Citat:
Ursprungligen postat av
Justice.Hackerz
Jag är så nyfiken på varför Rullman är så säker att han endast vill väcka åtal för mord och svarar typ att "iom tillvägagångssättet" ser han inget annat.
Med det uttalandet lär hon inte fått ett slag och slagit huvudet I byrån och dött direkt.
Strypning ser jag fortsatt som är det dem kommit fram till. Borde bli svårt med självförsvar och ut eventuella egna skador...
Grannens vittnesmål tillsammans med teknisk bevisning ligger troligen till grund för kommande mordåtal. Dunsarna som grannen hörde kan nog inte tolkas på annat sätt, än en kamp mellan gm och offer. Grannen ”stör” mitt i kampen med sin påringning utan att någon öppnar. Varför ingen öppnar måste gm ha en rimlig förklaring till.
Min gissning är att åklagaren tolkar detta som att det fanns uppsåt att döda T eftersom ingen öppnade medans T fortfarande levde. Dom hade kunnat avbryta eller be om hjälp, men istället fortsätter dom med det, som till slut dödar T.
Att J sen radar upp lögner på löpande band minuter efter mordet och står och skrattar tillsammans med sin vän vid McD, för att timmen efter dumpa kroppen ute i skogen, hjälper givetvis inte trovärdigheten för J s snyfthistoria att allt bara var en olyckshändelse till följd av lite lätt misshandel och hon nu är väldigt ledsen.