2023-03-12, 16:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Nej men nu finns den för att Juha började med sitt härjande och våldsamhet och då var vakterna illa tvungen att visa sin inkompetens… Hade Juha bara inte gjort fel från början så hade han fått uppleva denna soliga söndagen. Bara HAN hade skött sig och inte varit olydig, våldsam, aggressiv och göra motstånd….
Så mycket fyllskallar som är ute på stan kvällstid lär det vara dussintals incidenter. Du hade förmodligen tyckt det var perfekt med dussintals döda som konsekvens...
Citera
2023-03-12, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Helt rätt att strypa ut svin som slår ned oskyldiga kvinnor i tunnelbanan. Jag sörjer inte när sånt slödder får vad det förtjänar.

Snälla skriv inte på det där sättet.
Folk här inne i denna tråden tar faktiskt väldigt illa vid sig av att höra sanningen.
Särskilt den modiga finnens mamma och anhöriga som förpestar tråden samt alla OV s från tidigt 1980-tal.

Men självklart har du helt rätt. Jag skrev exakkkt samma sak som du gjorde för x antal månader sedan och fick då pöbeln mot mig för jag talade illa om ett geni till data-finne som skulle bli nästa Elon Musk (ja det var faktiskt en av knäppskallarna i denna tråden som skrev just så).

Jag sade till mig själv jag skulle ge f-n i skriva i denna korkade tråden men då så många otroligt korkade skriver inlägg så kan jag inte lägga band på mig.

Inte nog med den duktiga genialiska finnen slogs med sina egna vänner, han hann även med slå en person på käften sedan knockade han en totalt okänd kvinna på tuben samt påverkad av amfetamin och ADHD medicin och vevade mot kvinnliga vakten och IDIOTERNA i denna tråden tyckker det är konstigt att vakterna gör ingripande??????
Jag skulle gjort precis exakt samma sak som dessa OV och att de blir fällda kan ni nog bara drömma om (men vi får som sagt se vid skranket).

Undrar bara hur finnens mamma tar denna saken att hennes fiina pojkeeee Juha linnnen var påverkkad av amfetamin?" kärringen skulle ju stiirrraaa på vakterna på ögonen och se dem vara lessna" (enligt intervjun på Aftonbladet).
kanske bar ajuha hade otur och någon hällde amfetamin i hans drink så han blev fullständigt galen och slogs med inte mindre än minst 3 för honom främmande människor.

Hade det inte varit vakterna som tyagit honom av daga så är jag säker på att en vacker dag skulle Juha råka ut för fel person i tuben, någon som kanske hade en lilla syster som blev tacklad av finnen och helt enkelt ströp Juha på ett mindre trevligt sätt.

Vakterna gjorde helt rätt! Så jag har alltså således ej ändrat uppfattning.
Trevlig helg och till er vakter där ute vill jag bara säga fortsätt erat bra arbete, Vi har för många drägg som springer runt så en eller tio mindre är det ingen som sörjer.
Citera
2023-03-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Jag tycker att:

Låter rätt mycket som att man tycker att vakterna gjorde ett bra jobb.

Det har jag aldrig påstått, utan JAG tycker det är skönt med en våldsam fyllo mindre på våra gator / perronger… Död eller omhändertaget = ingen våld från den individen ger samma resultat för oss andra ökad trygghet! Vill du fortsätta leka smart och se dummare ut så är det bara att fortsätta med dina idiotiska svar och påståenden.
Citera
2023-03-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så mycket fyllskallar som är ute på stan kvällstid lär det vara dussintals incidenter. Du hade förmodligen tyckt det var perfekt med dussintals döda som konsekvens...

Mindre idioter = bättre värld.

Jag har intagit alkohol i över 30år och aldrig gjort nått dumt på fyllan.

Låt mig förklara en sak för dig, vet du vart du bor, hur du tar dig hem, vart du ska sova så ska du ta mig fan veta rätt o fel! Gör du inte det är ingen skillnad på dig och ett djur! Dricka och va olydig, våldsam och aggressiv är ren idioti och sånna idioter ska inte vara ute bland oss andra som har barn, fru, äldre kvinnor och män i familjen.

