2023-03-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hunden var snäll och inte på något sätt som Lukas fantiserade ihop.
Hon vill köpa en liten hund han vill ha en stor och fick som han ville.
Hon ansåg att djur inte är leksaker som man köper och slänger bort för att det inte var så kul som man trodde.
Så sorry lipsillslögnaren fick ta ansvar för den hund han valt.
Helt okej

Missade också att du påpekar att hunden var snäll.
Må hända att den kanske var det, men även en snäll hund kan bli rentav livsfarlig när den är extremt understimulerad och dessutom i ungåren.
Citera
2023-03-14, 22:40
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Så, han fick som han ville genom att de skaffade en stor hund, men han fick sedan inte göra sig av med den för att säkra barnen?
Märkligt att hon inte prioriterade barnens säkerhet framför hunden kan jag tycka.

Och hon anser inte att djur är leksaker som man köper och slänger bort, ändå lämnade hon sin försvarsmaktenhund kvar hos Johan och övergav utöver Levia, både kycklingar och en katt 🤨😂

Du glömde kaniner 🤨
Citera
2023-03-14, 23:45
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ok
Jag skulle inte försvara Bella på samma sätt om det inte var för alla osakliga påhopp på henne.
Det är ditt sätt att vara i det här forumet som gör att allt skit som Bella står för grävts fram. Så skyll inte på någon annan. Du gör Bella en otjänst. Jag tackar och tar emot för Bella är en hemsk människa och en oduglig mamma. Har inte sett ett positivt omdöme om henne. Jag räknar inte silopsilops omdömen som objektiva.
Vilken agenda har du silopsilop egentligen??
Citera
2023-03-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Det är ditt sätt att vara i det här forumet som gör att allt skit som Bella står för grävts fram. Så skyll inte på någon annan. Du gör Bella en otjänst. Jag tackar och tar emot för Bella är en hemsk människa och en oduglig mamma. Har inte sett ett positivt omdöme om henne. Jag räknar inte silopsilops omdömen som objektiva.
Vilken agenda har du silopsilop egentligen??

Ja hade inte silop försökt försvara I så mycket så hade det inte alls vart lika lång tråd och inte alls lika många läsare (och protesterande)

Så ja verkligen en björntjänst silop lyckats med. Fått ut Isabellas namn till fler läsare.
Citera
2023-03-15, 01:20
Medlem
Citat:
Hunden var snäll och inte på något sätt som Lukas fantiserade ihop.
Hon vill köpa en liten hund han vill ha en stor och fick som han ville.
Hon ansåg att djur inte är leksaker som man köper och slänger bort för att det inte var så kul som man trodde.
Så sorry lipsillslögnaren fick ta ansvar för den hund han valt.
Helt okej
Men hon själv tog inte ansvar för något alls, varken hennes egna barn eller husdjur.
Citera
2023-03-15, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Men hon själv tog inte ansvar för något alls, varken hennes egna barn eller husdjur.

Skrev lång rant som försvann.

Men är man "psykiskt misshandlad" av sin karl så lämnar man INTE sina barn ensam med honom. Man sjukskriver sig för att slippa behöva gå till arbetet så man kan se efter sina barn. Man beklagar sig till anhöriga om sin tuffa situation (inga såna vittnen finns) man polisanmäler, man ringer en kvinnojour, man kanske till och med kidnappar sina barn så de inte är i händerna på den hemska mannen/pappan.

Och man lämnar definitivt inte sina barn som han INTE är pappa till ensamma med honom när man har de pojkarnas biologiska fader till förfogande och som Lukas inte har nån som helst rätt till.

Man åker INTE iväg och knarkar och knullar med nån ny snubbe för att "slippa vara hemifrån"
Citera
2023-03-15, 01:44
Medlem
Det är där det kniper för Silop. Lukas är så hemsk buhu Isabella behöver egentid, kan inte vara nära honom.

Så varför i helvete lämnar hon hennes alla tre barn, inklusive två som inte är hans biologiska, ensam med honom, i mer än tre veckor?
Citera
2023-03-15, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Du glömde kaniner 🤨

Precis!
Hade för mig att det även fanns kaniner där, men blev osäker för stunden.
Men helt korrekt, hund, kycklingar, kaniner och katt.

Så det är märkligt att I resonerar som så, att djur inte är någonting man skaffar för att sedan ”slänga bort”, men såklart det är okej när det är hon som gör det, precis som med allt annat.

Ytterligare ett tydligt tecken på att det endast är hennes ord och vilja som räknas i detta.

Och hunden som hon ändå sket i, var uppenbarligen viktigare än hennes barns säkerhet.
Citera
2023-03-15, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det är där det kniper för Silop. Lukas är så hemsk buhu Isabella behöver egentid, kan inte vara nära honom.

Så varför i helvete lämnar hon hennes alla tre barn, inklusive två som inte är hans biologiska, ensam med honom, i mer än tre veckor?

Precis!

Vad som också är intressant och som fortfarande inte finns svar på: Varför tillät hon inte R ha pojkarna på fritids under sommaren medan R jobbade?
Hon bestämde att pojkarna skulle vara hemma hos henne och L, trots att hon själv inte tänkt att närvara. 🤨
Citera
2023-03-15, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jösses! Åker man dit för det där så är vi nog många "knarkare" i det här landet. Själv hade jag gamla tabletter kvar som jag fick för några år sedan. Receptet är ju mitt, men de skrevs ju ut för tillfällig värk. Nyligen gav jag bort dem till en vän för att användas utifall smärtan skulle bli för stor. Hoppas hon slängt dem nu, för formellt begår hon tydligen narkotikabrott som innehar dem.

Det känns som att samhället borde ägna sig åt viktigare saker än sådant trams. Men jag förstår att en del moraltanter i den här tråden ändå är rätt nöjda nu.

Håller helt med dig!
Hon har ju ändå konstaterad kronisk värk, och jag menar , 0,2 mg som står i domen..
De va ju inte direkt nå Oxikodon.
Absolut fortfarande narkotikaklassat och man behöver eget recept, men ändå😅
Däremot kanske man inte behövde ha dom i handväskan.. men hon var ju också ständigt på resande fot mellan huset å Viktor 🤷‍♀️
Citera
2023-03-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Precis!

Vad som också är intressant och som fortfarande inte finns svar på: Varför tillät hon inte R ha pojkarna på fritids under sommaren medan R jobbade?
Hon bestämde att pojkarna skulle vara hemma hos henne och L, trots att hon själv inte tänkt att närvara. 🤨
Det stod väl nåt om i FUP att det skulle bli jobbigt för pojkarna att vara på fritids på sommaren pga deras diagnoser.
Citera
2023-03-15, 14:02
Medlem
Kontext? Kräver sin man, i någon abstrakt mening, att göra en sån sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in