2023-03-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Nog säkrast för båda om dom döms, annars lär de få flytta ut till en stuga i skogen och gömma sig.

Så säger folk ofta men väldigt sällan det faktiskt händer något.
Citera
2023-03-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
Har mailat och argumenterat med min lekmannajuridiska redan haha! Men inte sagt något om jag är journalist eller ej.

Kan ingen annan maila och bara låtsas att man är journalist med utgivningsbevis. Klistra in nån liten logga från nån låtsastidning?

Eller så kan alla giriga journalister som läser flashback återgälda genom att lägga upp FUPen??? Kom igen nu! Du blir inte av med jobbet direkt, den är ju redan sekretessprövad. Kom igen jag har inget att göra i helgen och har längtat i månader

Någon som har koll på reglerna kring detta? Kan jag ex utge mig för att vara journalist utan att uppge vart jag arbetar? Genom att skapa en ny mejladress och begära ut dessa.

En nackdel nu är att den är på 2509 sidor, om den kommer i pappersform kommer det ta sjukt långt tid att skanna in och därefter publicera.
Om jag som privatperson skulle betala för att få hem det. Det skulle även ta dagar innan den kommer fram med posten.

Får journalister ta del av den digitala versionen eller får de också den i pappersformat? Oavsett så hävdar de på att det finns förmycket personuppgifter så de vill inte skicka den digitalt.

Vad fler alternativ har vi? Vi måste anstränga oss nu för att gå runt systemet och få tag i den under dagen.
Citera
2023-03-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Det var du inte ensam om , jag har anat det hela tiden. Eftersom inga skrik hördes. Det verkar som att mordet var planerat

Precis, de flesta vettiga var inne på det här spåret. Finns alltid en någon som Kebabfrulle här som ska påpeka "Jag var ensam mot massorna. Alla sa att jag hade fel." Även känt som Per Holknekt-fenomenet.
Citera
2023-03-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jag kan försöka få ut fup med min gamla jurist skolmail och skriva att jag gärna vill ha den för mitt examensarbete.
Vad är det för dokument jag ska begära?

Skulle vara guld värt om du lyckas!

Du ska begära ut förundersökningen med nummer B1877-22
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Här köper 20-åringen bensin i Vetlanda – återvände till platsen för att sätta eld på kroppen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/har-koper-20-aringen-bensin-atervande-till-platsen-for-att-satta-eld-pa-kroppen
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Någon skrev det i november tillsammans med uppgifter som nu visat sig stämma exakt med det vi vet hittills.

Ok, tack. Kanske det gått mig förbi.

Vi ser ju att det framkommer uppgifter som delats i tråden som visat sig stämma.

Om du minns skribentens namn eller hittade inlägget vore det jätteintressant, så här med facit i hand.

Stackars Tove, så rädd hon måste ha varit!

Och jag kan inte förseställa mig hur det är för alla runt om henne.
Citera
2023-03-17, 12:24
Medlem
argusmaximuss avatar
Snart kommer artiklar med intervjuer med rullman. Heads up.
Citera
2023-03-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon är sååå j@kla rökt!
Dagens unga, ja även vuxna för den delen, har all världens kunskap endast ett par knapptryckningar bort…även information om digitala spår…och ändå ser vi gång på gång sådana här sökningar. (senast i styckmordet i Karlskrona)

Psykopatvarning säger jag.

Det var planerat, iaf delvis som jag sa från början och uppsåt fanns definitivt bortom allt rimligt tvivel!!!!!!!
Citera
2023-03-17, 12:25
Medlem
Om uppgiften att MH höll fast TTs armar kommer från JJ och inte kan bekräftas för att kroppen blev bränd skulle jag ta det med en stor skopa salt för att JJ har visat sig vara så hämndlysten. Det skulle inte förvåna mig om JJ hittat på det för att MH varit illojal och sagt saker som befriat henne från misstankar, t ex att MH sagt att hon kände sig tvingad att medverka. Finns det några andra bevis som binder MH till mordet? Hon har väl redan erkänt gravfridsbrott?
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Undrar hur de kom åt Tove?

Kanske hon låste in sig på toa, och Tove beslutade sig för att försöka fly?
Då umultet och sedan slutligen sparkarna när hon stryps/kvävs.

Fruktansvärt, fruktansvärt.
Jag har inga ord.
Nu när man har facit inser man att om Tove skrikit på hjälp redan när hon var på toa,( om hon kände att situationen började bli farlig) hade hon kanske levt idag. Grannarna var ju modiga som faktiskt ringde på vid dunsarna och hade säkert agerat ännu mer om de hört rop på hjälp.
Om man hamnar i en nödsituation är det bättre att skrika för full hals en gång för mycket, kommer jag ta med mig av detta hemska dåd.

Så tragiskt att veta att Tove faktiskt blev inlurad i en fälla.

Anledningen att MH fått i uppdrag att säga att hon låg och sov är säkert för att JJ tycker hon är smart och har lättare att manipulera/ljuga för sin omgivning med lyckat resultat.
Blir nog inte helt lätt för Clea Sangborn att skapa tillstymmelse till sympati för sin klient. Livstid förtjänar hon absolut. Vad det landar på för MH återstår att se, kanske hennes bakgrund ger strafflindring
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Här köper 20-åringen bensin i Vetlanda – återvände till platsen för att sätta eld på kroppen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/har-koper-20-aringen-bensin-atervande-till-platsen-for-att-satta-eld-pa-kroppen

Synd bara att de skrivit fel på slutet.
Har påpekat det för dom men de har inte läst det ännu verkar det som 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Så säger folk ofta men väldigt sällan det faktiskt händer något.

Undra hur det blir för familjerna för till dessa tjejer. Nu är dom ju oskyldiga, men deras döttrar har gjort något fruktansvärt.

När dessa tjejer kommer ut, kommer kanske folk kunna ge sig på dom. De bör om inte annat byta namn. Det är inte ens nog med ett brutalt mord, att tända eld på kroppen två gånger vid olika tillfällen saknar ord. Det måste ju ha slagit slint rejält i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in