Citat:
Ursprungligen postat av
AllramEast
Jag blir inte klok på hur du resonerar när du skriver detta:
”Utan fakta? Det är SE himself som säger att han gick rakt ut…”
Jag har säkert påpekat 25 gånger att det framstår som illa genomtänkt, milt uttryckt, att hänvisa till Engströms egna utsagor när det passar - och iskallt, helt utan faktaunderlag, påstå att han ljuger när det inte passar.
Utredningen blir en lek, ett sällskapsspel, en surdeg som en livstrött men plikttrogen åklagaren bara vill kasta över bord.
Den här galenskapen att peka ut en oskyldig man som mördare, helt utan bevis, skulle lockat tre nördar att bolla gris med gissningar om inte Mattias Göransson och Filter ljugit ihop LÖSNINGEN som olyckligtvis mindre begåvade svenskar tagit till sig. Mörkt, så mörkt.
Och jag har påpekat, säkert lika många gånger, att man alltid måste stämma av med övriga källor.
I detta fall ser SE:s version ut att styrkas av AK. Två källor (SE och AK) väger tyngre än en (HO).
I alla händelser måste man väl ändå utgå ifrån den misstänktes version, och jämföra den med resten?
Och vad gäller många andra av hans uttalanden, kan de inte verifieras av andra som var på plats.
Till exempel:
Att han pratade med LP, assisterade vid första hjälpen och sprang efter poliserna kan inte styrkas.
Således företräder jag en mer nyanserad syn på det hela.
Ja, det ser onekligen mörkt ut ... på Klonarméns avbytarbänk.