Citat:
Ursprungligen postat av
svampdamp
Så egentligen ska man bara jobba och betala fakturor, avgifter och räntor. Vill vi inte att de som bor i det här landet ska få leva också?
Det är obehaligt att man inte kan leva ett normalt liv på en medianlön.
TGR. You´ll own nothing and be happy...
Citat:
Ursprungligen postat av
SisterJones
Vad är normalt liv - lyx med bileri - båteri - krog - fritidsaktiviteter för barnen
Jfr folket i Thailand Nepal Indien Paki Philippines.
Men numera jämför sig vanligt folk med Hollywoodfruar - egressfruarna i Atlanta
Paris Hilton - Fruarna i New York osv
Varför inte jämföra sig med vanligt folk i baltikum ryssland ukraina moldavien
om vi skall hålla oss till europa
Perekt. Sverige är nu så förfallet att vi ska jämföra oss med Nepal, Pakistan, Lettland, Moldavien. Tur att vi fått hit så många kriminella och våldsamma araber och negrer som bara hatar att jobba. Tur att våra förrädare till politiker och hornalister har sålt ut landet. Tur att nästa generation svenskar minskar radikalt och snart är i minoritet. Lite mer HBQT, könsbyte, ADHD så är snart svenska folket utrotat och landet Sverige ruinerat. Kanske världens mest lyckosamma land och civilisation under de 30 åren från 1950-1980.
Citat:
Ursprungligen postat av
Precise
Självklart får människor anpassa sig efter det nya prisläget genom att handla billigare varor.
Egenlagad potatis och löksoppa kostar ett par kronor per portion som exempel.
Potatis och purjolökssoppa är ju vansinnigt gott. Löksoppa likaså.