2023-03-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Precis som jag tidigare sagt finns bildbevis för att båda varit med under färden för att dumpat kroppen.
Bevakningskamera av sån kvalite att båda kunde identifieras t.o.m rostfläcken på framskärmen syntes.
JJ är inte ensam ansvarig, MH har tagit aktiv del både i mordet och vid dumpningen.
MH är den som paketerat under tiden JJ var på donken, om hon då även burit ner T låter jag vara osagt.
Men det här var värre än jag någonsin befarat, det här var inte att frysa till och sen gömma i panik.
Sen återvända dagen efter för att slutföra jobbet.

Nu har det inte framkommit att det finns något bildbevis från färden ut till FP (jag hittar inget om det iaf).

Troligtvis har de spårat GM.s telefoner till FP.
Citera
2023-03-17, 09:09
Medlem
nova68s avatar
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"
Citera
2023-03-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzysizzy
Jag följde tråden slaviskt under dom två första månaderna och sen tittat in ibland så jag vet inte om detta har pratats om tidigare.

I stämningsansökan står det att JJ tänt eld på Toves bostad tidigare. Är detta det tillfälle som diskuterats tidigare när JJ skulle ha tänt på sin före detta pojkväns lägenhets och det har blandats ihop? Eller har hon tänt eld på två bostäder vid olika tillfällen?

Som jag förstod det ska det röra sig om två tillfällen. Men det kanske bara finns bevis för ett tillfälle? Exets bostad ska ju också ha eldats på.
Citera
2023-03-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är i chock!!
Hemskt att vakna upp till det här.

Nä, JJ.
Inge köper att du handlat i panik eller frusit till is.

Man fryser till is däremot när man ser någon tända eld på en kompis.

Jag är också i chock
Det här var vidrigare än vad vi nånsin kunnat ana 😥💔

Det var minst sagt lindrigt att kalla de narcissist
Dom är ju fullkommligt iskalla psykopater
Citera
2023-03-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Försvarets gråtis i media om att JJ ”verkligen” kan förklara vad som hände i lgh sätts i ett annat ljus nu när JJ ”verkligen” ska förklara hur hon vid två tillfällen skändar och eldar Toves kropp.

Ja den har jag "verkligen" haft svårt att smälta å med detta i ljuset framstår uttalandet som minst sagt löjeväckande!
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I det fruktansvärda sammanhanget är åtalet om eldandet vid dörren bra bevisning för mordåtalet tänker jag mig.

Man visste det skulle bli magstark läsning men det här känns inte bra alls just nu.

Plastpåsar runt kroppen och eldning på det ger bilder i huvudet som är svåra att få bort.

Exakt!!

Nu har jag just vaknat och inte fått hela bilden av morgonens nyheter.

Vet inte om åtalet gäller en dörr, bägge bränderna eller vilken dörr isf.

Hur som helst, visar det på en mycket störd personlighet, iskyla kombinerat med hat, oförmåga att lösa konflikter, kontrollbeteende.

Är det Toves pappas dörr, är det ytterligare ett steg som leder till ett starkt indicium.

Tack också för att du tagit på dig att samverka med några andra för att få till FUP i tråden! Nu ska alla få se vem denna JJ är. Hon ska inte slippa undan...
Citera
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Hörde på TV4 FUP var tillgängligt för allmänenheten nu, upp med den

Du kan ju föregå med gott exempel och lägga upp den själv.
Citera
2023-03-17, 09:12
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Hörde på TV4 FUP var tillgängligt för allmänenheten nu, upp med den

”Upp med den”..?
Varsågod att vara med att bidra med en slant så att den öht kan läggas upp.

Det är inte gratis om du trodde det??
Citera
2023-03-17, 09:12
Medlem
Citat:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"

Fyfan, ”hon mår väldigt dåligt och varje gång de rapporterats om målet mår hon sämre”. Jag kan säga att jag tror att toves anhöriga och vänner mår betydligt mycket sämre vid varje rapportering.
Citera
2023-03-17, 09:13
Medlem
Jag har fått svar av dom nu för 30min sen att fupen lämnas ut i pappersformat
Citera
2023-03-17, 09:13
Medlem
maxatdunders avatar
Kroppen brändes t.om. Snälla någon, JJ måste dömas till livstids fängelse och MH för medhjälp m.m över 8 år.
Citera
2023-03-17, 09:14
Medlem
Citat:
Det var förväntat av Sangborn
En mycket kylig advokat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in