2023-03-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"

Där kom nödvärn och självförsvar som ett brev på posten. Vilken lågoddsare…

Och vad dödade då om inte detta ”kortvariga” grepp om halsen undrar man ju då?
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är i chock!!
Hemskt att vakna upp till det här.

Nä, JJ.
Inge köper att du handlat i panik eller frusit till is.

Man fryser till is däremot när man ser någon tända eld på en kompis.

Ja det är för jävligt, de kommer inte få vad de förtjänar men hoppas verkligen de får jäkla långa fängelsestraff !

Fan jag hade på känn de gjort något skit med kroppen

De kan inte som du skriver handlat i panikis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Det är ovanligt att en utredning börjar på människorov och slutar med mord. Vill jag påstå. Men det lär väl knappast finnas någon teknisk bevisning som blod i lägenheten efter offret. Så det kan ha sina förklaringar.
Det är mycket vanligt att det rubriceras människorov, det ger polisen mer verktyg att använda.
Citera
Avslutad
Borde heta omvänd rasism
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"

Man tuttar inte eld på en kropp om det var en olycka. Upprepade gånger.

Det visar på att man vill dölja ett brott.
Kroppen var ju redan gömd.

Ja, JJ mår dåligt. Det är för att hela hennes status sjunkit ner till helvetet.
Det finns ingen som tror på att hon har ens förmågan att frysa till is, eller agera i panik mer än för att rädda sitt eget skinn.
Citera
2023-03-17, 09:16
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Fyfan, ”hon mår väldigt dåligt och varje gång de rapporterats om målet mår hon sämre”. Jag kan säga att jag tror att toves anhöriga och vänner mår betydligt mycket sämre vid varje rapportering.

Clea gör sitt jobb.
Så funkar det i en demokrati.

Däremot: enligt mig svårare att komma undan mordanklagelse genom strypning än ett slag. Min slutsats: strypning kan, utan tvekan, bevisas så JJ gör det bästa av situationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det är mycket vanligt att det rubriceras människorov, det ger polisen mer verktyg att använda.

Nej, det är ovanligt.
Citera
Medlem
Är detta intressant angående fup?

http://www.swefup.se/infusions/news/news.php?readmore=48
Citera
2023-03-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det var förväntat av Sangborn
En mycket kylig advokat
Vänta lite nu, hon gör ju sitt jobb, och ett bra sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rultan92
Är detta intressant angående fup?

http://www.swefup.se/infusions/news/news.php?readmore=48

Finns en annan sida som ev skulle ha insamling. Vet inte trovärdigheten i att swisha pengar heller, men måndag eftermiddag känns ganska långt
Citera
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns en sida förberedd för insamling men vi avvaktar tingsrättens besked och sen vem som tar på sig utlägg för dokumenten.

https://www.buymeacoffee.com/skanvetlanda

Sidan är inte aktiv än och innan den tas i bruk får vi vara överens om ett par saker så det sker i ordning på ett bra sätt.

Du som har lite koll på liknande ärenden: Läste att Tingsrätten fortf nekar att skicka FUP digitalt pga många personuppgifter i dokumenten. Men kan det kanske betyda att det är möjligt att de lämnar ut digital kopia så länge man är på plats där med USB eller extern hårddisk..?
Citera
2023-03-17, 09:18
Medlem
P4 Jönköping rapporterar mycket idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här