2023-03-17, 10:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"
Man mår illa av att höra henne! Tvi vale!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kan nog tänka mig att deras inkorg är rätt så högt belastad just nu.

bara denna tråden har ju 46 000 inlägg och 18,2miljoner visningar i skrivande stund.

Bara bomba på

Skadar inte att bomba på, men det lär inte res ultera i något.

Om alla istället anmäler ofoget till JJ, så finns det möjlighet till en lagändring på sikt.

https://www.jo.se/sv/JO-anmalan/
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Måste vara skrämmande för exet att veta att det kunde varit han med. Och chockerande nu för de vänner och bekanta som blivit lurade och manipulerade att tro att allt bara var fjortisbråk när det var en psykopat som var i farten

Man råkar inte strypa någon till döds, jag är glad att man har tagit fram en dödsorsak som borde vara omöjlig att få till dråp, men jag har som sagt ingen speciellt stark förtroende till rättsväsendet heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon hade ”inga andra val” än att kämpa med kroppen och bränna den där i skogen. Magstarkt.
Mycket magstarkt
Hon tycker synd om sig själv och ser sig som offret
Man blir mörkrädd
Citera
2023-03-17, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Undrar om hon grät när hon tuttade eld på Toves pappas dörr också? J, även då var hon tvungen att kämpa va? Stackars JJ:

"2. Förhör med den tilltalade Maja Hellman
Utöver att höras över Åp1-2 åberopas förhör med Maja Hellman
angående hennes kännedom om ÅP3 samt iakttagelser och kontakter
med Johanna Leshem Jansson den 4-5 januari 2022.
"

Så MH vet saker om detta också.
Åtalspunkt 3 är dörrbränningen.

Fast det säger ju inte egentligen hur mycket MH vet om Js tidigare eldande, bara att hon skall höras om det.
Men givetvis, eftersom åkl åberopar förhöret så bör det tyda på att MH vet saker om detta.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Så det var JJ som flytttade cykeln (också):

Från stämningsansökan:

"5. Bilaga B s. 48-49 (Undersökning cykel) och Bilaga B s. 135 (NFC) till
utvisande av förekomst av DNA från Johanna Leshem Jansson på Tove
Tönnies cykel
"

JJ är som sagt mycket aktiv. Säg var hon inte är och vad hon inte gör.

Även vid mordet är hon upp vid halsen, mest aktiv.

Det var väl även hon som var vid Dollarstore?
Hon som tuttade eld x 2?

Då är det hon som dumpar mobilen också. Min övertygelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiiee
Nej, det missade jag. Går det se i efterhand?

Ser det inte på deras hemsida ännu men det gick live på Nyhetsmorgon precis
Citera
2023-03-17, 10:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast det säger ju inte egentligen hur mycket MH vet om Js tidigare eldande, bara att hon skall höras om det.
Men givetvis, eftersom åkl åberopar förhöret så bör det tyda på att MH vet saker om detta.

Ja, det borde isf ligga i slasken.

Något vet hon.
Citera
2023-03-17, 10:21
Medlem
argusmaximuss avatar
Pojkväns ombud är extremt tydlig efter läst fup.

Mord.

https://sverigesradio.se/artikel/toves-pojkvans-ombud-tydligt-att-det-ar-ett-mord

Följ P4 jönköping idag. De är mest aktiva.
Citera
2023-03-17, 10:21
Medlem
Hade det på känn att Ktbocken beskrev händelseförloppet så pass detaljerat att det inte skulle kunna vara rena påhitt, och den bilden med dem på golvet har förföljt mig och nu blev den sanning. USCH OCH FY för detta brott, när man ändå läste allt om Elin Krantz, Vatchareeya Bangsuan, Caroline Stenvall, Linda Chen så tror jag att denna FUP kommer slå alla rekord i obehaglighet. Vänskap som leder till mord, helt sjukt!

Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Enligt följande händelser och orsaker till detta tragiska öde.
Det har jag hört av ganska insatta personer. Allt handlade om en stöld som Tove skulle bli ersatt eller få tillbaka. Därigenom följde hon med till lägenheten. Vilket inte stämde.

Teorin är att när Tove skulle lämna lägenheten, så drog någon henne i håret bakifrån vid hallen. Därefter satte sig någon på henne på bröstet och försökte förmodligen hindra denne att lämna lägenheten.
För i bakhuvudet saknades hårtussar och sedan sprickor i revbenen. ( förmodligen kraftfullt satt sig på henne .) Samtidigt som Tove kämpade ( för sitt liv ? ) pressade individen kraftigt armen mot strupen.
( Syns på obduktionen i form av skador på struphuvudet . ) Därefter förlorades medvetandet som bidrog till hennes död.
Ett typiskt inslag av dråp när någon form av sinnesförändrade medel är inblandade.

Vem som drog henne i håret bakifrån och vem som satt på denne är ointressant. Bägge är lika skyldiga till gärningen.
Därför är deras enda chans ( för att slippa straff ) är att förneka gärningen och tiga igenom förhören. Fast det är bara en tidsfråga innan de erkänner. Ovanstående finns det bevis för och tydligt visar att bägge är lika skyldiga till dråpet.
Denna vecka som följer kommer att komma fram. Kanske redan imorgon efter att dessa bevis kommer framläggas vid intensiva förhören?
Citera
2023-03-17, 10:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Suck… fallet med Lena Wesström, Vilma, Tove i Norrland och styckmord i Örebro, för att nämna några
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Nej, det är ovanligt.

Instämmer, med stor suck….man kan inte ha följt många mordfall här på ABoK om man har så dålig koll.

(undrar om inte i fallet Lisa Holm också initialt, för utvidgade resurser?)
Citera
2023-03-17, 10:22
Medlem
BoISarens avatar
Jag har åberopat 5 kap. 2 § lag (2022:818) om den offentliga sektorns tillgängliggörande av data och har rätt att få ett skriftligt och motiverat beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in