både 4 och 5 är väldigt liten. Det handlar om upplösning och lite extra effekter som Ray tracing osv. Medans skillnaden på ps2 och ps4 var dag och natt. Spelen på ps4 hade inte ens fungerat på ps2 utan att förändra spelet helt och hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Snabbare laddtider, mindre ljud från fläkten och uppdaterad kontroll var anledningen att jag köpte.

Dessutom är det inte någon jättekostnad för mig så det var mest att jag ville ha en snarare än att jag behöver en.
Citera
2021-03-14, 17:07
Medlem
Citat:

Apex Legends i 60 FPS men också snabbare laddningstider i spel som i dagsläget nästintill är ospelbara på en vanlig ps4.
Citera
2021-03-14, 19:19
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Demon's Souls Remake var nog för att jag skulle köpa en PS5. Originalet är ett av mina absoluta favoritspel.
Att många PS4-epel sedan fungerar bättre har varit en stor bonus, så jag rensar för närvarande min PS4-backlogg i högre fps och med en skönare handkontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in