2023-03-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Undra hur det blir för familjerna för till dessa tjejer. Nu är dom ju oskyldiga, men deras döttrar har gjort något fruktansvärt.

När dessa tjejer kommer ut, kommer kanske folk kunna ge sig på dom. De bör om inte annat byta namn. Det är inte ens nog med ett brutalt mord, att tända eld på kroppen två gånger vid olika tillfällen saknar ord. Det måste ju ha slagit slint rejält i skallen.

Låt säga att tjejerna får sina straff tidsbestämda efter 10 år till 25 år så kommer dom ändå inte ut förrän tidigast 2040. Det kan mycket väl bli än längre än så.
Möjligt att nära till Tove kan vilja ha hämnd efter så lång tid, men allmänheten behöver de nog inte oroa sig för
Citera
2023-03-17, 12:31
Medlem
Är det bara jag som tycker det verkar troligast att JJ var arg på TT för att J tidigare har legat med Ts nuvarande pojkvän? J kanske till och med hade känslor för den här grabben som senare "valde" T istället?

Pojkvännen har väl ett hyfsat kort namn. Ad*m kanske? Minns inte riktigt. Men det hade lätt kunnat vara pojkvännens namn som är det korta maskade namnet.

"för att jag träffar Ad*m och Joh*nna har legat med honom". Känns mycket troligare än att ilskan handlar om tvillingsystern.
Citera
2023-03-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Någon som har koll på reglerna kring detta? Kan jag ex utge mig för att vara journalist utan att uppge vart jag arbetar? Genom att skapa en ny mejladress och begära ut dessa.

En nackdel nu är att den är på 2509 sidor, om den kommer i pappersform kommer det ta sjukt långt tid att skanna in och därefter publicera.
Om jag som privatperson skulle betala för att få hem det. Det skulle även ta dagar innan den kommer fram med posten.

Får journalister ta del av den digitala versionen eller får de också den i pappersformat? Oavsett så hävdar de på att det finns förmycket personuppgifter så de vill inte skicka den digitalt.

Vad fler alternativ har vi? Vi måste anstränga oss nu för att gå runt systemet och få tag i den under dagen.
Varför är det så viktigt för dig att få tag på fup?

Det är ju redan klart vad som hänt.
Citera
2023-03-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det har visat sig att TT har märken på armar och rygg vilket tyder på att hon försökt att slå sig fri. JJ ska ha suttit på TT bröstkorg och strypt medans MH hållit ner hennes armar. Så hon lär nog bli dömd också....

JJ borde dömas för mord och få Livstid...

MH däremot... Medhjälp? Förstår inte hennes eventuella inblandning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om den här konversationen skedde utanför toadörren i JJs lgh, borde detta också vara en idikation på att MH inte sov:

Min fetning:

"
T:"Att de hatar mig och xxx"
"Förlåt"
"Jag är rädd"

V:"Gå därifrån istället! Varför är de arga på dig och xxx? Vilka är dom?"

T:"Jag kan inte. De är precis utanför! För att xxx träffar xxx som xxx har legat med"

V:"Bråkar ni fortfarande om det! Om du inte kan gå därifrån så vet jag inte riktigt vad du/jag kan göra?"

T:"Jag trodde inte det, men tydligen! Jag ör bara jätterädd"
"

https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&utm _campaign=Mordet%20p%C3%A5%20Tove

Och... det visar även att JJ är den som inte släpper konflikten om hoten om avsöjande av otroheten. Tove verkar ju tro att den är över.

Att M inte sov har troligen Rullman vetat om så fort dom kom in i deras telefoner. Att M fortfarande hävdar detta är väl ett tecken på att hon stoppar huvudet i sanden och inte orkar ta fighten.

Vi kommer nog skaka våra huvud ett par gånger efter vi fått ta del av förhören med tjejerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Swefup är inte kopplat till Flasback, så swisha dit påverkar inte anonymiteten i forumet. Vågar man riskera en 50-lapp så kan det vara ett alternativ (en fredagsöl mindre så är det utjämnat).
Tror inte deras insamling startat ännu.

Nej men vissa kanske känner att det påverkar anonymiteten i resten av världen. Jag är för dåligt insatt i såna initiativ, True Crime och poddar och sånt annars för att kunna uttala mig mer om det.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Sen på pucken men var det en negress som hade ihjäl henne? Då klarnar ju bilden lite, det var som vanligt alltså.

Det är väl oklart om det var negern eller juden som ströp henne eller om det var båda.

En sak är garanterat säker dock och det är att både negern och juden ville se Tove död.

Det är helt uppenbart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos

Vet du ens vad ett fup är? Isf borde du inte ens fråga…
Citera
2023-03-17, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu när man har facit inser man att om Tove skrikit på hjälp redan när hon var på toa,( om hon kände att situationen började bli farlig) hade hon kanske levt idag. Grannarna var ju modiga som faktiskt ringde på vid dunsarna och hade säkert agerat ännu mer om de hört rop på hjälp.
Om man hamnar i en nödsituation är det bättre att skrika för full hals en gång för mycket, kommer jag ta med mig av detta hemska dåd.

Så tragiskt att veta att Tove faktiskt blev inlurad i en fälla.

Anledningen att MH fått i uppdrag att säga att hon låg och sov är säkert för att JJ tycker hon är smart och har lättare att manipulera/ljuga för sin omgivning med lyckat resultat.
Blir nog inte helt lätt för Clea Sangborn att skapa tillstymmelse till sympati för sin klient. Livstid förtjänar hon absolut. Vad det landar på för MH återstår att se, kanske hennes bakgrund ger strafflindring

Om den konversation vi sett från sms mellan Tove och annan person sker när Tove är i lgh, då finns det flera indikationer på att MH var delaktig:

- armbågsskador
- Toves sms om att de är utanför
- kanske även aktivitet i MHs mobil

För JJ ser det dystert ut, med:

- långvarig konflikt som hon inte kunnat släppa enligt Toves sms till person
- raderade sökningar på nätet som visar på planering om mord
- efterföljande handlingar om inköp, bränna kropp, mycket aktiv i att förstöra bevisning
- skador på Toves hals som inte stämmer med JJs berättelse

Jag misstänker att både tjejerna kommer att ämndra sina versioner i rätten.
Citera
2023-03-17, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kolla Torstens tidigare inlägg, och fundera på om du skra bry dig om något som kommer ifrån det hållet
Så här i efterhand verkar det ändå som Torstens uppgifter verkar stämma.

"En av kvinnorna har bland annat sökt på Toves för- och efternamn, följt av "kvinnofängelse i Sverige", "Sveriges största kvinnofängelse", ”hur kan man smidigt bränna inne någon” och ”mörda någon diskret”."

https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&utm _campaign=Mordet%20p%C3%A5%20Tove
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos

Vissa vill ha detaljer och är intresserad av fallet i det hela och vill inte bara ha en sammanfattning.
Citera
Medlem
Citat:
Undrar hur GW tänker idag?

Han har haft ordentligt fel om praktiskt taget allt i detta fallet.

Undrar om han fortfarande tror att tjejerna är ute "lagom till sommaren".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in