Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas86
Dina siffror är helt uppåt väggarna, detta är betrakta som ett enkelt hus. Viss schakt men, efter det knappast 20k/kvm biarea. 5,5M skulle jag uppskatta totalkostnaden till. Ligger trots allt ute i ingemansland. Jag startar gärna en byggfirma om marknaden hade betalt över 9M för dessa hus. Nu gör inte marknaden det av förståeliga skäl.
Jag tycker verkligen du ska starta en bank nu under räntepuckelns tid. Host host kärninflation på knappt 9% och rörlig snittränta på 3,75% till ofta kass pant. Inte undra på att obligationsmarknaden dragit öronen till sig.
Men om du vet att siffrorna är uppåt väggarna, varför redogör du då inte för vad realistiska siffror är.
Det är så man gör när man pekar på att ett data är felaktigt. (Det är nästan som man tror att du aldrig haft ett jobb).
Bortsett från marken handlar det inte om vad folk vill betala för utan vad det kostar.
Så vad är rimliga siffror då?
--------------------
Jag har haft ett souterräng hus. Och där var biytan inredd som vanligt. Bortsett från tvättstugan. Men jag är ok med att vi räkna hela biytan som billigare i det här fallet.