2023-03-17, 10:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, bara att begära ut.

Men vi fick pusselbiten nu på morgonen.
Anmälan nedlagd pga preskription. Man undrar nu istället varför det tog sådan tid.

Ja jag vet inte hur en polis måste agera men skulle de inte direkt kunna meddelat att preskriptionstiden för det påstådda anmälda hade gått ut redan vid anmälningstillfället och således inte en anmälning upptagits?
Citera
2023-03-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja jag vet inte hur en polis måste agera men skulle de inte direkt kunna meddelat att preskriptionstiden för det påstådda anmälda hade gått ut redan vid anmälningstillfället och således inte en anmälning upptagits?
Det är ett åklagarbeslut.
Citera
2023-03-17, 10:12
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:

Så kan man göra. Men i den här typen av fall så kan man få väldigt mycket till våldtäktsFÖRSÖK och då gäller helt andra preskriptionstider. Nu valde polisen/åklagaren att kategorisera anmälan som sexuellt ofredande med 5 års preskriptionstid.
Senast redigerad av detektiven789 2023-03-17 kl. 10:16.
Citera
2023-03-17, 10:16
Medlem
bl1nks avatar
Så EB uppmanade Ingerö att försöka stoppa Skyttedal från att medverka i TV och prata droger?

Dagen efter samtalet får de veta att han kommer anklagas för ofredande. Vilken soppa. Så KD offrar honom.

https://www.expressen.se/nyheter/bus...innan-anmalan/

Citat:
Det var på KD-ledaren Ebba Buschs direkta uppmaning som den nu avgångna partisekreteraren Johan Ingerö ringde till Sara Skyttedal och krävde att hon skulle ställa in sin medverkan i SVT:s program ”30 minuter”.
Det uppger källor för Expressen.
Citera
2023-03-17, 10:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Polisen kan inte neka att ta emot en anmälan.

Det skulle skada rättsväsendet trovärdighet.
Citera
2023-03-17, 10:22
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det kan man tycka. Dock så beror det också på hur snyftedal uttryckt sig i anmälan. Har hon påstått att han försökt ta sig rätten till hennes kropp uppfattar polisen så klart anmälan som att det gäller försök till våldtäkt. Och då hade det inte varit preskriberat.

Därefter har de sannolikt har ett förhör med lögnerskan och då har det framkommit att hon bara påstår beröring på hennes lår och att hennes nej har accepterats.

Så skulle det kunna vara.

I vilket fall som helst så råder det ingen tvekan om att snyftedal visste att brottet var preskriberat sedan länge. Hon var bara ute efter att förtala Ingerö så han skulle bli av med jobbet.

Med tanke på Ebbas skyndsamma agerande så får man intrycket att hon ville bli av med Ingerö, kanske av ungefär de skäl som hon faktiskt uppgav, och här fick hon då chansen. Det kan vara så att Ebba lägger mycket av skulden för de senaste månadernas debacle om allt som skett, och inte skett, sedan hon blev minister, på Ingerö, och han kanske också har en del skuld i det.
Citera
2023-03-17, 10:24
Medlem
showdowns avatar
Jag skulle vilja se någon rakryggad person stå upp för sig själv och vägra böja sig för pöbeln.
Ingerö skulle ha stått på sig och sagt att ”jag har inte gjort något fel och jag välkomnar åklagarens beslut huruvida detta sk gå vidare till åtal”.

Uppmaning till alla män: Sluta pudla! Var män!
Citera
2023-03-17, 10:25
Medlem
Så Ebba kastar Ingerö under bussen efter att han fått vara budbärare. Härlig tant.
Citera
2023-03-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ett åklagarbeslut.

Om det inte är av trivial karaktär som jag förstår det. Vet ej var den gränsen går dock i så fall.
Tänker t.ex. på:

https://www.expressen.se/kvallsposte...el-julklapp-9/
Citera
2023-03-17, 10:35
Medlem
Så åtalet mot Johan Ingerö läggs ned, preskriptionstid för "sexuellt ofredande" är 5 år. Så oavsett om det hände nått eller inte så finns det inget att utreda.

Vad fan är det som händer? Skyttedal måste ju vara ju vara en av de mest blåsta politikerna vi har? Smutskastar hon en partikollega, sätter partiledaren och hela partiet i skiten för ett brott som efter 5 min googling vem som helst hade kunnat att se att ett sådant brott är preskriberat efter 5 år?

Jag brukar inte hånskratta men tillåt mig ändå: HAHAHAHAHAHAHAHAH!

Herre jösses. Jag vet vilken politiker jag aldrig någonsin kommer rösta på.

Full upprättelse för Johan Ingerö är det enda rimliga valet, allt annat är pöbelmentalitet.

Var det planerat av Buske och Snyftedal? Ännu värre såklart. Kanske slutet för partiet? Iaf under Busch.
Senast redigerad av nocheinmupp 2023-03-17 kl. 10:43.
Citera
2023-03-17, 10:40
Medlem
Som väntat är de preskriberat, hur ska Sara gå vidare nu, ändra sin story och få de till våldtäkt istället
Citera
2023-03-17, 10:43
Medlem
Inget mer Bryssel ligger nära tillhands.

Och på partinivå intet gott. KD behöver prata politik, inte intriger. Ebba står mer vingklippt än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in