2023-03-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det var Loreens framträdande som gjorde låten till en vinnare, med Danny hade den inte vunnit.
Ligga och kräla i en brödrost/solarium tror jag inte kommer att gå hem i Europa. Dessutom är det väl dömt att misslyckas när man skickar en tidigare vinnare för andra gången 😃 Men skönt om vi slipper arrangemanget i Sverige nästa år.

Ps. Såg nu att du syftade på Euphoria 😅 sorry
Senast redigerad av MmeDupin 2023-03-12 kl. 10:10.
Citera
2023-03-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossralp
Kanske för 10 år sedan. Men nu är hon 39, och hon har inte åldrats med värdighet direkt

Hur gammal är Nordman? Har han åldrats med värdighet? Och det där med droger?
Citera
2023-03-12, 10:09
Medlem
När man lyssnar på melodifestivalen?
Är det inte meningen att man ska höra vad de sjunger då? Jag blir bara trött i öronen.

Det står i reglerna att det är en sångtävling.
se länk nedan.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest
Citera
2023-03-12, 10:11
Medlem
sackblabbaths avatar
Citat:
Så bergsturken vann igen? Nåja, om man blundar så man slipper se trollet så låter hon inte så illa.

ha ha ja...visuellt var det nog lite too much. Såg ni naglarna eller var det sådana där lösa knivblad till Black & Decker tro?

Låten var helt okej...synd bara att det visuella var så korny men man kan ju inte få allt

Tar säkert hem hela skiten skulle jag tro
Citera
2023-03-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Stämmer nog. Med hennes scenframträdande blir allt fantastiskt. Hennes låt är inget märkvärdigt utan henne, hon gör den magisk. Hon är en stor artist.

Var såg du den magin? Motbjudande var precis vad det var! Hon ålade sig på golvet som en orm. Klorna var vidriga. Inget var magisk eller fint med detta framträdande. Det gick inte ens att höra orden i det hon väste fram.. Allt seriöst är borta ur melodifestivalen. Kolla på programledarna. De tror att de är roliga, istället är de fjantiga och löjliga. Rena lekstugan! Jag skäms för befolkningen som bor i mitt land!
Citera
2023-03-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
När man lyssnar på melodifestivalen?
Är det inte meningen att man ska höra vad de sjunger då? Jag blir bara trött i öronen.

Det står i reglerna att det är en sångtävling.
se länk nedan.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest
Precis vad jag upptäckte också! Satt med texten framför mig och ändå gick det inte att höra vad hon sjunger. Det kommer inte bli någon slagdänga på studentflaken i vår…
Citera
2023-03-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ligga och kräla i en brödrost/solarium tror jag inte kommer att gå hem i Europa. Dessutom är det väl dömt att misslyckas när man skickar en tidigare vinnare för andra gången 😃 Men skönt om vi slipper arrangemanget i Sverige nästa år.

Det har redan gått hem i Europa. I samband med Loreens första framträdande i fjärde delfinalen gick Sverige upp som solklar favorit till att vinna Eurovision 2023. Just nu talar allt för Loreen kommer bli den andra artisten, första kvinnan, som vinner två gånger. Är det så att du inte vill att Sverige ska arrangera Eurovision nästa år förstår jag att du är ledsen att Loreen vann.
Citera
2023-03-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Varför är det så viktigt att vinna?

Syftet med ESC var väl från början att vara en musiktävling där alla skickar bidrag som speglar landets egna unika kultur/musik så att publiken får nöjet att ta del av hela Europas rika kulturarv och lära sig om andra länder?

Att de flesta numera sjunger på engelska t ex är rätt tråkigt.

Många verkar tycka att det är viktigt att vinna. Själv skulle jag gärna vilja att alla sjöng på sitt hemspråk, det blir mer känsla då, man kunde texta låtar. Gärna även musik som speglar den egna kulturen än platta, ingetsägande låtar på dålig engelska.
Citera
2023-03-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Det har redan gått hem i Europa. I samband med Loreens första framträdande i fjärde delfinalen gick Sverige upp som solklar favorit till att vinna Eurovision 2023. Just nu talar allt för Loreen kommer bli den andra artisten, första kvinnan, som vinner två gånger. Är det så att du inte vill att Sverige ska arrangera Eurovision nästa år förstår jag att du är ledsen att Loreen vann.
Om hon inte blir diskad för låten är ju väldigt lik Flying free. Vinner hon måste SVT höja tv-licensen ytterligare för det brukar dra iväg i omkostnader. Jag håller tummarna att hon inte vinner.
Citera
2023-03-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Var såg du den magin? Motbjudande var precis vad det var! Hon ålade sig på golvet som en orm. Klorna var vidriga. Inget var magisk eller fint med detta framträdande. Det gick inte ens att höra orden i det hon väste fram.. Allt seriöst är borta ur melodifestivalen. Kolla på programledarna. De tror att de är roliga, istället är de fjantiga och löjliga. Rena lekstugan! Jag skäms för befolkningen som bor i mitt land!
Precis! Som hämtat från porrklubben Tabu på 70-talet 😂
Citera
2023-03-12, 10:25
Medlem
Citat:
Precis! Som hämtat från porrklubben Tabu på 70-talet 😂

Sex säljer!
Citera
2023-03-12, 10:27
Medlem
Citat:
Om hon inte blir diskad för låten är ju väldigt lik Flying free. Vinner hon måste SVT höja tv-licensen ytterligare för det brukar dra iväg i omkostnader. Jag håller tummarna att hon inte vinner.

Det är väl det sista halmstrå du har om du inte vill att den ska vinna. Men jag vill förtydliga att det inte räcker med att två låtar är lika man måste också bevisa att låtskrivaren lyssnat på låten.
TV-licensen kommer inte att höjas då den är borttagen sen några år tillbaka. Just nu finansieras SVT med skattepengar och ingen avgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in