2023-03-17, 11:05
Medlem
Ursäkta min eventuella okunnighet angående FUP:ar. Men jag vill minnas att det alltid varit problem att få så här stora FUPar digitalt?

Jag blir lite förvånad när jag läser i media. Trodde, som många andra, att detta mord begicks i stundens hetta. Det kan fortfarande vara så men verkar ligga mer planering bakom än jag först trodde. Kanske en slump att T dog just den kvällen, men inte en slump att hon dog.
Citera
2023-03-17, 11:06
Medlem
Blir det någon insamling till Fup? Bidrar gärna. Många som vill bidra, så det borde gå fort, så kanske vi får lite läsning i helgen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror definitivt att hon njöt av att strypa Tove. En sann psykopat som aldrig borde släppas lös igen. Så planerat i detalj efter den misslyckade försöket att låta Tove brinna inne.

Uppenbarligen är J störd och hade en önskan att ha ihjäl T, vilket googlesökningarna och hennes tidigare eldningsförsök visade. Men att 2 stycken 18-19 åringar utför något så här makabert är nästintill obegripligt.

J kommer fortsätta neka och ljuga in i graven. Förhoppningen står till att M berättar hur det här kunde hända.
Citera
Avslutad
Kanske dum fråga men hur fungerar det egentligen rent praktiskt när pressen får tillgång till t.ex. FUP såhär tidigt, samtidigt som tingsrätten säger till oss andra att den enbart skickas i pappersform? Synd att det inte är så enkelt att man kan maila tingsrätten och häva att man är journalist eftersom detta inte är en skyddad titel och vips har man Fup på mailen.. nej skämt åsido, men det är lite trist när man ser betalartiklar med bilder från Fup dyka upp på nyhetssajterna och vi sitter tomhänta, särskilt med tanke på vilket gediget arbete folk härinne gjort under hela denna tid.
Citera
2023-03-17, 11:07
Medlem
Min gissning är att JJs advokat kommer hävda att strypningen inte orsakade dödsfallet, utan att TT levde när JJ åkte till McDonalds.

Sedan kommer man försöka föra över skulden för dödsfallet på MH, och att JJ sedan 'bara' har skuld i griftefridsbrottet.

Kan inte åklagaren bevisa utom allt rimligt tvivel att det är strypningen som orsakat dödsfallet, så kan det tyvärr ev bli såhär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Begriper inte att en sån "begåvad tjej med mycket bra betyg" inte har koll på att det tar tid att elda upp en kropp och kräver mycket bränsle, typ ved.
Vet att jag såg en dokumentär eller liknande för nåt år sen där de utförde test med att bränna en gris och då enligt konstens alla regler med mycket ved sedan luftspalt och nåt i stil med grillgaller och att det trots ihållande eld inte brunnit upp efter dagar (minns inte hur många dagar)

Googlade snabbt och hittade en artikel om att det är en lång process att bränna en kropp:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKmBVd/svart-branna-upp-lik

Hon verkar ju inte begripa hur DNA, googlesökningar och mobilmaster fungerar heller. Nu är vi ju alla lite nördiga här inne, men hur allt sånt här bara kan förbigå en människa är helt otroligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Diverese citat från Vetlanda-posten:
https://www.vetlandaposten.se/2023-03-17/sa-flyttade-de-toves-kropp-ur-lagenheten-till-skogen

"20-åringen tog tag om Toves armar och axlar medan 18-åringen greppade tag om benen. De hade försökt vira in henne i lakanet, men när Toves ansikte syntes valde de att även använda plastsäckar. De trädde på en via fötterna och en på huvudet."

"Mobilen slängdes vid en sjö i Ekenässjön innan färden bar av mot Sjunnen. Tjejerna vände i närheten av orten och slängde ut nycklarna."

"Hon hade även med sig ett ljus med tanken att det skulle användas om kroppen inte tog eld, men detta användes inte.
– Det låter ologiskt men jag gjorde det för att trots situationen så skulle det bli så fint som möjligt.
– Hon skulle inte få ligga där och ruttna ensam. Det var så jag tänkte. Men någonstans så glömde jag nog bort faktiskt att jag hade ett ljus."

Så hon försökte göra det fint??? Detta får ju henne bara att låta ännu mer sjuk.
Citera
2023-03-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
Min gissning är att JJs advokat kommer hävda att strypningen inte orsakade dödsfallet, utan att TT levde när JJ åkte till McDonalds.

Sedan kommer man försöka föra över skulden för dödsfallet på MH, och att JJ sedan 'bara' har skuld i griftefridsbrottet.

Kan inte åklagaren bevisa utom allt rimligt tvivel att det är strypningen som orsakat dödsfallet, så kan det tyvärr ev bli såhär.

Tror också som dig.. tyvärr
Citera
Medlem
Citat:
https://www.vetlandaposten.se/2023-03-17/sa-flyttade-de-toves-kropp-ur-lagenheten-till-skogen

"20-åringen tog tag om Toves armar och axlar medan 18-åringen greppade tag om benen. De hade försökt vira in henne i lakanet, men när Toves ansikte syntes valde de att även använda plastsäckar. De trädde på en via fötterna och en på huvudet."

"Mobilen slängdes vid en sjö i Ekenässjön innan färden bar av mot Sjunnen. Tjejerna vände i närheten av orten och slängde ut nycklarna."

"Hon hade även med sig ett ljus med tanken att det skulle användas om kroppen inte tog eld, men detta användes inte.
– Det låter ologiskt men jag gjorde det för att trots situationen så skulle det bli så fint som möjligt.
– Hon skulle inte få ligga där och ruttna ensam. Det var så jag tänkte. Men någonstans så glömde jag nog bort faktiskt att jag hade ett ljus."

Blir illamående av lösningen. Så iskallt och rått gjort. Vrider sig i magen av vad som komma skall vid läsningen i FUP
Citera
Medlem
Js inköpslista på Dollarstore var våtservetter, lakan och 3x kemisk bensin.
Citera
2023-03-17, 11:09
Medlem
Citat:

Det var nog fan det sjukaste jag läst, vilken jävla idiot hon är....
Fyfan rent ut sagt!
Hennes tanke efter att ha mördat och eldat upp henne var att tända ett jävla ljus för henne för att inte ligga och "ruttna ensam"
Citera
2023-03-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag tror ärligt talat dom hade kunnat komma undan med detta om kroppen gömts bättre och inte hittats relativt snabbt.
En strypning blir ju klart knepigare att bevisa om alla mjukdelar försvunnit och man i praktiken bara hittar ett skelett.

Verkar som att de inte riktigt förstått att nyckeln för att lyckas givet deras modus är att kroppen inte återfinns snabbt, att den är placerad på sådant sätt att nedbrytning kan ske effektivt och att man är beredd på att bli misstänkt och satt under press.

Det förvånar mig lite att brottet verkar föregåtts av klart mer planering än jag föreställt mig. Det framstod som något hastigt uppblossat, men detta känns mer förslaget.
Dock kan ju man ju ofta se på tungbenet om nån blivit strypt, även efter skeletisering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in