Tycker du annat så hoppas jag innerligt att nästa våldsamma fyllo drabbar dig och dina närmaste.
Citera
2023-03-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Snälla skriv inte på det där sättet.
Folk här inne i denna tråden tar faktiskt väldigt illa vid sig av att höra sanningen.
Särskilt den modiga finnens mamma och anhöriga som förpestar tråden samt alla OV s från tidigt 1980-tal.

Men självklart har du helt rätt. Jag skrev exakkkt samma sak som du gjorde för x antal månader sedan och fick då pöbeln mot mig för jag talade illa om ett geni till data-finne som skulle bli nästa Elon Musk (ja det var faktiskt en av knäppskallarna i denna tråden som skrev just så).

Jag sade till mig själv jag skulle ge f-n i skriva i denna korkade tråden men då så många otroligt korkade skriver inlägg så kan jag inte lägga band på mig.

Inte nog med den duktiga genialiska finnen slogs med sina egna vänner, han hann även med slå en person på käften sedan knockade han en totalt okänd kvinna på tuben samt påverkad av amfetamin och ADHD medicin och vevade mot kvinnliga vakten och IDIOTERNA i denna tråden tyckker det är konstigt att vakterna gör ingripande??????
Jag skulle gjort precis exakt samma sak som dessa OV och att de blir fällda kan ni nog bara drömma om (men vi får som sagt se vid skranket).

Undrar bara hur finnens mamma tar denna saken att hennes fiina pojkeeee Juha linnnen var påverkkad av amfetamin?" kärringen skulle ju stiirrraaa på vakterna på ögonen och se dem vara lessna" (enligt intervjun på Aftonbladet).
kanske bar ajuha hade otur och någon hällde amfetamin i hans drink så han blev fullständigt galen och slogs med inte mindre än minst 3 för honom främmande människor.

Hade det inte varit vakterna som tyagit honom av daga så är jag säker på att en vacker dag skulle Juha råka ut för fel person i tuben, någon som kanske hade en lilla syster som blev tacklad av finnen och helt enkelt ströp Juha på ett mindre trevligt sätt.

Vakterna gjorde helt rätt! Så jag har alltså således ej ändrat uppfattning.
Trevlig helg och till er vakter där ute vill jag bara säga fortsätt erat bra arbete, Vi har för många drägg som springer runt så en eller tio mindre är det ingen som sörjer.

Skönt att läsa att det fortfarande finns några men rätt logik och tänk.

Men vi kommer nu bli attackerade av en massa tangentbords krigare som är redo att kriga för allt bara för att vara aktiv och skylla på ”andra” sidan oavsett vad.

Jag lovar dig att skulle OV invänta polis och han hade fortsatt slå andra eller fly platsen hade samma konton anklagat vakterna för fega blattar som inte har bollar och att Sveriges rättsväsende är åt helvete mm mm…..

Så trött på att FB har blivit en plattform för gnällspikar.
Citera
2023-03-12, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Skönt att läsa att det fortfarande finns några men rätt logik och tänk.

Men vi kommer nu bli attackerade av en massa tangentbords krigare som är redo att kriga för allt bara för att vara aktiv och skylla på ”andra” sidan oavsett vad.

Jag lovar dig att skulle OV invänta polis och han hade fortsatt slå andra eller fly platsen hade samma konton anklagat vakterna
för fega blattar som inte har bollar och att Sveriges rättsväsende är åt helvete mm mm…..

Så trött på att FB har blivit en plattform för gnällspikar.

Du har helt rätt i allt du skriver. Jag skrev exakt samma sak i ett inlägg för x antal månader sedan..
Hade inte OV gjort jobbet och fått ner Juha på marken utan han hade fått fortsätta sin vansinnisvandring så hade fler skadats och då hade vi genast haft de där som du skriver om så alltid säger "polisen kom aldrig" "vakterna gjorde inget".

Har själv varit i den där branschen så jag vet hur det brukar låta där ute. Därför jag skrev i mitt inlägg att alla gnåäller på OV men alla gånger då vi faktiskt räddat en och annan av er så är ni ganska glada vi gjort det. Flera slagsmål man hindrat på gatan då man fått ingripa och tex släppt in personen direkt på krogen medans pöbeln fått stå kvar där ute och bråka eller alla bråkstakar man fått stå ut med eller lugnas.

