Citat:
Ursprungligen postat av
H84L
Skönt att läsa att det fortfarande finns några men rätt logik och tänk.
Men vi kommer nu bli attackerade av en massa tangentbords krigare som är redo att kriga för allt bara för att vara aktiv och skylla på ”andra” sidan oavsett vad.
Jag lovar dig att skulle OV invänta polis och han hade fortsatt slå andra eller fly platsen hade samma konton anklagat vakterna för fega blattar som inte har bollar och att Sveriges rättsväsende är åt helvete mm mm…..
Så trött på att FB har blivit en plattform för gnällspikar.
Du har helt rätt i allt du skriver. Jag skrev exakt samma sak i ett inlägg för x antal månader sedan..
Hade inte OV gjort jobbet och fått ner Juha på marken utan han hade fått fortsätta sin vansinnisvandring så hade fler skadats och då hade vi genast haft de där som du skriver om så alltid säger "polisen kom aldrig" "vakterna gjorde inget".
Har själv varit i den där branschen så jag vet hur det brukar låta där ute. Därför jag skrev i mitt inlägg att alla gnåäller på OV men alla gånger då vi faktiskt räddat en och annan av er så är ni ganska glada vi gjort det. Flera slagsmål man hindrat på gatan då man fått ingripa och tex släppt in personen direkt på krogen medans pöbeln fått stå kvar där ute och bråka eller alla bråkstakar man fått stå ut med eller lugnas.
Jag tror folk i denna tråden egentligen skiter i Juha men de ser nu sin chans att spotta på en hel yrkeskår och nu fick de lite vatten på sin kvarn. Nästa gång ni är i behov av en väktare/OV så låt bli trycka på överfallslarmet klara av situationen själva så bli ju allt bättre.
Ni har säkert bättre kunskap av lugna en amfetaminpåverkad finne än en Ov som helg efter hel och även under veckorna möter dessa "trevliga" personer.
Sedan håller jag med om att utbildningen för OV är för kort. Men det har inget som helst med detta fallet Juha att göra.
Felet de gjorde som jag såg det var att de satt eller hade knäet i ryggen på den gripne.
Strypgrepp är inte ok, men ibland så händer det man får ta till lite egna knep för att få ner förövaren på marken.
Greppen som lärs ut på väktarutbildningen och OV är pinsamt dåliga och flertalet funkar faktiskt inte IRL.
Alla de jag gick mina kurser med som klarade av lägga ner instruktören vi hade tränat kampsporter sedan tidigare.
Juha börjar veva mot den kvinnliga vakten och den manliga fick då försöka göra gripandet. Med en narkotika och berusad finne som redan var ordentligt arg. Då tycker vissa idioter här inne man skall börja med att prata med förövaren??? Fan vilken verklighet lever ni i? Samt jo vid ett sånt här larm så fäller man alltid ut sina ASP (batong). Samma sak som man gör direkt när man kommer till ett inbrottslarm och hoppar ur bilen- så är det ut med batongen alternativt hunden.
Till experterna i tråden så försök sätta er in i situationen istället för nu leka experter i tv-sofforna.
Hälsningar väktaren/larmryckaren/hundföraren/OV/skyddsvakten på seccen.