Citat:
Ursprungligen postat av
SaraK.E.
När hon beskriver hur det är så tungt och hon trillar och börjar gråta, så gråter hon nog för att det är synd om henne som måste bära så tungt och att detta "drabbat" henne.
Och de bestämde sig redan på Nöjet för att lura med henne. Framgår det nånstans hur de lurade med henne?
”.. Hon säger att
Tove slog henne på nattklubben Nöjet i Vetlanda, och att de två vännerna
ville ”slå henne tillbaka”. Tove lurades då följa med till lägenheten, där 20-åringen berättar hur tumult uppstod och hur de
hjälptes åt med att hålla Tove mot golvet..”
”..- Jag kan inte ringa polisen för de litar inte, de lyssnade ju inte på mig när jag försökte prata med dem tidigare på kvällen och ingen skulle förstå liksom att det inte var meningen. Det var ju inte meningen att hon skulle dö..”
”.. Hon berättar hur hon tänkte att hon måste få bort Toves kropp, att hon tillsammans med 18-åringen bar sedan
kroppen till bilen med hjälp av ett lakan, tog med sig en tändare, och började köra på mot ett skogsområde hon var bekant med..”
”..-Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag
tyckte det var fruktansvärt men jag
hade inget val så jag var tvungen att kämpa..”
Lite mer ur Expressen
https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsokte-kvinnan-gora-sig-av-med-toves-kropp/