2023-03-15, 14:12
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciani22
Preskriptionstiden för sexuellt ofredande är fem år. Man tycker ju att Skyttedal borde ha koll på detta. Då är den enda rimliga förklaringen att hon vill förstöra Ingerös politiska karriär? Smutsig soppa!
Troligen har hon koll på preskriptionstiden, så det är också troligen så att hennes motiv till polisanmälan är att bara jävlas tillbaka. Dock är preskriptionstiden för Försök till våldtäkt 10 år och det kanske är möjligt att det är det som anmälan gäller även om det låter lite grovt för några, förvisso upprepade, smekningar på låret…
Citera
2023-03-15, 14:13
Medlem
Politiska ränker med till alla till buds stående medel. Hon vill ha bort honom.
Citera
2023-03-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
https://www.expressen.se/nyheter/ing...an-30-minuter/

Japp, cannabisspåret verkar korrekt. Johan Ingerö försökte stoppa Sara Skyttedal från att vara med i 30 minuter i SVT och prata knark.

Enligt källor till Expressen med direkt insyn handlar det om en konflikt mellan Sara Skyttedal och Johan Ingerö som eskalerat sedan i december förra året.
Det började med att Sara Skyttedal skrev en debattartikel i Dagens Nyheter och lanserade kravet på avkriminalisering av narkotika för eget bruk och legalisering av cannabis.

Och här har vi ETC-spåret med tanke på den andra anmälan. Flickorna har lärt sig av Cissi Wallin.

Men en tid senare gav Skyttedal en intervju i tidningen Dagens ETC, med rubriken ”Jag vet inte om jag hade levt utan narkotika”.

Och här är bråket angående SVT-medverkan.

Johan Ingerö ska den här gången försökt få henne att avstyra sin medverkan.
Då Skyttedal stod på sig höjde Ingerö ”successivt tonläget” enligt uppgifter till Expressen.
– Det fanns en bred samsyn i partiet att hennes medverkan var en dålig idé, men det ankom på Johan att framföra det. Och han tvingades höja tonläget ordentligt, säger en med insyn.

Tack. Så hon polisanmälde helt enkelt som hämnd, men hade inte insikten att förstå (eller bry sig) att hon endast attackerade den som skickade meddelandet.
Citera
2023-03-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Nu har ännu en kvinna anmält honom för psykisk misshandel.

https://www.etc.se/inrikes/aennu-en-...isk-misshandel

Citera gärna, ingen vettig människa vill ge ETC klick.
Citera
2023-03-15, 14:15
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Tack. Så hon polisanmälde helt enkelt som hämnd, men hade inte insikten att förstå (eller bry sig) att hon endast attackerade den som skickade meddelandet.

Precis. Helt uppenbart.
Citera
2023-03-15, 14:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
https://www.expressen.se/nyheter/ing...an-30-minuter/

Japp, cannabisspåret verkar korrekt. Johan Ingerö försökte stoppa Sara Skyttedal från att vara med i 30 minuter i SVT och prata knark.

Enligt källor till Expressen med direkt insyn handlar det om en konflikt mellan Sara Skyttedal och Johan Ingerö som eskalerat sedan i december förra året.
Det började med att Sara Skyttedal skrev en debattartikel i Dagens Nyheter och lanserade kravet på avkriminalisering av narkotika för eget bruk och legalisering av cannabis.

Och här har vi ETC-spåret med tanke på den andra anmälan. Flickorna har lärt sig av Cissi Wallin.

Men en tid senare gav Skyttedal en intervju i tidningen Dagens ETC, med rubriken ”Jag vet inte om jag hade levt utan narkotika”.

Och här är bråket angående SVT-medverkan.

Johan Ingerö ska den här gången försökt få henne att avstyra sin medverkan.
Då Skyttedal stod på sig höjde Ingerö ”successivt tonläget” enligt uppgifter till Expressen.
– Det fanns en bred samsyn i partiet att hennes medverkan var en dålig idé, men det ankom på Johan att framföra det. Och han tvingades höja tonläget ordentligt, säger en med insyn.
Tolkar det som att Skyttedal blev ombedd att inte glorifiera och lovsjunga narkotika i TV Då hämnas hon med att anklaga Ingerö för att han kommit åt henne på låret med sin hand, i en säng som redan var upptagen av ett okänt antal personer.
5 dagar senare sitter hon då där i studion och låtsas som ingenting . Hon är verkligen en Musfälla personifierad
Citera
2023-03-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Jag tolkade den professionella gränsen som att hon inte skulle vara med på nästa EU vallista, eller missförstod jag något?!?