Jag tror folk i denna tråden egentligen skiter i Juha men de ser nu sin chans att spotta på en hel yrkeskår och nu fick de lite vatten på sin kvarn. Nästa gång ni är i behov av en väktare/OV så låt bli trycka på överfallslarmet klara av situationen själva så bli ju allt bättre.
Ni har säkert bättre kunskap av lugna en amfetaminpåverkad finne än en Ov som helg efter hel och även under veckorna möter dessa "trevliga" personer.

Sedan håller jag med om att utbildningen för OV är för kort. Men det har inget som helst med detta fallet Juha att göra.
Felet de gjorde som jag såg det var att de satt eller hade knäet i ryggen på den gripne.
Strypgrepp är inte ok, men ibland så händer det man får ta till lite egna knep för att få ner förövaren på marken.

Greppen som lärs ut på väktarutbildningen och OV är pinsamt dåliga och flertalet funkar faktiskt inte IRL.
Alla de jag gick mina kurser med som klarade av lägga ner instruktören vi hade tränat kampsporter sedan tidigare.

Juha börjar veva mot den kvinnliga vakten och den manliga fick då försöka göra gripandet. Med en narkotika och berusad finne som redan var ordentligt arg. Då tycker vissa idioter här inne man skall börja med att prata med förövaren??? Fan vilken verklighet lever ni i? Samt jo vid ett sånt här larm så fäller man alltid ut sina ASP (batong). Samma sak som man gör direkt när man kommer till ett inbrottslarm och hoppar ur bilen- så är det ut med batongen alternativt hunden.

Till experterna i tråden så försök sätta er in i situationen istället för nu leka experter i tv-sofforna.

Hälsningar väktaren/larmryckaren/hundföraren/OV/skyddsvakten på seccen.
Citera
2023-03-12, 19:37
Medlem
Citat:
Du har helt rätt i allt du skriver. Jag skrev exakt samma sak i ett inlägg för x antal månader sedan..
Hade inte OV gjort jobbet och fått ner Juha på marken utan han hade fått fortsätta sin vansinnisvandring så hade fler skadats och då hade vi genast haft de där som du skriver om så alltid säger "polisen kom aldrig" "vakterna gjorde inget".

Har själv varit i den där branschen så jag vet hur det brukar låta där ute. Därför jag skrev i mitt inlägg att alla gnåäller på OV men alla gånger då vi faktiskt räddat en och annan av er så är ni ganska glada vi gjort det. Flera slagsmål man hindrat på gatan då man fått ingripa och tex släppt in personen direkt på krogen medans pöbeln fått stå kvar där ute och bråka eller alla bråkstakar man fått stå ut med eller lugnas.

Jag tror folk i denna tråden egentligen skiter i Juha men de ser nu sin chans att spotta på en hel yrkeskår och nu fick de lite vatten på sin kvarn. Nästa gång ni är i behov av en väktare/OV så låt bli trycka på överfallslarmet klara av situationen själva så bli ju allt bättre.
Ni har säkert bättre kunskap av lugna en amfetaminpåverkad finne än en Ov som helg efter hel och även under veckorna möter dessa "trevliga" personer.

Sedan håller jag med om att utbildningen för OV är för kort. Men det har inget som helst med detta fallet Juha att göra.
Felet de gjorde som jag såg det var att de satt eller hade knäet i ryggen på den gripne.
Strypgrepp är inte ok, men ibland så händer det man får ta till lite egna knep för att få ner förövaren på marken.

Greppen som lärs ut på väktarutbildningen och OV är pinsamt dåliga och flertalet funkar faktiskt inte IRL.
Alla de jag gick mina kurser med som klarade av lägga ner instruktören vi hade tränat kampsporter sedan tidigare.

Juha börjar veva mot den kvinnliga vakten och den manliga fick då försöka göra gripandet. Med en narkotika och berusad finne som redan var ordentligt arg. Då tycker vissa idioter här inne man skall börja med att prata med förövaren??? Fan vilken verklighet lever ni i? Samt jo vid ett sånt här larm så fäller man alltid ut sina ASP (batong). Samma sak som man gör direkt när man kommer till ett inbrottslarm och hoppar ur bilen- så är det ut med batongen alternativt hunden.

