2023-03-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Jag tänker på Huttens kunskap, undra om han är lite som Dee var från 2018, hon tjata om sin enorma kunskap hela tiden och lurade alla att hon kunde allt men hon åkte ut på sin första kunskapstävling.
Hur har han fått sina amuletter egentligen? han hade 4. 1 från storbonderollen 1 från nyckeljakten. Men hur har han fått de andra 2? Det kommer inte jag ihåg. Vilka grejer har vi sett honom tävla i? Och vad mer talar för eller emot hans kunskap egentligen?

Han har fått två i samband med storbonderoller: en av Päivi och en av Viktor.
Den fjärde minns jag inte på rak arm.

Det enda som egentligen tyder på att han är väldigt bra i kunskap är väl att man fått se honom och Nebba plugga Bondepraktikan tillsammans och att han ger intrycket av att ha pluggat väldigt mycket och även att han troligen är bra på att plugga in kunskaper. Men det kan ju vara fel. Han har aldrig satts på prov...
2023-03-13, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Han har fått två i samband med storbonderoller: en av Päivi och en av Viktor.
Den fjärde minns jag inte på rak arm.

Det enda som egentligen tyder på att han är väldigt bra i kunskap är väl att man fått se honom och Nebba plugga Bondepraktikan tillsammans och att han ger intrycket av att ha pluggat väldigt mycket och även att han troligen är bra på att plugga in kunskaper. Men det kan ju vara fel. Han har aldrig satts på prov...
Jaha så han fick en där för Viktors val....
Att han kan saker från bondepraktikan tvekar jag inte en sekund på, spelar ingen roll hur dum eller smart man är, läser man den varje dag så fastnar informationen tillslut. Och när han kom in till torpet så hade de mätartävling och han var nära målet 14m eller vad det nu var, och där fick man se att han hade mätt olika delar av kroppen och brytt sig om att förbereda sig iallafall.
Det måste ha varit ett sorligt arbete när han behövde mäta sin kropp på olika sätt.
Fast den absolut största frågan är: Är han tillräckligt smart för att ha tränat på vedeldning.. För det är där skillnaden går mellan en smartis och en dummis enlig vissa här på tråden.. Det kanske sant
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-13 kl. 16:14.
2023-03-13, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Var och en sin egen lyckas smed.

Vem bryr sig om hur andra klär sig, eller inte klär sig 2023...? Slappna av lite...😆
Känns bara otroligt barnsligt. Det var kul den gången han gjorde det omedvetet (som jag tror i alla fall) men när det blir ”en grej”… . Lika uttjatat och segt som ett upprepat skämt. Vi får väl vara glada att Farmen är inne på slutspurten. Annars hade väl Viktor släppt alla spärrar och gjort en helikopter i potatislandet .
2023-03-13, 16:15
Avslutad
Citat:
Jaha så en fick en där för Viktors val..
Att han kan saker från bondepraktikan tvekar jag inte en sekund på, spelar ingen roll hur dum eller smart man är, läser man den varje dag så fastnar informationen tillslut. Och när han kom in till torpet så hade de mätartävling och han var nära målet 14m eller vad det nu var, och där fick man se att han hade mätt olika delar av kroppen och brytt sig om att förbereda sig iallafall.
Det måste ha varit ett sorligt arbete när han behövde mäta sin kropp på olika sätt.
Fast den absolut största frågan är: Är han tillräckligt smart för att ha tränat på vedeldning.. För det är där skillnaden går mellan en smartis och en dummis enlig vissa här på tråden.. Det kanske sant
Man ska ha självdisciplinen att plugga också, vilket de som gått Livets Hårda Skola inte brukar ha. Och dit räknar jag Viktor. Det är ju därför han är så panisk inför att ha många amuletter. Han räknar med att behöva offra amuletter i kunskapstävlingar istället för att plugga, för det är han för lat och korkad för att göra.
2023-03-13, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man ska ha självdisciplinen att plugga också, vilket de som gått Livets Hårda Skola inte brukar ha. Och dit räknar jag Viktor. Det är ju därför han är så panisk inför att ha många amuletter. Han räknar med att behöva offra amuletter i kunskapstävlingar istället för att plugga, för det är han för lat och korkad för att göra.
Ja självklart måste man ha självdisciplin, och självdisciplin har man mest baserat på typen av uppväxt man har fått och i vilken åldersordning man är bland syskonen.
Mest självdisciplin har oftast det äldsta barnet i en destruktiv familj (de behöver ta föräldrarnas ansvar tidigt) och minst har det yngsta i en destruktiv familj (läs på om familjeroller), i en "normal" familj har alla ganska jämt mycket, alla barnen får lära sig att de ska ta lagom mycket ansvar.
Så man behöver inte blanda "livets hårda skola" i just självdisciplin för det är där de med högst krav på sig själva "tillverkas" och som senare i livet blir högpresterande karriärs-"galningar". Sen får jag inte känslan als att Viktor är från "livets hårda skola" han känns mer som en dum och bortskämd jävel bara..
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-13 kl. 16:41.
2023-03-13, 16:43
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollan777
Assiatou är så sjukt stark!! Hon säger verkligen sanningen!! Så nu hoppas jag verkligen hon vinner!
Och de andra hänger visst med Viktor i hans mobbningsbeteende, riktigt dåligt. Viktor såg rädd ut när Assiatou skällde ut honom. Bra jobbat.

