2023-03-17, 12:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Diverese citat från Vetlanda-posten:
https://www.vetlandaposten.se/2023-03-17/sa-flyttade-de-toves-kropp-ur-lagenheten-till-skogen

"20-åringen tog tag om Toves armar och axlar medan 18-åringen greppade tag om benen. De hade försökt vira in henne i lakanet, men när Toves ansikte syntes valde de att även använda plastsäckar. De trädde på en via fötterna och en på huvudet."

"Mobilen slängdes vid en sjö i Ekenässjön innan färden bar av mot Sjunnen. Tjejerna vände i närheten av orten och slängde ut nycklarna."

"Hon hade även med sig ett ljus med tanken att det skulle användas om kroppen inte tog eld, men detta användes inte.
– Det låter ologiskt men jag gjorde det för att trots situationen så skulle det bli så fint som möjligt.
Hon skulle inte få ligga där och ruttna ensam. Det var så jag tänkte. Men någonstans så glömde jag nog bort faktiskt att jag hade ett ljus."

Jisses! Helt sinnessjukt att ens utrycka sig så, inte bara språkligt utan visar på en brist på empati…
Citera
2023-03-17, 12:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har åberopat 5 kap. 2 § lag (2022:818) om den offentliga sektorns tillgängliggörande av data och har rätt att få ett skriftligt och motiverat beslut.

Tack för att du och några andra verkligen försöker! Jäkla sätt av Tingsrätten/Tingsrätter, skattebetalarna har ju redan betalat för både FUP och de anställda i vårt rättssystem!!

En FUP är skattebetalarnas EGENDOM!

Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Nej. Det får de inte och varken "media" eller journalister har med domstolarnas egna beslut om sina FUP:ar att göra.............. herregud. (är journalist)

Herregud, en "journalist" som inte klarar av läsförståelse.....jag kritiserade TINGSRÄTTEN!!

Och om du nu verkligen ÄR "journalist", varför slänger du inte upp FUP här då????

Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Hur i hela friden kunde Sangborn tidigare stå och säga att det var "lite misshandel " som inte var så allvarligt.

Strypning och sedan elda på kroppen.
Handla och elda igen.

Och JJ grät. Ojojoj det här blir inte lätt för henne, vilken människa! det här kan väl ändå inte förmildras på något sätt.
Nu förstår jag varför Mr Rullman varit så säker.

Ja, verkligen, jag håller helt med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte enligt p7orna.

Nää, då finns det ju bara ren och skär ONDSKA kvar, eftersom de inte är psykstörda enligt RPU:n.

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Här är något mycket viktigt:

"För att JJ träffar X som X/jag? har legat med?????"

Vem träffade JJ???

Svartsjukan verkar ha varit total....

Allt det här för ett sketet fjortisbråk......

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Undrar hur de kom åt Tove?

Kanske hon låste in sig på toa, och Tove beslutade sig för att försöka fly?
Då umultet och sedan slutligen sparkarna när hon stryps/kvävs.

Fruktansvärt, fruktansvärt.
Jag har inga ord.

Ja, det stod i artikeln att det var typ de sista SMS:n TT skickade i livet......

Det kan förklara "hammarslagen" som grannarna beskrev, att MGM:s faktiskt BRÖT sig in i badrummet.....

Sedan så tror jag att MGM:s stal TTs mobil ute på gatan, vid JJs hus, TT kastar ifrån sig cykeln och springer efter, in i trappen och in i LGH, därav grannarnas beskrivning av "spring i trappen"?

Men mina spekulationer i väntan på FUP.
Citera
2023-03-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
det är inga förhandlinagar idag

”Samtidigt som förundersökningen nu är ute på delgivning så planerar Eksjö tingsrätt för rättegångsdagar. Totalt beräknas tre dagar för huvudförhandlingen 27, 29 och 30 mars och en reservdag, den 31 mars.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Egen erfarenhet. Duger det?
Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Fy fan‼️ Så mycket "värre" än man trott..... satt fyr på henne INTE 1 gång utan 2.... LIVSTID

ren ondska,, må de få ett helevete i fängelset de kommer att få minst 18 år.
Citera
2023-03-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
När och var sa Clea S att det var ”lite misshandel ”?
I denna intervjun:
http://www.tv4play.se/program/nyheterna/20414588
Citera
2023-03-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Fy fan‼️ Så mycket "värre" än man trott..... satt fyr på henne INTE 1 gång utan 2.... LIVSTID

Definitivt Livstid, allt annat vore skandal!!!!
Citera
Medlem
Hur kan man som seriös advokat råda sin klient att skylla Google-sökningar i HENNES privata mobiltelefon till att det är ”någon annan”. Vilket skämt
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Han har haft ordentligt fel om praktiskt taget allt i detta fallet.

Undrar om han fortfarande tror att tjejerna är ute "lagom till sommaren".

Ja, prexix!

GW har tappat stinget, han verkar mest bara mediakåt nuförtiden.
Citera
2023-03-17, 13:02
Medlem
Länk till artikel med (maskade) övervakningsbilder från Nöjet under den aktuella kvällen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y69q42/tove-i-vetlanda-bilderna-visar-braket-innan-mordet
Citera
2023-03-17, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
En fråga då?
Den som Tove messade med, why the hell agerade inte denna person då? Om min vän/syster/tjej skriver att hon är rädd, varför gör man ingenting, varför räddar man inte Tove?
Nu kanske denne sitter där m skuldkänslor men vad hjälper det!!!!

Därför att ingen kan tro att dessa personer kan göra något sådant mot en kompis?

Grannen kan säkerligen också känna skuldkänslor, men lika förvirrade som vi är nu, är säkert de också.

Man kan bara inte tro att det handlar om liv och död? Och så en oerfaren ungdom.

Mammor och pappor är alltid så jobbiga och oroliga, tycker ju ungdomarna. Ni ska alltid tro det värsta. Ni behöver inte oro er. Inget kommer att hända...
Citera
2023-03-17, 13:03
Medlem
Kan någon snälla länka fup? Hittar ingen länk när jag söker... sorry, är iq-befriad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in