2023-03-17, 12:14
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Nog säkrast för båda om dom döms, annars lär de få flytta ut till en stuga i skogen och gömma sig.
Citera
2023-03-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tråduppgift då?
Jag har inte varit med i ttråden sedan start och missat detta isf.
Någon skrev det i november tillsammans med uppgifter som nu visat sig stämma exakt med det vi vet hittills.
Citera
2023-03-17, 12:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
De verkar vara väldigt kalla dessa två kvinnor, blott 18 och 20 år gamla. Hoppas att det utdöms mycket hårda straff.

.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPdVlr/atalas-for-tovemordet
Citera
2023-03-17, 12:18
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om hon var så rädd varför följde hon med? Så dumt…
Lätt att säga att det var dumt i efterhand. Kanske följde hon med för att de övertygade henne om att de förstod att hon mådde dåligt och att allt skulle ordna upp sig om hon bara följde med hem med dem och ”redde ut”.
Det är ju en jobbig känsla att gå omkring och vara rädd i vardagen och kanske ännu mer för vissa personer i ens närhet och om denna någon lugnar dig med löften som gör att du kanske kan hoppas på att slippa vara rädd framöver så kan det nog verka lockande
Citera
2023-03-17, 12:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Längst ned i denna artikeln, i ljudspelaren á 50 sekunder så berättar de om JJ’s raderade googlesökningar.

Bland annat -
Hur man mördar någon diskret
Hur man bäst hämnas på en vän
Fängelse
Starka rengöringsmedel
Tove Tönnies
Hur man bränner inne någon

https://sverigesradio.se/artikel/toves-pojkvans-ombud-tydligt-att-det-ar-ett-mord

Hon är sååå j@kla rökt!
Dagens unga, ja även vuxna för den delen, har all världens kunskap endast ett par knapptryckningar bort…även information om digitala spår…och ändå ser vi gång på gång sådana här sökningar. (senast i styckmordet i Karlskrona)

Psykopatvarning säger jag.
Citera
2023-03-17, 12:19
Medlem
Så de verkar bara vara JJ som
Tänt eld på kroppen? Vart befann sig MJ då?
Citera
Avslutad
Har någon fup ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jag kan försöka få ut fup med min gamla jurist skolmail och skriva att jag gärna vill ha den för mitt examensarbete.
Vad är det för dokument jag ska begära?

Förundersökningsprotokollet med målnummer B 1877-22. Eksjö Tingsrätt.
Citera
2023-03-17, 12:20
Medlem
Hemskt att läsa att hon ursäktar sig och tvivlar på sig själv. Utsatt för brott före sin död, olaga förföljelse och känner sig säkert maktlös att skydda sig i det läget.

Lita på eran rädsla om ni blir rädda
Ring 112 eller kräv annan hjälp om ni känner er utsatta för fara, oavsett om ni kan betraktas som löjliga

När ni tänker "det kan inte vara så illa" om någon annan eller er själva så kom ihåg att det kan det visst vara.
Citera
2023-03-17, 12:20
Medlem
cidertiders avatar
Hennes advokat säger med gråt i rösten att hennes klient är så ung och mår så dåligt
av uppståndelsen kring fallet. Att varje gång något nytt kommer upp sån mår hon sämre.

Vidriga vidriga människor som har fråntagit Tove livet och gett hennes anhöriga en
livslång mardröm.
Citera
2023-03-17, 12:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Exakt så jag också tror!

Ja, Tove kanske väckte kompisen, därför ursäkten.
Måste vara extremt jobbigt för denna kompis nu.

Ingen kan ju tro att någon är beredd att göra något sådant som de gjorde!

Samtidigt är kompisen säkert lika ung och oerfaren som de andra, och kan inte ha samma radar på som en vuxen. Jag tror ju att som förälder hade man ringt 112, då det ju handlar om ett brott att inte släppa ut någon. Och man hade reagerat hårt mot det.
Citera
2023-03-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De verkar vara väldigt kalla dessa två kvinnor, blott 18 och 20 år gamla. Hoppas att det utdöms mycket hårda straff.

.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPdVlr/atalas-for-tovemordet

Blir det inte livsstid för detta brutala MORD flyttar jag ifrån det här landet!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in