Citat:
Ursprungligen postat av
exsvogeren
MWL sin meddømte"oslomann" fra Hemsedal heter N.A.B.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0w4A0/ranstiltalt-nordmann-tatt-i-thailand
Han var etterlyst med navn å bilde i sin tid. Kjent norsk thaibokser.
Han har bostedadresse på 1463 Fjellhamar og har drevet som utlånsmegler på Furuset senter. Han har også god kjennskap til omsetning av kryptovaluta. Han har vært en av MWL sine mest fortrolige i mange år.
Hei. Jeg har fulgt tråden en god stund, og nå begynner dette å bli veldig interessant. Jeg måtte få meg en innlogging selv her, men det tok 3 dager før jeg fikk lov å svare. Helt fra starten av saken har jeg hatt magefølelse på MWL og NAB, to gode kompiser som har ran og krim i blodet, om man ser på historikken deres. Så når dette med både MWL og NAB dukket opp her, så kan jeg underbygge mine tanker rundt dette, samt fortelle at jeg har sittet og vært detektiv for meg selv siden 2018, og sjekket alt av bilruter til S4 fra både lørenskog ishall og NAB sitt hus i Solvangv*i*n 9.(*=e) Samt sett på historiske maps-bilder, og der står jo en vinrød SUV, men ingen X3, det er vel en Rav4?? Både ishallen og NAB sitt hus er jo svært nærme S4, også AT BIL forsåvidt.
Så har jeg sjekket litt i dybden på kunngjøringer på firmaer dere har funnet frem her, info om eiendomoverdragelser, osv, og noe annet rundt alt det dere skriver om her, og det er jo mye som sammenfaller på ca samme tid. Kan dette begynt å blitt plablagt i 2016?
HMW (FR sin partner og samboer??) ble styreleder i denne bilbutikken at bil i juli 2016. MWL ble daglig leder i lørenskog hockey høsten 2016. NAB kjøpte dette huset i Solvangveien 9 høsten 2016. Jeg har og blitt fortalt at budrunden rundt dette huset var noget spesiell, og at det ble betalt noe penger direkte til forrige eier eller han andre budgiver, han husket ikke helt, for å få kjøpe huset og vinne budrunden. Dette er fortalt via via via via, så om dette stemmer vet jeg ikke, så må tas med en klype salt, men hvorfor skulle noen si noe slikt, om det ikke stemte, tenker jeg.
Så er det dette med biler. Både MWL og NAB kjørte visst rundt i to store nye BMW 740 eller 750 (iallefall mer enn 730 ble jeg fortalt) for noen år siden, og muligens fortsatt for alt jeg vet? Min venn hadde stusset på dette, siden de sikkert ikke var så kredittverdige, og hadde tilfeldigvis sjekket de bilene, og hadde bitt seg merke i AT BIL skiltplater på begge bilene, samt at de var finansierte på selskaper, så mulig de bare var leid altså. Men de var veldig kule i ny 7serie iallefall, synes alle rundt dem. Da tenker jeg, har de fått de bilene for å gjøre et brekk, som en annen skal tjene penger på? En annen kompis av han igjen kjente litt til FR og alle hans firmaer, han sa at hele det Beauty imperiet hans mest sannsynlig var bygd opp på hvitvasking av penger for kriminelle. Dette er jo heller ikke noe jeg kan verifisere, annet at han visstnok kjente alt av kriminelle i veldig mange ulike miljøer i Oslo. Selv var han nok lovlydig sånn ca, men når man kjenner alt av kjente og farlige kriminelle, så er det en grunn til det, tenker jeg.
Nå kan jo dette bare være tanker som blir til av andre tanker osv. Men siden jeg hadde denne magefølelsen fra starten, velger jeg å dele dette. Og, det er jo ikke så rart om to ranskompiser planlegger og gjennomfører et ran sammen, det er vel det de lever av for å holde den dyre standarden i i hverdagen. Ofte har de mye gjeld og, om dette kan løses med et brekk, så er jo det en smart løsning i deres hoder, tipper jeg. Hvordan Hagen evtl er involvert her vet jeg ikke, men jeg heller mot at ransmiljøet skulle gjøre en kidnapping og tjene penger på det med crypto. De må jo tenke nytt nå som de ikke kan rane pengetransporter og banker lenger. Så gikk kidnappingen litt feil, og hun døde... Tror jeg.
Dere flinke etterforskere får grave videre!