2023-03-17, 12:07
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hur menar du?

Vad vet AW?

Vad denna konflikt handlar om i detalj. De är ju tillsammans Tove borde ju talat om detta många ggr. Vad jag menar är också att han själv är en av parterna i detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
Enligt det här beslutet från JO som faktiskt handlar om Eksjö tingsrätt anges att domstolen inte har skyldighet att lämna ut handlingar i pdf-format utan att det är en ”lämplighetsbedömning”. https://www.jo.se/PageFiles/33440/2939-2021.pdf

De verkar redan ha gjort en sådan lämplighetsbedömning och bedömt att det går att lämna ut till medier men inte till privatpersoner.

Samtidigt får inte domstolen efterfråga identitet eller syfte vid begäran - de vet inte om jag har utgivningsbevis eller ej och får inte fråga heller! Funkar detta resonemang tror ni?

Ska försöka hitta mer info om det. Kanske går att gå runt på något vis.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om hon var så rädd varför följde hon med? Så dumt…

De övertygade henne om att allt skulle bli bra om de bara kunde tala ut om allt i avskildhet (kanske över en kopp te?). I stället ville de ha henne ensam så att JJ ostört skulle kunna misshandla Tove i lugn och ro, med slavinnan MHs benägna bistånd. Av detta blev det ett överlagt mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Skulle tro att det handlar om att hon inte vill ”störa” kompisen i fråga eller att hon tror att hon kanske överreagerar. Vanligt.

Exakt så jag också tror!
Citera
Medlem
Citat:
Enligt det här beslutet från JO som faktiskt handlar om Eksjö tingsrätt anges att domstolen inte har skyldighet att lämna ut handlingar i pdf-format utan att det är en ”lämplighetsbedömning”. https://www.jo.se/PageFiles/33440/2939-2021.pdf

De verkar redan ha gjort en sådan lämplighetsbedömning och bedömt att det går att lämna ut till medier men inte till privatpersoner.

Samtidigt får inte domstolen efterfråga identitet eller syfte vid begäran - de vet inte om jag har utgivningsbevis eller ej och får inte fråga heller! Funkar detta resonemang tror ni?
Eller bara ljug och säg att du är journalist?
Citera
2023-03-17, 12:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Skulle tro att det handlar om att hon inte vill ”störa” kompisen i fråga eller att hon tror att hon kanske överreagerar. Vanligt.

Undrar hur de kom åt Tove?

Kanske hon låste in sig på toa, och Tove beslutade sig för att försöka fly?
Då umultet och sedan slutligen sparkarna när hon stryps/kvävs.

Fruktansvärt, fruktansvärt.
Jag har inga ord.
Citera
2023-03-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
OH FYYY FAAAN!!!
DET DÄR MED OLYCKA OCH EJ PLANERAT RASADE IHOP SOM ETT KORTHUS.

Skedde verkligen sökningarna före mordet?
Citera
2023-03-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Undrar hur de kom åt Tove?

Kanske hon låste in sig på toa, och Tove beslutade sig för att försöka fly?
Då umultet och sedan slutligen sparkarna när hon stryps/kvävs.

Fruktansvärt, fruktansvärt.
Jag har inga ord.
Enligt uppgifter tidigt i tråden skedde det precis när Tove skulle ut genom lägenheten via ytterdörren.
Citera
2023-03-17, 12:11
Medlem
Sen på pucken men var det en negress som hade ihjäl henne? Då klarnar ju bilden lite, det var som vanligt alltså.
Citera
2023-03-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Eller bara ljug och säg att du är journalist?

Har mailat och argumenterat med min lekmannajuridiska redan haha! Men inte sagt något om jag är journalist eller ej.

Kan ingen annan maila och bara låtsas att man är journalist med utgivningsbevis. Klistra in nån liten logga från nån låtsastidning?

Eller så kan alla giriga journalister som läser flashback återgälda genom att lägga upp FUPen??? Kom igen nu! Du blir inte av med jobbet direkt, den är ju redan sekretessprövad. Kom igen jag har inget att göra i helgen och har längtat i månader
Citera
2023-03-17, 12:13
Medlem
Citat:
Har mailat och argumenterat med min lekmannajuridiska redan haha! Men inte sagt något om jag är journalist eller ej.

Kan ingen annan maila och bara låtsas att man är journalist med utgivningsbevis. Klistra in nån liten logga från nån låtsastidning?

Eller så kan alla giriga journalister som läser flashback återgälda genom att lägga upp FUPen??? Kom igen nu! Du blir inte av med jobbet direkt, den är ju redan sekretessprövad. Kom igen jag har inget att göra i helgen och har längtat i månader

håller med, har väntat länge på denna fup, men tyvärr kan inte jag personligen hjälpa till och få fram fup
Citera
2023-03-17, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Enligt uppgifter tidigt i tråden skedde det precis när Tove skulle ut genom lägenheten via ytterdörren.

Ok, tråduppgift då?
Jag har inte varit med i ttråden sedan start och missat detta isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in