2023-03-17, 09:56
Medlem
Undrar vad lakritsskallen Maja känner inför rättegången nu? Även hur Johanna känner, ni kommer åka dit och ni har förstört era liv. Ingen vill ha med er pissluffare att göra ni är samhällets bottenskrap.
Citera
2023-03-17, 09:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"

Fuf@n vilken lam ursäkt.

Nä stackars snälla lilla Johanna har bara tagit ett litet kortvarigt strypgrepp. [Märkligt då det tar flera minuter att strypa en person]. Och Johanna har måttt såååå dåligt och mår så dåligt att höra om detta. Hon verkar inte ha varit helt förstörd medan hon pratade med grannen i bilen och handlade på McD. Eller dan efter åkte och köpte mer tändvätska…

Kalkylerande, manipulativ och hämndlysten (ristat på en bil, eldat utanför dörren där exet bodde, och även Tove och systern)

Helt klart personlighetsstörd. Inte olik en annan Johanna, Möller.
Citera
2023-03-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag är villig att påbörja en insamling i förebyggande syfte, skulle vi få ut FUP digitalt på något sätt så kan man ju alltid skänka pengarna till något bra ändamål, fond till Tove eller bidrag till Flashback?

Tanken är inte fel, vi kan vila på hanen ett tag till så kan vi se hur det låter i tråden om den biten om nån timme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
"Det flammar upp rejält så jag tänker att nu borde det liksom försvinna helt och sen sätter jag mig i bilen igen och sen åker jag hem till pappa och ja, sen tar jag en ridtur."

Hon är ju värre än Askersundstjejen som i alla fall fick ångest efter några timmar.

Var hittade du detta?
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"
Visst, advokaten ska ju agera i sin klients intresse, men det är lite väl smaklöst att försöka väcka tyck-synd-om-mig-känslor i detta fallet. Det riskerar väl istället att slå tillbaka på henne
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
https://delafil.se/022cbd2093c461b2/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_151.pdf

Tack alla snälla!
Citera
2023-03-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Var hittade du detta?
I Expressen. https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsokte-kvinnan-gora-sig-av-med-toves-kropp/
Citera
2023-03-17, 09:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Åklagaren har uppgraderat gravfrodsbrottet till grovt.
Förmodligen pga att J eldat...där också.

Nu förstår man varför Rullman hela tiden varit så övertygad om mord. Han har rejält på fötter med en gedigen utredning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Från stämningsansökan:

7. Förhör med vittnet Johan Sjögren, ordningsvakt, om sina kontakter med Johanna Leshem Jansson, Maja Hellman och Tove Tönnies på Nöjet den 16 oktober 2022 för att bevisa hur Johanna Jansson beskrev bråket med Tove Tönnies.
Presentationsform: förhör vid huvudförhandlingen.
8. Förhör med vittnet Viktor Rosenqvist Polisassistent, LPO Högland om sina kontakter med Johanna Leshem Jansson och Maja Hellman vid Nöjet den 16 oktober 2022 för att bevisa hur Johanna Jansson beskrev bråket med Tove Tönnies.
Presentationsform: förhör vid huvudförhandlingen.

Varför följde hon med hem till JJ ? kanske man aldrig får svar på det

På försvaret så kommer det nog låta som att Tove skulle hem till JJ och spöa upp både MH och JJ utan vittnen tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Står i stämningsansökan att hon har försökt tända eld på fasaden i fastigheten där Tove, hennes syster och hennes far bodde vid tiden för brottet, den andra branden hos X:et verkade inte följa med till åtal.

Det är ju iofs bra bevisning som tyder på att hon haft ett agg mot T sen långt innan vilket styrker mordet ytterligare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, ser nu att det står så i AB:

"Men enligt åtalet har kvinnorna tillsammans dödat Tove genom att kväva henne. 20-åringen har suttit på Tove och tagit strypgrepp på henne samtidigt som 18-åringen har hållit fast hennes armar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPdVlr/atalas-for-tovemordet

Letar efter anökan om stämmning just nu för att se åklagarens ordalydele om hur Tove dog.

Kvävning, strypning?

Tyvärr har JJ tuttat eld på kroppen, så strypmärken kanske sakans då.

Men vi vet också att vid strypning kan tungben och andra ben skadas, vilket i så fall inte tyder på en lätt och kortvarig strypning.

Nu var Tove vältränad och ung, vilket kan ha gjort att ben inte så lätt får frakurer.

Vi får se.

Tilägg:

Just det här med att sitta på någons bröstkorg, är ju något jag tagt upp tidigare spm möjlig dödsorsak.

Kvävning som orsakat syrebrist för hjärnan och hjärtat. Det där tar lång tid att orsaka sådana skador. Troligen flera minuter!

Fanns även skador på underliggande vävnader i halsen vilket tyder på hårt tryck. Skador på T s armbågar och rygg tyder på en kamp som grannen överhörde och kan vittna om tidsrummet mellan dunsar och sparkar.
Citera
2023-03-17, 10:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte fullt kolla på alla uppgifter men den andra insamlingen som också väntar på besked är nån fupsida på nätet som jag har dålig koll på.

Om vi nu har personer i tråden som aktivt jobbar för att få FUP hit, känns det illojalt att inte fullfölja det arbetet. Någon lägger väl ut pengar för pappersFUPen så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in