2023-03-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och vad har Tingsrätten beslutat? 🤔

Allmänheten kommer inte att kunna boka plats. Tingsrätten kommer att från kl. 07.45 varje förhandlingsdag - för aktuell dag - dela ut bokningslappar utanför ingången till tingsrätten på baksidan som vetter mot tingsrätten parkering. Dessa lappar berättigar till närvaro i första hand i sal 1 och därefter i sal 3. Vid behov av plats för funktionshindrade personer kan särskild anmälan göras till tingsrättens registratorsbrevlåda.
Citera
2023-03-17, 12:54
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Begriper inte att en sån "begåvad tjej med mycket bra betyg" inte har koll på att det tar tid att elda upp en kropp och kräver mycket bränsle, typ ved.
Det var något tidigare i tråden som begärde ut JJ:s betyg och de var inte så bra som hon hade sagt. Förutom i psykologi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Är det någon som vet om någon av oss som följt fallet på flachback är på plats och följer förhandlingarna i
Eksjö rättsal?

Jag tänkte gå på rättegången om det finns plats sen.
Citera
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Källa?
Egen erfarenhet. Duger det?
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Kräktes efter att jag hade läst SVT TEXT: "Enligt åtalet ska den 20-åriga kvinnan ha tagit strypgrepp runt Toves hals när hon lågpå golvet. Samtidigt har 18-åringen hållit fast Toves armar."

Må dom brinna...
Citera
2023-03-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty
Men herregud, han trollar, han har inte FUP. Lugna ner dig.

De hoppas jag, och jag är jätte lugn. Har kontaktat Eksjö tingsrätt, har snackat med dom tidigare i ett annat fall för några år sedan, jätte trevliga. Och fixar jag fupen. Så skickar jag de via dm. och lägger inte upp de rakt upp och ner härinne. Tycker att idioter och oseriösa kan fixa den själv
Citera
2023-03-17, 12:55
Medlem
purpleladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Det antas vara My som omnämns i sms:en, d v s Toves tvillingsyster.

Jag tror också att det är tvillingsysterns namn där.
Kanske tänker JJ att den bästa hämnden mot M* är att mörda hennes tvilling?
Citera
2023-03-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
Jag tänkte gå på rättegången om det finns plats sen.

det är inga förhandlinagar idag
Citera
2023-03-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brugfordi
Är det bara jag som tycker det verkar troligast att JJ var arg på TT för att J tidigare har legat med Ts nuvarande pojkvän? J kanske till och med hade känslor för den här grabben som senare "valde" T istället?

Pojkvännen har väl ett hyfsat kort namn. Ad*m kanske? Minns inte riktigt. Men det hade lätt kunnat vara pojkvännens namn som är det korta maskade namnet.

"för att jag träffar Ad*m och Joh*nna har legat med honom". Känns mycket troligare än att ilskan handlar om tvillingsystern.

Har A och JJ legat? Innan han blev tillsammans med TT?
Citera
2023-03-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
det är inga förhandlinagar idag

Nej vet. Skrev rättegången sen. Den ska väl hållas i slutet av mars. Läste datumen nånstans.
Citera
2023-03-17, 12:58
Medlem
Fy fan‼️ Så mycket "värre" än man trott..... satt fyr på henne INTE 1 gång utan 2.... LIVSTID
Citera
2023-03-17, 12:58
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om den konversation vi sett från sms mellan Tove och annan person sker när Tove är i lgh, då finns det flera indikationer på att MH var delaktig:

- armbågsskador
- Toves sms om att de är utanför
- kanske även aktivitet i MHs mobil

För JJ ser det dystert ut, med:

- långvarig konflikt som hon inte kunnat släppa enligt Toves sms till person
- raderade sökningar på nätet som visar på planering om mord
- efterföljande handlingar om inköp, bränna kropp, mycket aktiv i att förstöra bevisning
- skador på Toves hals som inte stämmer med JJs berättelse

Jag misstänker att både tjejerna kommer att ämndra sina versioner i rätten.
Man förstår verkligen hur rädd Tove måste ha varit.
Lidandet tas ju också med vid straffmätningen. Kommer inte ihåg hur lång tid det var mellan dunsarna och det som lät som sparkar, men det måste ju ha pågått en kamp på flera minuter iaf.

Säkert kommer de ändra sin utsaga i rätten och få det till att det var Tove som var aggressiv och de bara försvarade sig. Man vill ju bra gärna läsa vad de sagt hitintills i förhören
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in