2023-03-12, 10:30
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Nordman hade inte haft en chans ute i Europa. Vill man skicka en låt som bara går hem i Sverige? När har en äldre man utan dansare, som sjunger på hemspråk, vunnit sist?

Vad spelar det för roll? Vinna eller inte. Viktigast skicka en låt som är bra. Fattar inte varför vissa säger "jag tycker inte låten var bra eller låten är inte min typ av musik men den har störst chans att vinna eurovison" märkligt resonemang.
Citera
2023-03-12, 10:30
Medlem
Har inte sett mellot på åratal men tyckte det var roligt. 😊 Rätt låt vann också. Och kul programledare. Varierade låtar, gillade den med de svarta.

SVTs skribent som brukligt beklagar sig över för många manliga låtskrivare. Som om deras låter valts ut för att de är män. 🙄

Loreen uppenbarligen bäst sjungande artist. Undrar dock om hon går på droger? Verkar liksom frånvarande. Bölar hon konstant eller?
Citera
2023-03-12, 10:31
Avstängd
Hon sjunger ju dåligt och otydligt.
Citera
2023-03-12, 10:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Skönt i alla fall att en mentalsjuk transvestit kom sist.
Citera
2023-03-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Det är väl det sista halmstrå du har om du inte vill att den ska vinna. Men jag vill förtydliga att det inte räcker med att två låtar är lika man måste också bevisa att låtskrivaren lyssnat på låten.
TV-licensen kommer inte att höjas då den är borttagen sen några år tillbaka. Just nu finansieras SVT med skattepengar och ingen avgift.
Jamen det är väl klart jag vet hur licensen finansieras! För oss har det blivit minst dubbelt så dyrt eftersom alla över 18 år i ett hushåll betalar via skattsedeln. (Bara att kolla på deklarationen). Förut räckte det med en licens per hushåll.
Citera
2023-03-12, 10:38
Medlem
Hunden007s avatar
Bästa med kvällen var 1 poäng till Paul.

Han kom allts top 2 sist i alla grupperna utom en där han kom tredje sist.
Citera
2023-03-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jamen det är väl klart jag vet hur licensen finansieras! För oss har det blivit minst dubbelt så dyrt eftersom alla över 18 år i ett hushåll betalar via skattsedeln. (Bara att kolla på deklarationen). Förut räckte det med en licens per hushåll.

Så du menar om Loreen vinner kommer skatten höjas och det är anledningen till att du är emot hennes bidrag? Nu blev helt plötsligt allt en skattepolitisk fråga, tänkte inte på det…..
Citera
2023-03-12, 10:45
Medlem
HasseLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
När man lyssnar på melodifestivalen?
Är det inte meningen att man ska höra vad de sjunger då? Jag blir bara trött i öronen.

Det står i reglerna att det är en sångtävling.
se länk nedan.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest

Eurovision är en låttåvling, dvs en song contest, inte en singing contest.
Citera
2023-03-12, 10:46
Medlem
snegdas avatar
Skrattade högt när dom bad om ursäkt till den där muppen som sprang upp med en skylt för att ljuset var släckt och man inte såg vad idioten hade skrivit.
Vilken jävla nolla den där David Alcer
Senast redigerad av snegda 2023-03-12 kl. 10:52.
Citera
2023-03-12, 10:46
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Sådär låt. Och fan vad hon har åldrats + lyft sig. Hon ser ut som en man. Jag tycker att hon verkar omåttligt korkad också
Maria Sur skulle ha vunnit!!!
Citera
2023-03-12, 10:48
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hon smidde när järnet redan kallnat. Fatta om hon ställt upp för ett år sen.

Orsaken är snarare att hon sjöng falskt.
Citera
2023-03-12, 10:49
Medlem
Någon som vet varför inte Cornelia Jacobs var där för att räcka över pokalen?

Det är väl brukligt att förra årets vinnare gör så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in