Citat:
Ursprungligen postat av
HincRobur
Hoppla, jag hittade detta inlägg av Ebeneezer. Jag råkade skriva att det finns en höjd bakom affären, men Stockholmsvägen 162 är bakom macken. Hur som helst så gissade jag på samma grupp av hus som Ebeneezer pekat ut, i praktiken två hus.
En jämförelse mellan 1990 och 2000 visar att S Ah*lin bor kvar i huset hela tiden liksom ett äldre par födda 1917 resp 1921. Den som flyttar är en man L*nnart Thors*ll (e) f. 1950. Han är gissningsvis son till en änka i grannfastigheten, Stockholmsvägen 160. År 2000 är hon död och den förmodade sonen bor då på Stockholmsvägen 160.
Om berättelsen skall stämma om EM-huset måste alltså L*nnart Thors*ll ha flyttat 1992.
Bra jobbat HincRobur. Vi kan stryka Högalidsgatan 8, definitivt då, helt. Jag tror detta "EM-hus" hyrdes helt "off the record", när dessa grabbar skulle ha någonstans att hänga tillsammans. Detta var vanligt även på min hemort runt faktiskt just 1991-1992. I detta fall var de ju heller ingen som stod skriven på denna skall vi säga lokal, för det är väl lite detta "EM-hus" tror jag får betraktas som för dessa då, givetvis med sov, dusch och tvättmöjligheter med normal standard.
Sh*ne P delade lägenhet på Viktoriagatan 16 G med en Jörg*en född 1964 tror jag, bra kille men kunde ibland komma mi dåligt sällskap , enligt en PM-avsändare. Vad beträffar MK så skall han ha bott enligt Skatteverket på Prebendegatan 14, från
19901203 till och med 19940801 då han bytte till Prebendegatan 9. År 1992 inkluderas alltså här Hur tolkar du detta HincR om med tanke på gallringen som Skatteverket har gjort ? MK bör ha bott på Prebendegatan 14, vid tiden för försvinnandet då.
Han flyttar sen in till sin mor Mariann*e, i Haninge på Klarabersvägen, 19950731, några månader tidigare har hans kompis BW flyttat till Ytterby, Kungälv 19950101. BW återkommer till Mariestad via Hovås, 19961210 då han flyttar in på Stockholmsvägen 23. BW flyttar sen ifrån Mariestad för gott under 2001. MK flyttar tillbaka till Mariestad 20181101.
Något som stör lite med HMJ att han verkar vara en för tok för trevlig och obekymrad kille. Enligt Highlandertheonly1 aldrig skulle kunnat vara med i en sådan här handling. Med HMJ hände ingenting konstigt med efter försvinnandet, han bodde kvar i föräldrahemmet fram till 1998 då han sen flyttade med den fru han sen dess har varit gift med. Nu skild, han är också en framgångsrik företagare även hans bror And*ers som också är VD. Skillnaden är då motsatt för dessa bägge enligt i alla fall Bratis och andra i tråden, att de ballat ur en tid efter försvinnandet. De båda har de gemensamt att de har skilda föräldrar sen 80-talet och i båda fall mödrar som flyttat iväg långt bort tidigt. MKs mor kom dock tillbaka till Mariestad under 2009. Bara en detalj , som inte behöver betyda något.
Byter man ut HMJ mot MK så får man här en man som har följt mer BWs mönster efter försvinnadet. Han som person får jag en uppfattning om av vad jag läst från Bratis, verkar vara mycket mer råbarkad som person än HMJ. Även MK skall också ha varit vän med systrarna. Var han klasskamrat med Helena ? Någon som vet ? "Det har funnits där hela tiden", som GW säger kan nog stämma in då på MK också likväl som BW trots att de inte fysiskt bott kvar på orten så har gamla vänner och familj och funnits där hela tiden. I MKs fall har hans far och äldre syster hela tiden bott kvar.