2023-03-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Herregud kan du sluta spamma tråden med samma dynga varje gång. Vi fattar, du tror och hoppas på en kollaps. Kan du komma med något vettigt för en gångs skull? Kanske förklara detaljerat varför du tror på en krasch?

Är du handikappad?

Jag skrev uttryckligen att en av de största bankerna i usa föll igår. Varför tror du de föll? PGA RÄNTAN ERA IDIOTER.

Medelsvensson är tame fan duktigt korkad. Lycka till era bolånetorskar.

Räntan och inflationen kommer göra sitt med er.
Citera
2023-03-11, 17:23
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Är du handikappad?

Jag skrev uttryckligen att en av de största bankerna i usa föll igår. Varför tror du de föll? PGA RÄNTAN ERA IDIOTER.

Medelsvensson är tame fan duktigt korkad. Lycka till era bolånetorskar.

Räntan och inflationen kommer göra sitt med er.
Om det är nån som är efterbliven så är det du. Jag skrev "detaljerat". Är det för svårt att förstå för dig vad ordet detaljerat betyder eller upplever du en episod av din grava cp-störning? Jag refererade dessutom till dina påståenden om en total kollaps, inte om USAs 18e största bank.
Citera
2023-03-11, 17:24
Avslutad
Citat:
Herregud kan du sluta spamma tråden med samma dynga varje gång. Vi fattar, du tror och hoppas på en kollaps. Kan du komma med något vettigt för en gångs skull? Kanske förklara detaljerat varför du tror på en krasch?

Vi kommer krasha för vi har ett ekonomiskt system som är en ponzi där tillväxt kommer från lån och konsumtion av gods som vi inte producerar. Detta kallas tjänsteekonomi och är en fantasi om att du kan köpa mat och olja genom att ta hand om din egna pensionerade befolkning och sälja lite Spotify eller Skype. Sedan 1971 har ponzin hållt på och du ser nu kollapsen då inflation endast avtar om du har högre styrränta än inflationen, men det är omöjligt att genomföra då allt och alla är för belånade. Kvar står en långsam insikt i att inflationen är här för att stanna och när det pågått länge nog övergå i hyperinflation. Detta är ett vanligt fenomen historiskt sett men aldrig tidigare har alla världens valutor varit FIAT så vart pengar tar vägen i denna soppa av FIAT är svårt att säga.
Citera
2023-03-11, 17:25
Medlem
Citat:
Om det är nån som är efterbliven så är det du. Jag skrev "detaljerat". Är det för svårt att förstå för dig vad ordet detaljerat betyder eller upplever du en episod av din grava cp-störning?

Jag behöver inte förklara något för dig. Har du svårt med härledning? Har du låg IQ? Ser du inte mönster?

Du borde inte ha överbelånat dig utan att förstå konsekvenserna av hög belåning.
Citera
2023-03-11, 17:27
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Jag behöver inte förklara något för dig. Har du svårt med härledning? Har du låg IQ? Ser du inte mönster?

Du borde inte ha överbelånat dig utan att förstå konsekvenserna av hög belåning.
Haha jag är långt ifrån högbelånad din jävla retard. Dina efterblivna påståenden kan du inte backa up med något än ren desperation.
Citera
2023-03-11, 17:29
Medlem
Citat:
Haha jag är långt ifrån högbelånad din jävla retard. Dina efterblivna påståenden kan du inte backa up med något än ren desperation.

Och ändå har jag haft rätt hela denna tid. Konstigt va?
Citera
2023-03-11, 17:37
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Och ändå har jag haft rätt hela denna tid. Konstigt va?
Och var är bevisen på att du har gissat rätt? Inga som helst belägg på dina påståenden, endast sorglig hopium. Ta dina tabletter och lämna tråden, du skämmer it dig.
Citera
2023-03-11, 17:39
Medlem
Citat:
Och var är bevisen på att du har gissat rätt? Inga som helst belägg på dina påståenden, endast sorglig hopium. Ta dina tabletter och lämna tråden, du skämmer it dig.

Jag gissar ingenting. Jag använder sunt förnuft.

Svensk bostadsmarknad är ett pyramidspel. Seså kolla upp vad ett pyramidspel är för något. Applicera sedan kunskapen på svensk bostadsmarknad.
Citera
2023-03-11, 17:45
Medlem
DVikings avatar
Österåker verkar vara ett område fullt med nyproduktion av diverse hus. Finns många roliga exempel att dra fram men väljer detta dockhus för 2 mille som exempel:

https://www.hemnet.se/bostad/villa-2rum-svinninge-osterakers-kommun-svartgarnsvagen-3a-19039527

Detta kan nog också ha nån spännande bakgrund:

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-osterakers-kommun-vastanbergsvagen-2b-18954016

7 mille, mitt ute i spenaten. Nybyggt förvisso, och nära till naturen
Citera
2023-03-11, 17:46
Medlem
Ska bli intressant att se när SD stryper invandringen till ett minimum och utvisar 1 miljon bidragshjon.

Bostadspriserna kommer att kollpasa.

Bolånetorskarna kommer att bli evigt skuldsatta. Eviga slavar till bankerna.

Lycka till alla bolånetorskar.
Citera
2023-03-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Österåker verkar vara ett område fullt med nyproduktion av diverse hus. Finns många roliga exempel att dra fram men väljer detta dockhus för 2 mille som exempel:

https://www.hemnet.se/bostad/villa-2rum-svinninge-osterakers-kommun-svartgarnsvagen-3a-19039527

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-osterakers-kommun-vastanbergsvagen-2b-18954016

De är knappt värda jorden de står på.

De ska utan tvekan ner 20 % till - minst. Avskyvärda byggen.
Citera
2023-03-11, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking

Alltså den där villan för 7 mille.... Hahaha, vafan. Helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in