Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Nu när man har facit inser man att om Tove skrikit på hjälp redan när hon var på toa,( om hon kände att situationen började bli farlig) hade hon kanske levt idag. Grannarna var ju modiga som faktiskt ringde på vid dunsarna och hade säkert agerat ännu mer om de hört rop på hjälp.
Om man hamnar i en nödsituation är det bättre att skrika för full hals en gång för mycket, kommer jag ta med mig av detta hemska dåd.
Så tragiskt att veta att Tove faktiskt blev inlurad i en fälla.
Anledningen att MH fått i uppdrag att säga att hon låg och sov är säkert för att JJ tycker hon är smart och har lättare att manipulera/ljuga för sin omgivning med lyckat resultat.
Blir nog inte helt lätt för Clea Sangborn att skapa tillstymmelse till sympati för sin klient. Livstid förtjänar hon absolut. Vad det landar på för MH återstår att se, kanske hennes bakgrund ger strafflindring
Om den konversation vi sett från sms mellan Tove och annan person sker när Tove är i lgh, då finns det flera indikationer på att MH var delaktig:
- armbågsskador
- Toves sms om att
de är utanför
- kanske även aktivitet i MHs mobil
För JJ ser det dystert ut, med:
- långvarig konflikt som hon inte kunnat släppa enligt Toves sms till person
- raderade sökningar på nätet som visar på planering om mord
- efterföljande handlingar om inköp, bränna kropp, mycket aktiv i att förstöra bevisning
- skador på Toves hals som inte stämmer med JJs berättelse
Jag misstänker att både tjejerna kommer att ämndra sina versioner i rätten.