2023-03-17, 11:01
Medlem
Tegelstensfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Jag har fått en exakt kostnad det är 2509 sidor och kostar 5048kr exkl porto så hur löser vi detta? Vem scannar? Vi hade väll en som kunde ansvara för insamling? Jag kan som sagt scanna men behöver isåfall skicka hit allt då kan jag scanna in de direkt när jag får hem allt

Snyggt jobbat! Jag kan inte scanna och vet inte hur man kan ordna insamling, men jag kommer absolut att bidra med en slant när insamling finns!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Riktiga psykfall som gjort detta.

Inte enligt p7orna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag tror ärligt talat dom hade kunnat komma undan med detta om kroppen gömts bättre och inte hittats relativt snabbt.
En strypning blir ju klart knepigare att bevisa om alla mjukdelar försvunnit och man i praktiken bara hittar ett skelett.

Verkar som att de inte riktigt förstått att nyckeln för att lyckas givet deras modus är att kroppen inte återfinns snabbt, att den är placerad på sådant sätt att nedbrytning kan ske effektivt och att man är beredd på att bli misstänkt och satt under press.

Det förvånar mig lite att brottet verkar föregåtts av klart mer planering än jag föreställt mig. Det framstod som något hastigt uppblossat, men detta känns mer förslaget.
De var klantiga och okunniga helt enkelt
Citera
2023-03-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Vetlanda Posten verkar ha fått förundersökningen digitalt.

Vi kan utgå ifrån att alla stora medieaktörer har begärt och fått ut förundersökningen nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Han står och läser upp informationen som finns i stämningsansökan. Vad är det för bilder du syftar på?

Blev tydligen fel länk, här är den rätta som är direkt efter FUP släppts och de läser den på plats.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/tove-21-kv%C3%A4vdes-till-d%C3%B6ds-nu-%C3%A5talas-tv%C3%A5-unga-kvinnor-f%C3%B6r-mord/20477804
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Längst ned i denna artikeln, i ljudspelaren á 50 sekunder så berättar de om JJ’s raderade googlesökningar.

Bland annat -
Hur man mördar någon diskret
Hur man bäst hämnas på en vän
Fängelse
Starka rengöringsmedel
Tove Tönnies
Hur man bränner inne någon

https://sverigesradio.se/artikel/toves-pojkvans-ombud-tydligt-att-det-ar-ett-mord

Men herregud!

JJ hävdar att sökningarna inte är gjorda av henne; någon ska ha lånat hennes mobil.

"Listan över raderade sökningar visar att hon har sökt efter Toves namn, hur man hämnas på en vän och att "Gå i fängelse"."

" Mordmetoder, mordbrand och rengöringsmedel"

Sökningar på JJs mobil:
"mörda någon diskret, om man kan dö av råttgift och hur man på bästa sätt hämnas på en vän. Hon har också sökt på vad det innebär att åka i fängelse och vilka starka rengöringsmedel som det finns. Sen har hon också googlat på Toves namn och om hur man bränner inne någon. Och det här handlar om raderade sökningar som polisen lyckats återskapa."

Listan över raderade sökningar visar att hon har sökt efter Toves namn, hur man hämnas på en vän och att "Gå i fängelse".

Citera
2023-03-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte enligt p7orna.

Kanske inte på papper, men vilka normala människor gör något sådant?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Vänta lite nu, hon gör ju sitt jobb, och ett bra sådant.
Teaterapa de lux!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, jag är övertygad att det finns en graverande sms konversation mellan J och M som styrker vad som hände. Kan användas som stödbevisning till dom provsvar som finns på tjejernas kläder och T s kropp som styrker vem som gjort vad.

Känns lika smarta som gruvhålsafghanen med enda skilnad att han fortfarande nekar helt trots alla tekniska bevis som bilder, mobil samt köp i butik.

JJ verkar verkligen ha hästarna ute på grönbete som gång på gång försökt elda i tron om att allt försvinner vilket iofs stämmer om man gör det på ett grundligt sätt och inte så jäkla klåparaktigt trots flera försök.
Citera
2023-03-17, 11:04
Medlem
Diverese citat från Vetlanda-posten:
https://www.vetlandaposten.se/2023-03-17/sa-flyttade-de-toves-kropp-ur-lagenheten-till-skogen

"20-åringen tog tag om Toves armar och axlar medan 18-åringen greppade tag om benen. De hade försökt vira in henne i lakanet, men när Toves ansikte syntes valde de att även använda plastsäckar. De trädde på en via fötterna och en på huvudet."

"Mobilen slängdes vid en sjö i Ekenässjön innan färden bar av mot Sjunnen. Tjejerna vände i närheten av orten och slängde ut nycklarna."

"Hon hade även med sig ett ljus med tanken att det skulle användas om kroppen inte tog eld, men detta användes inte.
– Det låter ologiskt men jag gjorde det för att trots situationen så skulle det bli så fint som möjligt.
– Hon skulle inte få ligga där och ruttna ensam. Det var så jag tänkte. Men någonstans så glömde jag nog bort faktiskt att jag hade ett ljus."
Citera
2023-03-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Blev tydligen fel länk, här är den rätta som är direkt efter FUP släppts och de läser den på plats.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/tove-21-kv%C3%A4vdes-till-d%C3%B6ds-nu-%C3%A5talas-tv%C3%A5-unga-kvinnor-f%C3%B6r-mord/20477804

Bilderna från inslaget kommer uppenbarligen från att TV4 har fått förundersökningen digitalt. Det hade aldrig gått så snabbt om tingsrätten hade skrivit ut 2300 sidor och sedan hade en reporter gått igenom allt, fotograferat och skickat in till redaktionen. På mindre än 45 minuter. Nej du, sånt händer i princip inte.
Citera
2023-03-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Kanske inte på papper, men vilka normala människor gör något sådant?
Personlighetsstörningar leder inte till rättspsyk, de framgår alltså inte i en P7. De är inte behandlingsbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in