Ingerö bestämmer ju inte över valberedningens arbete - men det kan finnas en del korn av sanning. Det är ingen hemlighet att Skyttedal har varit mycket drivande för att KD ska närma sig SD. Har det funnits ett rykte att Skyttedal skulle garanteras en valbar plats hos SD till nästa års val till europaparlamentet? Man ska komma ihåg att hon måste ha känt Charlie Weimers under sin tid i KDU. Hans politiska resa har gått från MUF fram till 1998, därefter till KDU och 2018 till SD. Skyttedal blev med i KDU 2022. Peter Lundgren (SD) kommer att vara avpolleterad till nästa val, han blev ju vilde för ganska precis ett år sedan. Och det skulle vara en fin present från ledningen av SD - det är ju trots allt Skyttedal som krattat manegen.

Men ett sådant rykte skulle naturligtvis ställa Skyttedals lojalitet på spel. I så fall är anfall bästa försvar.

Som partisekreterare brukar en av rollerna vara att ta upp känsliga frågor med medlemmar, speciellt vad som gäller lojalitet. Detta är förstås en ren spekulation, men jag har svårt att se andra professionella frågor. Under januari och februari har Skyttedal engagerat sig för att gigarbetare inte ska få fast anställning och Ingerö som gammal Timbro-debattör tror jag inte protesterar. Den andra frågan gäller droger, och det skulle förstås kunna vara något i den diskussionen.
Citera
2023-03-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Lång tråd. Är vi överens om huruvida JI avgick på eget bevåg, uppmanades att avgå, avgick i samförstånd, eller fick sparken? Verkar lite oklart.

På pappret avgick han självmant. Barth-Kron säger annat. Det är nog svårt att veta exakt, men om jag tillåts spekulera så har det nog skett ett samtal där han inser att det är omöjligt att vara kvar. Skyttedal har ju gjort det omöjligt att vara kvar.

Om du sitter på en parkbänk och njuter av solen och jag sen kommer jag och sätter mig bredvid dig, skiter i näven för att sen metodiskt börja gnida in bänken i min egen avföring, lämnar du då på eget bevåg eller tvingas du bort?
Citera
2023-03-15, 14:22
Medlem
Zingo2s avatar
Skyttedal är en riktig pajas.
Citera
2023-03-15, 14:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Lång tråd. Är vi överens om huruvida JI avgick på eget bevåg, uppmanades att avgå, avgick i samförstånd, eller fick sparken? Verkar lite oklart.

Han fick sparken.

Expressen: Så förklarar Ebba Busch att Ingerö får sparken

Ebba Busch säger: "... nu när vi är fem månader in i mandatperioden, då konstaterar jag, att jag behöver ta ansvar för att vi har en partisekreterare som primärt bygger organisationen och för det behöver vi ha en annan person på posten."
Senast redigerad av Meiji 2023-03-15 kl. 14:38.
Citera
2023-03-15, 14:26
Medlem
JonasIndes avatar
Att man samlar hållhakar och sen redovisar transparent är så otroligt korkat. Sara är en degenererad kolatorsk som av någon anledning rasblandar.

Jag känner Ingerö ytligt och vet hur han brukar bete sig på fyllan - som en jävla kåtbock - trots fru och barn.

Han är en ful demagog. Men det här är inte rättvist. För Ebbas giv har Ingerö haft otroligt inflytande. Han följer den amerikanska högern på djupet och plockar upp det som är framgångsrikt. Exempel - Trumps "China virus" blev "kinaviruset" på svenska. "Hjärtlandet" - samma sak.

Edit: Hand på låret. Haha nio år senare får han betala med sitt liv och anseende. Otroligt.

Är jämnårig med Ebba och Sara. Skäms över min vidriga milenial-generation.
Senast redigerad av JonasInde 2023-03-15 kl. 14:35.
Citera
2023-03-15, 14:31
Medlem
Ska vi tippa att anmälningen mot JI blir svår att leda till åtal eller fällande dom. JI anmäler SK för förtal. Skyttedal till skillnad mot JI tar timeout. EB och kristdemokraterna tappar två tyngre medlemmar. Efterspelet tar ett par år innan ett par journalister meddelar utfallet från en dom i tingsrätten runt 2025... Som om Metoo v1.0 inte ens hänt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in