2023-03-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Did stefan lanka prove that viruses do not exist?

-------------

No, Stefan Lanka did not prove that viruses do not exist. In fact, his claims have been widely discredited by the scientific community.

Stefan Lanka is a German biologist who has made controversial claims about the existence of viruses. In 1994, he offered a monetary reward for anyone who could prove the existence of the measles virus. A German doctor named David Bardens submitted evidence that he believed proved the existence of the virus, but Lanka refused to pay the reward and challenged the evidence in court.

However, the German court ultimately ruled against Lanka, stating that Bardens' evidence was sufficient to prove the existence of the virus. In addition, numerous scientific studies and experiments have confirmed the existence of viruses and have identified them as a cause of many diseases.

It is important to rely on evidence-based science and to seek out information from credible sources when evaluating claims about the existence or non-existence of viruses or any other scientific topic.

Den där chatroboten är dåligt informerad. I själva verket så överklagade han domen, och vann, så han behövde inte betala.

Däremot stämmer det kanske att Stefan Lanka inte bevisade att virus inte finns. Förmodligen beroende på att det är omöjligt att bevisa att saker inte finns. Däremot visade han på något väldigt viktigt, nämligen att bevisen för ATT virus existerar, faktiskt är väldigt svaga.
Citera
2023-03-13, 21:58
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Det verkar som att du kan föreställa dig tomten omkringflygandes med sin släde. Om du för ett ögonblick åtminstone föreställer dig att raketer kan drivas framåt i rymden, exakt vad i den Cui Bonska världsbilden fallerar?
  • Slutar solen och mars vara tvillingstjärnor?
  • Börjar virus existera?
  • Slutar illuminatijudarna styra världen?
  • Inträffade 9/11?
  • Börjar vacciner ha faktisk effekt mot sjukdomar?

Att det är ett faktum att raketer inte kan skapa framdrift i rymden har inget att göra med det du räknar upp förutom kanske då att en trolig anledning till att man drog igång rymdresorbluffen på 50-talet var att ingen sedan skulle kunna ifrågasätta den Heliocentriska modellen. För man kan ju inte flyga omkring i solsystemet utan att ha koll på hur det ser ut.
Citera
2023-03-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Att det är ett faktum att raketer inte kan skapa framdrift i rymden har inget att göra med det du räknar upp förutom kanske då att en trolig anledning till att man drog igång rymdresorbluffen på 50-talet var att ingen sedan skulle kunna ifrågasätta den Heliocentriska modellen. För man kan ju inte flyga omkring i solsystemet utan att ha koll på hur det ser ut.

Vad händer med de molekyler som sprids I raketens färdriktning inuti förbränningskammaren?
Citera
2023-03-13, 22:33
Avslutad
Självklart hänger det ihop. En sådan bluff skulle ju kräva en världsomfattande överstatlig makt som låg bakom allt, och kontrollerade både öst- och västmakterna. Kalla kriget, atomkapplöpningen, ja t.o.m solsystemets rörelser.... för att inte tala om lögnen om alla gasade judar och orsaken till smittsamma sjukdomar och det påstådda botandet av desamma. O.s.v.
Om det nu skulle vara så att raketekvationen både stämmer och har bevisats genom otaliga uppskjutningar, för så är det naturligtvis, varför då inte ifrågasätta alla andra idiotier som hittats på av självlärda youtubforskare?
Citera
2023-03-14, 12:12
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara omöjligt att flyga runt i Tychosrymden och hävda att man flyger runt i det universum vi andra lever i? Lika många människor måste ju ändå vara inblandade i bluffen?
Citera
2023-03-14, 14:49
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Och vem tjänar på det? Vad får någon eller några ut av att ingen kan ifrågasätta den heliocentriska modellen?
Citera
2023-03-14, 15:06
Avslutad
En så bisarr idé har förstås en bisarr förklaring.
Citera
2023-03-14, 18:13
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Och vem tjänar på det? Vad får någon eller några ut av att ingen kan ifrågasätta den heliocentriska modellen?

Det har egentligen inget med sakfrågan att göra. Heliocentrism är orimlig oavsett varför. Men jag har när jag efterforskat detta gått från att tro att det var ett ärligt misstag, vilket jag fortfarande tror idén om Jorden som universums orörliga medelpunkt på 1500-talet var, till medvetet upprätthållen lögn. Tydligast blir detta när man granskar Bradley och Einstein https://book.tychos.space/chapters/22-bradley-einstein
Citera
2023-03-14, 18:39
Avslutad
...och vad betyder Cui Bono....
Citera
2023-03-14, 19:00
Medlem
Citat:
Det har egentligen inget med sakfrågan att göra. Heliocentrism är orimlig oavsett varför. Men jag har när jag efterforskat detta gått från att tro att det var ett ärligt misstag, vilket jag fortfarande tror idén om Jorden som universums orörliga medelpunkt på 1500-talet var, till medvetet upprätthållen lögn. Tydligast blir detta när man granskar Bradley och Einstein https://book.tychos.space/chapters/22-bradley-einstein

Att du och andra sanningssökare ifrågasätter Einstein är skrattretande. Det bottnar förmodligen i avundsjuka och att ni är så okunniga inom de områden han verkade. Du själv har ju svårt att acceptera det du inte förstår eller kan se med egna ögon. Ja, jag syftar delvis på kvantfysik, som är en del av din egen vardag.

Ge mig en enda relevant och hållbar referens som kan visa att Einstein var fejk.

Sen har vi Tesla. Varför tas han emot med öppna armar av sanningsrörelsen men inte Einstein? Jo, för att en del av hans påstådda upptäckter ännu inte bevisats och därför inte accepteras av övriga forskare. Det andas mystik kring honom och då finns utrymme för fantasier och konspirationsteorier. Att man vill undanhålla mänskligheten viktiga upptäckter.
.
Ni är egentligen bakåtsträvare som förlitar er på litteratur från en svunnen tid.

Nu vill jag äntligen ha svar på den fråga jag ställt otaliga gånger i tråden. Vad händer med de molekyler som sprids I raketens färdriktning, inuti föbränningskammaren? Molekylerna har ju både massa och även en hastighet efter explosionen i steget innan.
Citera
2023-03-14, 20:21
Avslutad
Du menar att det inte räcker att hänvisa till bekräftad vetenskap i svepande ordalag? Smakligt!
Citera
2023-03-14, 20:22
Avslutad
Blev fel ord där. Småaktigt var tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här