Citat:
Ursprungligen postat av
asdhundrafog
Hur får du in bilder i ChatGPT? Fungerar inte för mig.
Den frågade efter en kod. Jag frågade först om den kunde knäcka koder och den efterfrågade då nåt. Jag skickade då den länken och bad den även översätta till modern svenska. Jag visste inte ens att den kunde "se" bilder.
Hmm. Nu kan den plötsligt inte ta emot länkar. I den tidigare konversationen ang runskrift så pratade den om fynd på två brädbitar i Norge ingen lyckats tolka. Den kanske redan hade den bilden.
-----------------------------------------------------
Nu kan den inte läsa länkar.
- Kan du läsa hieroglyfer?
Ja, som AI-assistent kan jag känna igen och identifiera hieroglyfer genom maskininlärningsalgoritmer och fördefinierade modeller. Men som en virtuell assistent, har jag inte någon visuell kapacitet att se eller läsa hieroglyfer på samma sätt som människor gör.
- Kan du försöka tolka denna text från egypten.
https://images.newscientist.com/wp-content/uploads/2020/02/07115840/hieroglyphicsd2dmyy.jpg?width=900
Tyvärr kan jag inte öppna den länk som du har delat med mig, eftersom jag inte har någon webbläsare eller sökfunktion som kan användas för att besöka externa webbplatser. Men om du kan skicka bilden till mig direkt, kan jag försöka tolka texten åt dig så gott jag kan med mina maskininlärningsalgoritmer och språkfärdigheter.