2023-03-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
I Expressen. https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsokte-kvinnan-gora-sig-av-med-toves-kropp/

Expressen har alltså fått ta del av förundersökningen digitalt, antagligen utan kostnad. Inte det budskap om dyr papperskopia som man vill förmedla till allmänheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Jag kan som sagt scanna och har tillgång till 2st scanners men behöver att dom skickas isåfall så då har vi inte möjlighet att läsa den förns i veckan

Bättre då med en lokal förmåga men väldigt bra engagemang där annars.
Citera
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Efter att ha tagit del av stämningsansökan kommer de nog få en hel del år, säkert 18 år

Ibland önskar man att det fanns dödsstraff
Citera
2023-03-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Ja exakt, en populär teori i tråden så tidigt var att hon blivit kidnappad och såld som sexslav.
Skrev min teori och lämnade tråden helt då det bara var trams teorier och man bara fick massa mothugg om att hon absolut inte blivit strypt hemma hos mgm.

Aldrig hört talas om denna ”populära” teorin. De som varit mest aktiva här inne har aldrig påstått det. Så har nog varit någon mupp.

Men finns ju tusen möjliga teorier till ett försvinnande innan man har en kropp att titta på.
Citera
Medlem
När hon beskriver hur det är så tungt och hon trillar och börjar gråta, så gråter hon nog för att det är synd om henne som måste bära så tungt och att detta "drabbat" henne.

Och de bestämde sig redan på Nöjet för att lura med henne. Framgår det nånstans hur de lurade med henne?
Citera
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
”Upp med den”..?
Varsågod att vara med att bidra med en slant så att den öht kan läggas upp.

Det är inte gratis om du trodde det??

Nähä jag trodde det var gratis och vem som, som kunde har ingen aning hur man gör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Förmodligen pga att J eldat...där också.

Nu förstår man varför Rullman hela tiden varit så övertygad om mord. Han har rejält på fötter med en gedigen utredning.

Ja, jag är övertygad att det finns en graverande sms konversation mellan J och M som styrker vad som hände. Kan användas som stödbevisning till dom provsvar som finns på tjejernas kläder och T s kropp som styrker vem som gjort vad.
Citera
2023-03-17, 10:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kvävning som orsakat syrebrist för hjärnan och hjärtat. Det där tar lång tid att orsaka sådana skador. Troligen flera minuter!

Fanns även skador på underliggande vävnader i halsen vilket tyder på hårt tryck. Skador på T s armbågar och rygg tyder på en kamp som grannen överhörde och kan vittna om tidsrummet mellan dunsar och sparkar.

Ja, hann ju bara läsa första meningen i ansökan om stämning:

"Av våldet har Tove Tönnies orsakats skador på bland annat halsen och
halsens underliggande vävnader, armbågarna och ryggen samt
syrebristskador på hjärnan och hjärtat.
"

Så en lätt misshandle, ett lätt tag, en kort stund...

Var det också en lättare brand?

Ja, nu raljerar jag. Blir så arg på JJ som kan göra så här, ljuger, ljuger, ljuger...

Det kommer inte henne tillgodo, eftersom hennes lögner inte överenstämmer med fynden.

Det låter som Cezary, där det svamlas på liknade sätt.
Citera
2023-03-17, 10:04
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
När hon beskriver hur det är så tungt och hon trillar och börjar gråta, så gråter hon nog för att det är synd om henne som måste bära så tungt och att detta "drabbat" henne.

Och de bestämde sig redan på Nöjet för att lura med henne. Framgår det nånstans hur de lurade med henne?

”.. Hon säger att Tove slog henne på nattklubben Nöjet i Vetlanda, och att de två vännerna ville ”slå henne tillbaka”. Tove lurades då följa med till lägenheten, där 20-åringen berättar hur tumult uppstod och hur de hjälptes åt med att hålla Tove mot golvet..”

”..- Jag kan inte ringa polisen för de litar inte, de lyssnade ju inte på mig när jag försökte prata med dem tidigare på kvällen och ingen skulle förstå liksom att det inte var meningen. Det var ju inte meningen att hon skulle dö..”

”.. Hon berättar hur hon tänkte att hon måste få bort Toves kropp, att hon tillsammans med 18-åringen bar sedan kroppen till bilen med hjälp av ett lakan, tog med sig en tändare, och började köra på mot ett skogsområde hon var bekant med..”

”..-Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa..”

Lite mer ur Expressen https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsokte-kvinnan-gora-sig-av-med-toves-kropp/
Senast redigerad av MissDecibella 2023-03-17 kl. 10:10.
Citera
2023-03-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.

Var finns denna beskrivning?
Citera
Medlem
-Dizzy-s avatar
"Hon berättar hur hon tänkte att hon måste få bort Toves kropp, att hon tillsammans med 18-åringen bar sedan kroppen till bilen med hjälp av ett lakan, tog med sig en tändare, och började köra på mot ett skogsområde hon var bekant med.

I mörkret släpade sedan 20-åringen Tove in i skogen, till en granodling.

– Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa. "
Citera
Medlem
Att hon strypts till döds har jag varit inne på hela tiden, så de blev jag inte förvånad över. Däremot att dom tände eld på kroppen efteråt, visst att man är i en stressad situation, men då brukar man oftast täcka över kroppen med granris och annat bråte. Men att ha tillräckligt med stake att hälla på bensin på en kropp (eller vad man gjorde) och tända på. De krävs ganska mkt för att ta de steget.

Sen att hon försökt orsaka en mordbrand, tur att hon inte lyckades med de, och jag förstår inte hur denna människan kan vara frisk i huvudet. Visst att man kan störa sig på en person och vara förbannad. Men att gå från de till att försöka tända eld på familjens hus och sen ha ihjäl en person och tända eld på kroppen, de är helt jävla sjukt. Men nu är hon "frisk" på de sättet, och detta kan inte bara handla om vanlig avundsjuka/svartsjuka, utan Tove måste ju ha kränkt henne riktigt ordentligt på något sätt, med största sannolikhet omedvetet för i mina ögon är denna människa en sjuk och ett kränkt jävla svin.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-03-17 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in