2023-03-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Hmm undrar varför Eksjö tingsrätt har tagit bort det här målet från sin hemsida precis just nu.

Har dem ju inte?

https://www.domstol.se/eksjo-tingsratt/nyheter/2023/03/huvudforhandling-i-mal-b-1877-22/
Citera
2023-03-17, 11:15
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Där finns fupar på över 5000 sidor som lämnas ut digitalt. Det har ingenting med saken att göra, allt finns redan som PDF men tingsrätten väljer medvetet papper för att försvåra för allmänheten att ta del av den.
Helt ärligt så borde man anmäla tingsrätter som gör så här. Jag försökte att få en fup i ett annat fall i Stockholm, det var samma där... Betala för sekretesskontroll, papper mm.... Fup fanns redan ute maskad och klar, jag ville bara ha den komplett då jag var osäker på om alla bilagor fanns med.
Citera
2023-03-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Också den biten att de har försökt lösa med plastpåsar vid bortforslandet och köpt grejer, eldat och fixat för att dölja detta när de hade kunnat stanna upp där mitt i natten och ringt på hjälp så hade kanske ambulansen hunnit i tid till akuten.
Fruktansvärt detta hur de kört sina liv helt åt helvete.
Intressant att du i första hand tycks ömka de nu för mord åtalade kvinnorna.
Personligen tycker jag att de kört T:s liv och hennes anhörigas liv "helt åt helvete".
Men det är jag det. Vi behöver inte tycka lika du och jag.
Citera
2023-03-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Fråga din säkra källa? du verkar ju vara närmast den digitala versionen...

Jag är osäker på om jag kan eller vågar fråga, folk verkar ha någon slags yrkesheder i journalistskrået plötsligt. Men nu vet vi. Mailar eksjö direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Har dem ju inte?

https://www.domstol.se/eksjo-tingsratt/nyheter/2023/03/huvudforhandling-i-mal-b-1877-22/

Måste har försvunnit fram och tillbaka medans de uppdaterade artikeln.
Citera
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Hon verkar ju inte begripa hur DNA, googlesökningar och mobilmaster fungerar heller. Nu är vi ju alla lite nördiga här inne, men hur allt sånt här bara kan förbigå en människa är helt otroligt.
Jag håller med.
Hon hade ju uppenbarligen både tid och resurser att kunna komma undan egentligen.

Hade hon bara kört en halvtimma-timma längre åt något håll, inte kört ett håll där det finns industri/affärer/dylikt med kameror, inte kört till en plats som hon förknippas med pga uppväxt, inte haft med sig mobiltelefonen, köpt en stor dunk bränsle istället för 3 små aceton-flaskor, inte bara flyttat cykeln ”runt hörnet”. Osv osv osv

Som tur är så var/är hon och MH inte några genier direkt, så därför kan familjen få upprättelse.
Även om vi alla såklart hade hoppats att detta aldrig hänt alls.
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Försöker finna i jittret, men fanns det någon insamling till uthämtning och scanning av FUP? Vill hellre läsa själv än att få citerad av olika medier.
Citera
Medlem
JJ uppvisar ju alla tecken på en personlighetsstörning. Jag är för okunnig för att säga vilken (narcissist, sociopat?).
Hon framställer sig själv som offret, tar inget ansvar för sina egna handlingar utan skyller allt på andra.

Hoppas hon får sitta inlåst länge så samhället slipper henne! Synd bara att en människa var tvungen att dö för att hon skulle bli avslöjad.
Citera
2023-03-17, 11:17
Medlem
Bollkalle19s avatar
Är dom åtalade för grovt gravfridsbrott?
Ser inte stämningsansökan.
Senast redigerad av Bollkalle19 2023-03-17 kl. 11:17. Anledning: Felstavning
Citera
2023-03-17, 11:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Helt ärligt så borde man anmäla tingsrätter som gör så här. Jag försökte att få en fup i ett annat fall i Stockholm, det var samma där... Betala för sekretesskontroll, papper mm.... Fup fanns redan ute maskad och klar, jag ville bara ha den komplett då jag var osäker på om alla bilagor fanns med.
Ja, det är ett jäkla ofog alltså. Vi har en tydlig offentlighetsprincip som dessa instanser skiter blanka fan i. Så länge bilder är maskerade (vilket jag förstår) så har de skyldighet att leverera, inte ens säker på att det är lagligt att ta betalt, någon som vet?
Citera
2023-03-17, 11:18
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte enligt p7orna.

Vart kan jag hitta p7orna? Ber om ursäkt för besväret.
Citera
2023-03-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, det är ett jäkla ofog alltså. Vi har en tydlig offentlighetsprincip som dessa instanser skiter blanka fan i. Så länge bilder är maskerade (vilket jag förstår) så har de skyldighet att leverera, inte ens säker på att det är lagligt att ta betalt, någon som vet?
Det är lagligt att ta betalt för papperskopia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in