Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan5432
Jag tolkade den professionella gränsen som att hon inte skulle vara med på nästa EU vallista, eller missförstod jag något?!?
Ingerö bestämmer ju inte över valberedningens arbete - men det kan finnas en del korn av sanning. Det är ingen hemlighet att Skyttedal har varit mycket drivande för att KD ska närma sig SD. Har det funnits ett rykte att Skyttedal skulle garanteras en valbar plats hos SD till nästa års val till europaparlamentet? Man ska komma ihåg att hon måste ha känt Charlie Weimers under sin tid i KDU. Hans politiska resa har gått från MUF fram till 1998, därefter till KDU och 2018 till SD. Skyttedal blev med i KDU 2022. Peter Lundgren (SD) kommer att vara avpolleterad till nästa val, han blev ju vilde för ganska precis ett år sedan. Och det skulle vara en fin present från ledningen av SD - det är ju trots allt Skyttedal som krattat manegen.
Men ett sådant rykte skulle naturligtvis ställa Skyttedals lojalitet på spel. I så fall är anfall bästa försvar.
Som partisekreterare brukar en av rollerna vara att ta upp känsliga frågor med medlemmar, speciellt vad som gäller lojalitet. Detta är förstås en ren spekulation, men jag har svårt att se andra professionella frågor. Under januari och februari har Skyttedal engagerat sig för att gigarbetare inte ska få fast anställning och Ingerö som gammal Timbro-debattör tror jag inte protesterar. Den andra frågan gäller droger, och det skulle förstås kunna vara något i den diskussionen.