2023-03-15, 19:29
Bannlyst
Nästan så man funderar på att köra ned till eksjö och tälta utanför TR så man får ut ett ex av fupen i morrn. Ser hela helgen räddad, en flarra rödtjut och läsa.
Citera
2023-03-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag är så nyfiken på varför Rullman är så säker att han endast vill väcka åtal för mord och svarar typ att "iom tillvägagångssättet" ser han inget annat.
Med det uttalandet lär hon inte fått ett slag och slagit huvudet I byrån och dött direkt.
Strypning ser jag fortsatt som är det dem kommit fram till. Borde bli svårt med självförsvar och ut eventuella egna skador...

Tror också på strypning eller kvävning. Annars hade nog grannarna hört skrik.

Därför blir också bevisen från NFC och RMV viktiga att få ta del av.
Citera
2023-03-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också på strypning eller kvävning. Annars hade nog grannarna hört skrik.

Därför blir också bevisen från NFC och RMV viktiga att få ta del av.

Ja. Möjligen i kombination med våld mot huvudet, en hantel eller stekpanna.
Citera
2023-03-15, 19:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Begravningsgudstjänst för Tove idag. Tvåhundra personer kom till kyrkan för att ta farväl https://www.expressen.se/nyheter/kri...21-i-vetlanda/
Citera
2023-03-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då ska det också finnas en kniv med Toves DNA. Men hur ska man bevisa att Tove inte grep tag i den för att hon blev överfallen. Hennes självförsvar?

Det kan vara svårt att bevisa vem som började och vem som försvarade sig, oavsett knivar eller slag, om det inte är så att den misstänkte har multipla skador som är avsevärt mer än offret, och kanske placerade på ställen som ser ut som överfall (t ex hugg bakifrån), försök till att döda (stryptag runt halsen), slag bakifrån huvudet som inte kan förklars av fall etc.

Jag tror att JJ behöver ha skador som bevisar något, eller annan bevisning, typ vittenen, film ed. Mn kan ju inte bara tro på orden, utan minst bevis.

Funderingar...

Men för i helvete, läs andra stycket och inlägget jag svarade på... ett exempel på ett möjligt förlopp! Är abstraktivt tänkande en förmåga som gått förlorad?

Kniv, kulspruta, handgranat, kärnvapen eller lägg till vad du vill, J behöver inte ha påvisbara skador för att hävda nödvärn om hon blivit påhoppad av T, utrustad med vafritt tillhygge!
Citera
2023-03-15, 20:03
Medlem
[quote=Anedin|83816763]Jag gissar att J då hade sagt att det var i självförsvar?

Och om jag gissar vidare så kommer J dra till med en snyfthistoria[/QUOTE

Kanske hon gjort?

Gör hon garanterat.
Citera
2023-03-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Absolut men sådana saker brukar vara otroligt lätta att överbevisa. Hade så varit fallet att Jj bara agerat i nödvärn så hade det rimliga varit att öppna dörren när grannen ringde på. Hon skulle beskriva vart T tog kniven, vart hon stod, hur hon högg, sådana historier är otroligt svåra att hitta på och hålla fast vid utan att bli överbevisad kan jag säga. Finns mängder med folk som drar sådana valser men blir överbevisade. DNA från Tove ska finnas på kniven, har hon tagit kniven från en låda ska fingeravtryck finnas även där för bara några exempel på hur svårt det är att hitta på saker tagna ur luften.

Hur då?

Varför det?

Glöm kniven, se mitt svar till Notknapparen. Abstrakt tänkande?

Tänk utanför boxen (knivlådan).
Citera
2023-03-15, 20:17
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Jag har ett vagt minne av att den skulle vara på ca 4000 sidor.
Nej, runt 2000 sidor är det sagt
Citera
2023-03-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag är så nyfiken på varför Rullman är så säker att han endast vill väcka åtal för mord och svarar typ att "iom tillvägagångssättet" ser han inget annat.
Med det uttalandet lär hon inte fått ett slag och slagit huvudet I byrån och dött direkt.
Strypning ser jag fortsatt som är det dem kommit fram till. Borde bli svårt med självförsvar och ut eventuella egna skador...

Grannens vittnesmål tillsammans med teknisk bevisning ligger troligen till grund för kommande mordåtal. Dunsarna som grannen hörde kan nog inte tolkas på annat sätt, än en kamp mellan gm och offer. Grannen ”stör” mitt i kampen med sin påringning utan att någon öppnar. Varför ingen öppnar måste gm ha en rimlig förklaring till.

Min gissning är att åklagaren tolkar detta som att det fanns uppsåt att döda T eftersom ingen öppnade medans T fortfarande levde. Dom hade kunnat avbryta eller be om hjälp, men istället fortsätter dom med det, som till slut dödar T.

Att J sen radar upp lögner på löpande band minuter efter mordet och står och skrattar tillsammans med sin vän vid McD, för att timmen efter dumpa kroppen ute i skogen, hjälper givetvis inte trovärdigheten för J s snyfthistoria att allt bara var en olyckshändelse till följd av lite lätt misshandel och hon nu är väldigt ledsen.
Senast redigerad av Heretic77 2023-03-15 kl. 20:23.
Citera
2023-03-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Grannens vittnesmål tillsammans med teknisk bevisning ligger troligen till grund för kommande mordåtal. Dunsarna som grannen hörde kan nog inte tolkas på annat sätt, än en kamp mellan gm och offer. Grannen ”stör” mitt i kampen med sin påringning utan att någon öppnar. Varför ingen öppnar måste gm ha en rimlig förklaring till.

Min gissning är att åklagaren tolkar detta som att det fanns uppsåt att döda T eftersom ingen öppnade medans T fortfarande levde. Dom hade kunnat avbryta eller be om hjälp, men istället fortsätter dom med det, som till slut dödar T.

Att J sen radar upp lögner på löpande band minuter efter mordet och står och skrattar tillsammans med sin vän vid McD, för att timmen efter dumpa kroppen ute i skogen, hjälper givetvis inte trovärdigheten för J s snyfthistoria att allt bara var en olyckshändelse till följd av lite lätt misshandel och hon nu är väldigt ledsen.

Cleas uttalande - "En olyckshändelse och olycka till följd av lite misshandel men absolut

Ja precis, allting tyder på att det fanns uppsåt att döda.
Citera
2023-03-15, 20:26
Medlem
[quote=Osakazuki|83818459]Hur då?

Varför det?

Glöm kniven, se mitt svar till Notknapparen. Abstrakt tänkande?

Tänk utanför boxen (knivlådan).[/QUOTE

Ja men jag tror inte ens man behöver tänka utanför boxen i detta fallet.
Citera
2023-03-15, 20:33
Medlem
Citat:
Jag har ett vagt minne av att den skulle vara på ca 4000 sidor.

Om vi får FUP till tråden, är ett tips att utgå från åklagarens stämningsansökan om man vill komma åt det som han anser vara det väsentligaste för åtalet.

4000 sidor kan låta mycket, men vissa sidor är lite av sådant som man kan bläddra förbi om man inte letar efter något särskilt.

Tack för svar! Oj, så pass! Vilket bra tips, tack! Ska tänka på det om FUP kommer till tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in