2023-03-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
"Det flammar upp rejält så jag tänker att nu borde det liksom försvinna helt och sen sätter jag mig i bilen igen och sen åker jag hem till pappa och ja, sen tar jag en ridtur."

Hon är ju värre än Askersundstjejen som i alla fall fick ångest efter några timmar.

Hon hade ”inga andra val” än att kämpa med kroppen och bränna den där i skogen. Magstarkt.
Citera
2023-03-17, 10:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte fullt kolla på alla uppgifter men den andra insamlingen som också väntar på besked är nån fupsida på nätet som jag har dålig koll på.

På tal om helt annat:

Samma rättsmedicinare som i Lena fallet:

"Förhör med vittnet Aleksandra Lazarevic , rättsläkare RMV Linköping,
om de närmare slutsatserna vid rättsmedicinsk obduktioner för att bevisa
tillvägagångssättet.
"
Citera
2023-03-17, 10:08
Medlem
ozyrecons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Expressen har alltså fått ta del av förundersökningen digitalt, antagligen utan kostnad. Inte det budskap om dyr papperskopia som man vill förmedla till allmänheten.

Om du tittar på tingsrätter i storstadsregioner kan
man alltid få ut det digitalt. Aldrig några problem, detta är ett svepskäl gör att minska arbetsbelastningen på alla som frågar och begränsa spridningen. 4500 sidor är rätt standard för mord eller förberedelse till mord och brukar aldrig vara några problem. Folket på denna tingsrätten är bönder som tror sig vara smarta genom att begränsa spridningen av FUP, den kommer ut tillslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nu förstår man varför Rullman hela tiden varit så övertygad om mord.

Hela tiden var han inte övertygad. Åklagaren var i början inte ens övertygad om att något mord begåtts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon hade ”inga andra val” än att kämpa med kroppen och bränna den där i skogen. Magstarkt.
Det verkar vara bara "jag, jag" hela tiden och gråter gör hon också. Typisk narcissist/psykopat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Kanske, så här står det i expressen:

"Utredningen talar för att den avlidna 21-åringen och den misstänkta 20-åringen haft en konfliktfylld relation, men något närmare motiv har inte kunnat klarläggas"

Det här har jag väldigt svårt att fatta.

I denna ålder, hur kan ingen annan känna till varför en person avskyr en annan person — och/eller inte vara beredd att berätta det för polisen? Är inte det underligt?
Citera
2023-03-17, 10:09
Medlem
argusmaximuss avatar
Förhör med JJ.

"Och hon ger sin version i detalj. Hon säger att Tove slog henne på nattklubben Nöjet i Vetlanda, och att de två vännerna ville ”slå henne tillbaka”. Tove lurades då följa med till lägenheten, där 20-åringen berättar hur tumult uppstod och hur de hjälptes åt med att hålla Tove mot golvet."

Slagsmålet var alltså planerat.

Detta blir bara värre.

https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsokte-kvinnan-gora-sig-av-med-toves-kropp/

Edit: sorry om detta lagts upp innan.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Fyfan, ”hon mår väldigt dåligt och varje gång de rapporterats om målet mår hon sämre”. Jag kan säga att jag tror att toves anhöriga och vänner mår betydligt mycket sämre vid varje rapportering.

Ja man förstår ju att det inte finns mycket att fokusera på för försvarsadvokatens då erkännande gjorts och bevisläget verkar MYCKET gott…men man anar ju ändå den narcissistiska manipulativa Johanna i bakgrunden…”Me Myself and I”.

Advoktens STORA fokus på Johannes mående får, i mina ögon, J att framstå som än mer självfokuserad och oempatisk. Bra gjort av advokaten ;-)

Man råkar inte bara strypa någon i 3-4 minuter…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Frågade Eksjö tingsrätt om att få det på en USB-sticka istället. Detta blev, det väntade, svaret

Fem år på juristlinjen för att sen nån notarie får goppa in och assistera registratorn med att stå som nån prao och ratta skrivaren. Ja vad ska man säga…
Citera
2023-03-17, 10:10
Medlem
ziggarillens avatar
Läskiga människor och det är ofattbart. Tror det var planerat då hon försökt bränna inne Tove tidigare. Hon hade ju googlat på hur man bränner inne en människa. Dessutom var det väl hennes ex som hon försökte elda upp också.
Citera
2023-03-17, 10:11
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om helt annat:

Samma rättsmedicinare som i Lena fallet:

"Förhör med vittnet Aleksandra Lazarevic , rättsläkare RMV Linköping,
om de närmare slutsatserna vid rättsmedicinsk obduktioner för att bevisa
tillvägagångssättet.
"
Lena?
Citera
2023-03-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Frågade Eksjö tingsrätt om att få det på en USB-sticka istället. Detta blev, det väntade, svaret

Citat:
Förundersökningen lämnas endast ut i pappersform för privatpersoner.

Svaret du fick var i alla fall ärligt. Tingsrätten gör skillnad på privatpersoner och journalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in