Citat:
Ursprungligen postat av
cleolina
Har någon av er läst Sandras böcker? Hur är de?
Det där med Författarförbundet är ändå lite intressant, tror att deras kriterier för att få bli medlemmar dels är två publicerade böcker, dels nå upp till en viss verkshöjd. Utgår dock ifrån att Sandra får bli medlem om hon vill, kanske mest är självpublicerade författare de vill undvika som medlemmar.
Angående om Sandras hem fick vara med i Perfect Guide pga att hon är sambo med Björn: klart det kan ha spelat in, men de brukar ha nya hem varje vecka och dessa hem behöver inte vara så spektakulära.
Men det är väl mysigt och fint? Absolut inte ovärdigt ett inredningsreportage i SvD.
Jag har köpt båda som pocket (eller har hon gett ut tre? Jag har i alla fall köpt två) men det var inte lektyr i min smak. Klarade faktiskt inte ens av att läsa klart den första. Det var helt enkelt inte bra (enligt mig och min smak) och jag fick cringe-känsla. Minns inte exakt vad det var, men det var något med språket, det kändes som sånt jag själv skrev som tonåring. Antar att boken kanske just därför tilltalar tonåringar, och det var ju även hennes målgrupp.
OBS på att jag ändå beundrar Sandra som just författare. Hon har fått sina böcker utgivna till skillnad från mig. Det är bra jobbat!
Edit: och självklart ska och kan hon kalla sig författare. Om jag någonsin får en enda bok utgiven kommer jag kalla mig för det. Det är klart det väger tyngre än ”bloggare”.