Till experterna i tråden så försök sätta er in i situationen istället för nu leka experter i tv-sofforna.

Tja, du har tydligen inga andra utvägar än att antingen stå och glo på personen eller höja din beredskap till fullskalig attack? Tiden är tydligen borta där vi kunde ta situationen i det lugna och använda munnen istället för batongen.
Du vet, går till personen, fråga hur det står till och lugnt ta bort personen från perrongen. Teknikerna (du inte har lärt dig) på utbildningen fungerar precis som de har tänkt om man använder dem som de är tänkt att användas.
Juha fredade sig mot två grobianer i uniform, det hade han enligt svensk lag rätt till. Det kallas nödvärn. Nödvärn går mot båda hållen, inte bara när OV känner för att nyttja den. Han visste inte vad det var för brunmuskiga grobianer som kom springandes med batonger över huvudet och vrålandes på något språk.

Eh... De hade inget knä i ryggen på Juha. Den ena satt med spjärn mot en bänk och höll i Juhas hals för kung och fosterland. Den andra satt gränsle över Juha och tryckte ned hans huvud mot kollegans underarm. Han hade lärt sig att strypa folk av kollegor och av hans MMA-instruktör. Han hade tydligen inte lärt sig uppmärksamhet då Juha inte ens var vid medvetande när han hamnade på mage. Han slogs nämligen medvetslös av ett batongslag i huvudet och ett dyk ned i bänken. Hans ryckningar gjorde han i helt medvetslöst skeende medan vakterna ströp honom till döds.

Ingenting i det här ingripandet skedde enligt lagboken.
Citera
2023-03-13, 10:21
Medlem
Citat:

Kan inte du ta dina värderingar/åsikter och diskutera dom med din chef?
Skulle vara kul att höra utfallet av det samtalet!

Tar inte gift på detta, men har du inte tidigare i tråden just sagt att detta är inget som tolereras i din bransch? Dvs dina åsikter har 0% stöd, eller missminner jag mig?
Citera
2023-03-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Jag tycker väl ändå att detta påvisar sanningshalten i myten om att ordningsvakter är misslyckade personer som är otillräckliga för att kunna komma in på polishögskolan. Något man också ser ofta nu för tiden är betydligt mycket mer kvinnor som OV, små töser med deras långa fina hår, västar och stora bälten, mindervärdeskomplex. Inte förvånad att den ena vakten var just en sådan liten tjej, hennes manliga kollega lider förmodligen av samma komplex.

Antingen är man auktoritär med ett gott omdöme, då är man en bra vakt och tom en bra polis.
Eller så är man auktoritär och dum i huvudet, då är man en högst olämplig vakt.

Du har fel, rötägg finns överallt, tyvärr så drar de här yrket till sig folk som tycker de är coolt med uniform och att bruka våld.
Som alla tjejer på krogen, dom kan inte se en vakt utan att erbjuda ditt och datt.
Citera
2023-03-16, 14:30
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Du har fel, rötägg finns överallt, tyvärr så drar de här yrket till sig folk som tycker de är coolt med uniform och att bruka våld.
Som alla tjejer på krogen, dom kan inte se en vakt utan att erbjuda ditt och datt.

Jo men vart har jag fel? Jag generaliserar något i överkant kanske, det gäller inte alla men det finns en framväxt, speciellt på senare år.
Citera
2023-03-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Jo men vart har jag fel? Jag generaliserar något i överkant kanske, det gäller inte alla men det finns en framväxt, speciellt på senare år.
Du har inte fel. Vi får den bevakning som SL förhandlar om och det menas att det just nu är Rapid och CSG och de båda tar enbart in rötägg som ordningsvakter.
Citera
2023-03-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du har inte fel. Vi får den bevakning som SL förhandlar om och det menas att det just nu är Rapid och CSG och de båda tar enbart in rötägg som ordningsvakter.

Rötägg säger du, vad är det du känner till som Polismyndigheten som gett dom Förordnandet inte gör?
Rapid såg jag igår på Tvärbanan, röda kläder, dom är Trygghetsvärdar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in