Håller med! Jag är så sjukt less på Victors narcissistiska, patetiska personlighet! Man känner andra genom sig själv! Idiot!
2023-03-13, 17:21
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Psykopat-Viktor.. ser ständigt pårökt ut med sin dumma blick. kan han ens öppna en dörr ? Klarar han sig själv om dagarna? Känns som han kan behöva en assistent med allt gällande betalningar, städning och kalsongbyte.

Han är riktigt obehaglig och varje gång jag ser hans blanka ansiktsuttryck och hör hans släpiga röst tänker jag på Michael Moriarty bl. a som Erik Dorf: https://www.youtube.com/watch?v=MiuXZ8WayHI&t=62s
2023-03-13, 17:30
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Inte fan gör han det med glimten i ögat! Han tror benhårt på det han säger. Visst ler han, dock inte med glimten i ögat, utan den självgodes leende.

Och hans attityd när han träffade de andra farmarna var ju bara så avslöjande. Där visade han sitt rätta jag. Nu tyckte han inte längre att det var roligt med paktande och falskspel, när han själv hade drabbats av det. Nu var det mobbaren som visade sitt fula tryne.

Exakt! Går du emot en narcissist/psykopat är det kört. Då är det bara hämnd som gäller. Riktigt obehagliga personer. Han har kanske försökt vara rolig och komma med dräpande kommentarer tidigare men den tiden är sen länge förbi. Nu känner han sig kränkt och då jäklar ska det levas om!

Pinsamt hur tillrättalagt det var med Torpet, det var så uppenbart STÄNGT. Nej, produktionsbolaget måste bli bättre på att dölja sina favoriseringar och paniklösningar.
2023-03-13, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tänker på Huttens kunskap, undra om han är lite som Dee var från 2018, hon tjata om sin enorma kunskap hela tiden och lurade alla att hon kunde allt men hon åkte ut på sin första kunskapstävling.
Hur har han fått sina amuletter egentligen? han hade 4. 1 från storbonderollen 1 från nyckeljakten. Men hur har han fått de andra 2? Det kommer inte jag ihåg. Vilka grejer har vi sett honom tävla i? Och vad mer talar för eller emot hans kunskap egentligen?
Han fick en amulett när han vann över Assi i hästskokastning på Wincentspelen den veckan som Anna var ledig och Wincent fick leda programmet.
2023-03-13, 18:51
Avslutad
Citat:
Ja självklart måste man ha självdisciplin, och självdisciplin har man mest baserat på typen av uppväxt man har fått och i vilken åldersordning man är bland syskonen.
Mest självdisciplin har oftast det äldsta barnet i en destruktiv familj (de behöver ta föräldrarnas ansvar tidigt) och minst har det yngsta i en destruktiv familj (läs på om familjeroller), i en "normal" familj har alla ganska jämt mycket, alla barnen får lära sig att de ska ta lagom mycket ansvar.
Så man behöver inte blanda "livets hårda skola" i just självdisciplin för det är där de med högst krav på sig själva "tillverkas" och som senare i livet blir högpresterande karriärs-"galningar". Sen får jag inte känslan als att Viktor är från "livets hårda skola" han känns mer som en dum och bortskämd jävel bara..
Bok-kunskap får de som pluggar i skolan. Så enkelt är det. De som pluggat i skolan kan plugga in andra saker, t ex en bondepraktika. Psykopat-Viktor har uppenbarligen inte satsat på skolan och orkar heller inte plugga även när det gäller en halv miljon kronor. Psykopat-Viktor tar hellre genvägar än jobbar för sin vinst, eller som jag också kallar honom ”Han-som-sålde-sin-bäste-vän-för-en-amulett”.
2023-03-13, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bok-kunskap får de som pluggar i skolan. Så enkelt är det. De som pluggat i skolan kan plugga in andra saker, t ex en bondepraktika. Psykopat-Viktor har uppenbarligen inte satsat på skolan och orkar heller inte plugga även när det gäller en halv miljon kronor. Psykopat-Viktor tar hellre genvägar än jobbar för sin vinst, eller som jag också kallar honom ”Han-som-sålde-sin-bäste-vän-för-en-amulett”.
Känns bara som att du ofta vill ha ursäkter att säga att folk är från "livets hårda skola" även när de inte verkar vara det. Exempelvis Viktor.

Och den största psykopaten där är din kära Sebbe. Som du gärna vill att folk ska tro att du är som. "jag gillar Sebbe för att jag är som honom" har du till och med skrivit rakt ut.
Sitta här och försöka hitta ursäkter att kalla folk olika grejer och samtidigt försöka måla upp sig som fin i kanten och sofistikerad, du måste förstå att du är årets skämt va? Vilken dimension lever du ens i?
Roligaste "skribenten" på Flashback.
Du blir såklart lurad av Sebbe för att det är svårt att se äkta varan när man själv inte är det, en wannabe gillar en annan wannabe helt enkelt.
Största trashet på fb och den som har hängt längst i Trash TV trådarna är den som har störst behov av att leka fin... så märkligt! Vill vara här och snacka skit men vill kunna leka fin samtidigt haha kom igen nu, Väx upp!
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-13 kl. 19:55.
2023-03-13, 19:25
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag hoppas att Viktor vinner farmen, han är absolut den skönaste och coolaste på farmen, de övriga är ju ingenting att ha, han bjuder ju på en bra underhållning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in