2023-03-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
SVB var den 18e största banken i USA.
Dom har blivit övertagna av den Amerikanska staten för dom har kånkat.

Tack! Övertagandet är alltså rdan klappat och klart? Går fort i amerikatt,jämfört med utredningarnas kungliga hemvist Sverige, men att det går så fort trodde jag inte.
Citera
2023-03-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
”US start-up bank SVB bankrupt, largest to collapse since banking crisis | Economy”

https://netherlands.postsen.com/business/amp/147590

.tack för bra länk.

Min lekmanma förståelse föe amerikanska bankväsendet är någor begränsat men jag tycker mig en inte alltför obetydlig risk att det sprider sig. Då det för dom flesta står helt klart att åtgärderna som infördes efter Lehman inte var just åtgärder utan "åtgärder" bankväsendet fick ytterligare ett extremt lönsamt decennim och dom berömda årgärdernas praktiska funktion puttades i knät på kunderna. Bekvämt och mycket lönsamt
Senast redigerad av vasaboy28 2023-03-11 kl. 19:21.
Citera
2023-03-11, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Vi lever sådan decennier i den moderna tiden. Urbaniseringen lär fortsätta och med det befolkningen.
Mark och materiel kommer öka i priset - redan är det rejäla ökningar detta. Lönerna kommer också öka över tid.
Min strategi har gjort mig rik likaväl som min karriär med miljonlön år efter år. Så vad bra att du tycker jag skall fortsätta min strategi 🥳😀😎

Därför man använde Amsterdam i studien. Googla. Det är en stad som sett tillväxt under lång tid och har alltid varit attraktivt. Ingen förtjänst där över tillräckligt lång tid.
Citera
2023-03-11, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Tack! Övertagandet är alltså rdan klappat och klart? Går fort i amerikatt,jämfört med utredningarnas kungliga hemvist Sverige, men att det går så fort trodde jag inte.

Ja det gick fort för annars hade spridningen nog varit värre. Vi hade varit lika snabba i Sverige då situationen är mycket allvarlig.
Citera
2023-03-11, 19:21
Medlem
Citat:
Vi lever sådan decennier i den moderna tiden. Urbaniseringen lär fortsätta och med det befolkningen.
Mark och materiel kommer öka i priset - redan är det rejäla ökningar detta. Lönerna kommer också öka över tid.
Min strategi har gjort mig rik likaväl som min karriär med miljonlön år efter år. Så vad bra att du tycker jag skall fortsätta min strategi 🥳😀😎
Födelsetal i Sverige ligger under 2,1 = ingen befolkningsökning. För att priser ska stiga inflationsjusterat måste befolkningen naturligtvis öka. Vi är redan väldigt singetäta, mycket m2 per person osv.

Köp hus i Lagos eller nånting där kvinnor föder 5 barn i genomsnitt.
Citera
2023-03-11, 19:22
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Pyramidspel är ett nollsummespel. Bostadsmarknaden är inte ett nollsummespel.

Du gör bort dig.
Pyramidspel är inte ett nollsummespel. I ett nollsummespel finns det ingen som sitter med svarte petter på slutet. Dagens bostadsmarknad däremot är definitivt ett pyramidspel.
Fungerar så länge någon annan bailar ut den förra men till slut kommer någon att sitta där med en bostad/ fastighet som ingen kommer varken att betala lika mycket för eller mer. Då börjar pyramiden falla.

De flesta som inte inser det tror att majoriteten (12%) bor iStockholm och endast tittar på kvm-priset på de som blir sålda och tror det gäller minoriteten (88%) också.
Vad förvånade folk kommer att bli när pyramiden kommer att krackelera ordentligt, då kommer det att gå fort.
Citera
2023-03-11, 19:23
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Därför man använde Amsterdam i studien. Googla. Det är en stad som sett tillväxt under lång tid och har alltid varit attraktivt. Ingen förtjänst där över tillräckligt lång tid.

Men vad fanken har Amsterdam att göra med Sverige?
Kan ta massor av exempel där priserna har ökat över tid på fastigheter. Tar man exvis svenska västkusten och södra Sverige så är priserna på husen inte särskilt dyra jämfört med UK, , Frankrike och områden i Tyska städer där stora industriföretag finns.
Citera
2023-03-11, 19:30
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Födelsetal i Sverige ligger under 2,1 = ingen befolkningsökning. För att priser ska stiga inflationsjusterat måste befolkningen naturligtvis öka. Vi är redan väldigt singetäta, mycket m2 per person osv.

Köp hus i Lagos eller nånting där kvinnor föder 5 barn i genomsnitt.

Lagos? Är det ett tvärsnitt över ett lyckosamt land tycker du 🤣🤣
Allt fler kommer flytta in mot städerna och arbetskraftsinvandringen ökat rätt ordentligt sedan ett bra tag tillbaka https://www.migrationsinfo.se/arbetsmarknad/arbetskraftsinvandring/

Även asylinvandringen ökar över tid och med krig i Europa så kommer Sverige passera 11 miljoner https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/befolkningsprognos-for-sverige/
Redan 2030 så passerar vi alltså 11 miljoner.
Du behöver komma med fakta istället för en jävla massa tyckanden från dig själv. Tänk till 😎
Citera
2023-03-11, 19:32
Medlem
Citat:
Lagos? Är det ett tvärsnitt över ett lyckosamt land tycker du 🤣🤣
Allt fler kommer flytta in mot städerna och arbetskraftsinvandringen ökat rätt ordentligt sedan ett bra tag tillbaka https://www.migrationsinfo.se/arbetsmarknad/arbetskraftsinvandring/

Även asylinvandringen ökar över tid och med krig i Europa så kommer Sverige passera 11 miljoner https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/befolkningsprognos-for-sverige/
Redan 2030 så passerar vi alltså 11 miljoner.
Du behöver komma med fakta istället för en jävla massa tyckanden från dig själv. Tänk till 😎
Jag kom med fakta.
Invandring kan minska när som helst. Mitt personliga tyckande tror att invandring till Sverige kommer minska drastiskt.
Citera
2023-03-11, 19:36
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag kom med fakta.
Invandring kan minska när som helst. Mitt personliga tyckande tror att invandring till Sverige kommer minska drastiskt.

Du kom inte alls med fakta kom med faktakällan istället. Invandringen kommer öka över tid och med ett Göteborg som tillkommer inom mindre än 9 år från idag så kommer fastigheterna öka i pris.
Citera
2023-03-11, 19:40
Medlem
Citat:
Du kom inte alls med fakta kom med faktakällan istället. Invandringen kommer öka över tid och med ett Göteborg som tillkommer inom mindre än 9 år från idag så kommer fastigheterna öka i pris.
Googla "barn per kvinna Sverige".
Att invandringen kommer öka är inte fakta utan ett antagande.
Citera
2023-03-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Pyramidspel är inte ett nollsummespel. I ett nollsummespel finns det ingen som sitter med svarte petter på slutet. Dagens bostadsmarknad däremot är definitivt ett pyramidspel.
Fungerar så länge någon annan bailar ut den förra men till slut kommer någon att sitta där med en bostad/ fastighet som ingen kommer varken att betala lika mycket för eller mer. Då börjar pyramiden falla.

De flesta som inte inser det tror att majoriteten (12%) bor iStockholm och endast tittar på kvm-priset på de som blir sålda och tror det gäller minoriteten (88%) också.
Vad förvånade folk kommer att bli när pyramiden kommer att krackelera ordentligt, då kommer det att gå fort.

Kan vi inte använda termer korrekt?
Pyramidspel är något väldigt specifikt som bostadsmarknaden inte passar in på.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pyramidspel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in